TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-voetbalcampagne voor ING

Samen met ING en minstens 10 miljoen voetballiefhebbers gaat TBWA\NEBOKO de komende tijd op zoek naar wat Oranje zo bijzonder maakt. De campagne richt zich op kernwaarden zoals creativiteit, volharding, aanvallend spel en eigenwijsheid. Dat gebeurt door geïntegreerde campagne aanpak met onder meer een tv-commercial met een -track van Guus Meeuwis, samenwerkingen met de Oranjezomer en de ochtendshow van Radio 538, de inzet van Snapchat, TikTok en content via de kanalen van ING. Aan de campagne wordt meegewerkt door bondscoach Ronald Koeman, spelers van het Nederlands Elftal en Soufiane Touzani.

Campagne

Yolanda van Die, Head of Brand Experience, Marketing & Communications ING Nederland: “Nu het EK voetbal snel dichterbij komt, begint de Oranjekoorts in Nederland al langzaam toe te nemen. Naar verwachting gaan honderdduizenden Nederlanders Oranje supporten door een of meer wedstrijden te bezoeken in Duitsland. En miljoenen gaan Oranje steunen voor de TV. Maar wat is dat Oranjegevoel nu eigenlijk? In de komende tijd gaan we samen met 10 miljoen voetballiefhebbers op zoek naar wat Oranje zo bijzonder maakt: het OranjeDNA. In die zoektocht krijgen we hulp van bondscoach Ronald Koeman en spelers van het Nederlands Elftal. Guus Meeuwis maakte een speciale track voor onze commercial en dat zou zomaar een EK-hit kunnen worden. Inde komende tijd gaan we samen met 10 miljoen voetballiefhebbers op zoek naar wat Oranje zo bijzonder maakt: het OranjeDNA.

Bas Engels, Creative Director TBWA\NEBOKO: "Met een 360 campagne betrekken we diverse doelgroepen bij de zoektocht naar het OranjeDNA. Van spelers tot supporters en coaches voor de tv tot voetbalexperts. En natuurlijk ook ING klanten en collega’s. In de TVC komen alle ingrediënten uit de campagne samen. De film is geschoten tijdens Nederland-Schotland met vijf verschillende camera's, waaronder twee met 800mm lenzen naast de doelen, om emoties en acties van dichtbij te tonen. Er is niets gerepeteerd of overgedaan. Ronald Koeman is de ideale vertolker van het OranjeDNA. Als bondscoach en voormalig winnaar van het EK in 1988, belichaamt hij perfect de geest van Oranje."

Campagne via allerlei kanalen

De EK-campagne wordt via veel kanalen gevoerd. De ontdekkingstocht naar het OranjeDNA begint bij de jeugd. De Oranjevriendjes gaan in gesprek met voetbalambassadeur Soufiane Touzani. ING gaat voor het EK samenwerken met de Oranjezomer van Hélène Hendriks, de ochtendshow van Radio 538, Shownieuws en Voetbalzone. Op social mediakanalen Snapchat en TikTok kunnen mensen op basis van de challenges het OranjeDNA bepalen. De campagne wordt ook gevoerd via de kanalen van ING, zoals de website, de kantoren en de app.

 

Credits

Klant: ING | I.s.m: KNVB | Bureau: TBWA\NEBOKO | Mediabureau: Initiative | Socials productie: Touzani F.C.| TVC productie: Wefilm | Editor: MRTN | Grading: Crabsalad | Sound design: MAKE| Artiest muziek: Guus Meeuwis

www.tbwa.nl

www.ing.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR.

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Darre van Dijk meest invloedrijk in reclamebureauwereld

04-12-2025 | 14:58:00
Voor het vierde jaar achter elkaar staat Darre van Dijk van TBWA\Neboko op nummer 1. Hij voelt de hete adem van TBWA\Neboko CEO Rik Ledder in zijn nek
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.