Talpa Network stopt volledig met audioplatform JUKE

Talpa Network is gestopt met het merk en audioplatform JUKE. Het platform wordt tot aan begin maart 2025 uitgefaseerd als de website zal stoppen. De app is met onmiddellijke ingang niet meer beschikbaar in de appstores. Talpa Network verwijst gebruikers naar de apps en websites van de afzonderlijke radiomerken van Radio 538, Sky Radio en Radio 10.

JUKE was oorspronkelijk een betaalde dienst die in juli 2017 werd gelanceerd als betaalde audiodienst in een joint venture met Mediamarkt. In 2019 kocht Talpa Network Mediamarkt uit en hervormde JUKE tot gratis audiodienst.

15 april 2024 startte afbouw

Op 15 april 2024 stopte JUKE met het aanbieden van podcast. Ook is toen het aantal audiostreams fors ingeperkt en sindsdien bood het audioplatform van Talpa Network alleen nog toegang tot een beperkt aantal audiostreams van Talpa Network, Mediahuis Radio en enkele andere radiostations.  

Samenwerkingen

Talpa Network werkte via JUKE samen met verschillende partijen waarbij ook thematische radiostations als Ajax Radio, AZ Radio, Willem II Radio, Radio Roda JC, Music Care en LINDA.Radio werden opgezet.  Deze samenwerkingen lijken allemaal te zijn beëindigd. Radio Roda JC en Willem II Radio zijn zelfstandig doorgegaan met andere partners.

RadioPlayer en NPO Luister

Mede vanwege de aanwezigheid van JUKE is een Nederlandse versie van de RadioPlayer app tot nu toe nooit van de grond gekomen. RadioPlayer is een onafhankelijk platform dat in verschillende landen techniek-neutraal podcasts en radiostreams samenbrengt. Talpa Network stelt zelf altijd open te hebben gestaan en open te staan voor een Nederlandse versie van de RadioPlayer app. Andere spelers zijn dat echter (tot nu toe) niet. Wel heeft de NPO in oktober 2020 het eigen audioplatform NPO Luister gelanceerd die ondanks toezeggingen van de NPO nog steeds niet via alle devices beschikbaar is door het ontbreken van een webversie.

Hoofdmerken

Talpa Network stelt dat de volgende fase een focus is op de hoofdmerken Radio 538, Radio 10 en Sky Radio. In 2024 zijn daartoe de apps van de radiostations vernieuwd; in de komende maanden zullen ook de websites van de drie radiostations worden vernieuwd.

Gitta van der Spek, Lead Communicatie van Talpa Network: "Voor elk van onze producten voeren we continu optimalisaties door op basis van behoeftes van de gebruiker. Zo signaleerde we de afgelopen jaren dat JUKE vooral als radiosite werd gebruikt en hebben we het platform daar ook op ingericht. Met de transitie van JUKE als audioplatform naar radiosite hebben we besloten - in lijn met de aangescherpte strategie van Talpa Network - de focus te verleggen naar onze audio hoofdmerken: Radio 538, Radio 10 en Sky Radio. Het merk JUKE verdwijnt, maar de opgebouwde kennis en technologie blijven een integraal onderdeel van onze digitale strategie.
 
Met trots kijken we terug op wat JUKE sinds 2017 heeft betekend voor onze digitale audio-innovaties. Als testlab binnen Talpa Network heeft JUKE een essentiële rol gespeeld in de ontwikkeling van nieuwe (audio) technologieën en het optimaliseren van gebruikerservaringen. We bedanken alle gebruikers, partners en natuurlijk collega’s, die JUKE tot een succes hebben gemaakt. Dankzij JUKE staan we sterker dan ooit om de digitale audiotoekomst te omarmen."

www.talpanetwork.com

www.juke.nl

www.538.nl

www.radio10.nl

www.skyradio.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Sky Radio The Christmas Station tot kerst te horen in Albert Heijn

06-12-2025 | 06:45:00
Vanaf 6 december tot aan kerst is Sky Radio The Christmas Station in alle winkels van Albert Heijn te horen

Sky Radio van feel good naar greatest hits

02-12-2025 | 01:15:00
Sky Radio zal zich vanaf begin 2026 voortaan focussen op greatest hits. Dit maakte Talpa Network tijdens het Talpa Media-evenement Connecting the Dots (voor adverteerders) bekend

Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma

20-11-2025 | 11:36:00
Zowel NDP Nieuwsmedia als 22 nieuwsmediaorganisaties gezamenlijk hebben brieven gestuurd aan informateur Sybrand Buma om hem op te roepen dat een volgende regering werk maakt van mediabeleid

Talpa Media: connecting the dots in veranderend medialandschap

18-11-2025 | 12:33:00
Talpa Media positioneerde zich op maandag 17 november 2025 voor meer dan 500 relaties in Amsterdam als een open netwerk met een volledig media- aanbod

Talpa Network zet in op dagelijkse talkshow De Juice met Yvonne Coldeweijer

17-11-2025 | 11:58:00
Talpa Network zet in op de dagelijkse talkshow De Juice met Yvonne Coldeweijer met gasten vanaf 5 januari 2026 op Net5. De talkshow zal elke werkdag om 20:00 uur worden uitgezonden
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.