Talpa Network start opnieuw met Radio Noordzee Nationaal

Talpa Network start opnieuw op een nog nader bekend te maken moment met de radiozender Radio Noordzee Nationaal. Het kanaal zal vooral non-stop Nederlandstalige muziek uitzenden en online alsmede via DAB+ te beluisteren zijn. Dit kondigde Dave Minneboo, Creative Director Audio bij Talpa Network aan tijdens een evenement voor adverteerders in het Hilversumse Mediapark.

Volgens Talpa Network is er een heropleving van Nederlandstalige muziek, wat te merken is aan populariteit van onder meer Suzan & Freek en Yves Berendse die hoog in de hitlijsten scoren.

Talpa Network zegt dit populaire genre van eigen bodem een podium te willen bieden. Radiostations als NPO SterrenNL en RadioNL, alsmede andere regionale commerciële zenders zijn actief in dit genre. In dit segment vindt per 1 september 2025 een herverdeling van radiofrequenties plaats via een veiling.

Radio Noordzee Nationaal zal waarschijnlijk de DAB+ innemen van een andere (thema)zender. Thans zenden themazenders als 538 Non-Stop, Sky Radio Hits, Sky Radio Love Songs, 538 Classics, Radio 10 60s & 70s Hits en Radio 10 80s Hits op eigen DAB+-capaciteit van Talpa Network uit.         

Radio Noordzee Nationaal bestond van 13 juli 1992 tot 1999, waarna het tot Noordzee FM werd omgevormd om daarna te verdwijnen om in 2005 plek te maken voor Qmusic. Het toenmalige Talpa was van 26 september 2007 tot 1 januari 2009 actief met Radio Noordzee Nationaal via de kabel en het toenmalige online platform Radio Digitaal.

In 2022 speelde Talpa Network getuige een uitzendlicentie onder deze naam enige tijd ook met de gedachte Radio Noordzee Nationaal te herlanceren. De naam refereert aan de zeezender Radio Noordzee International uit de jaren ’70, waar John de Mol Sr. de leiding had.   

www.talpanetwork.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Radio 538 tot 2028 radiopartner KNVB

12-09-2025 | 00:43:00
De KNVB en Talpa Network hebben hun partnerschap verlengd tot 30 juni 2028

Talpa Network pro forma in beroep over aantal FM-radiostations

09-09-2025 | 16:47:00
Talpa Network is pro forma in beroep gegaan bij het College van Beroep voor het Bedrijfsleven (CBb) tegen een vonnis van 1 juli 2025 over het maximaal aantal landelijke FM-radiostations dat een bedrijf mag bezitten.

Na Malou Petter ook Art Rooijakkers weg bij Nieuws van de Dag

18-08-2025 | 16:26:00
Art Rooijakkers is gestopt bij het opinieprogramma Nieuws van de Dag dat Talpa Network samen met de Telegraaf maakt en op SBS 6 uitzendt. Hij blijft bij Talpa Network werken, maar bij welk programma is nog onduidelijk. Thomas van Groningen is aangesteld als vaste presentator.

Gordon Heuckeroth en Froukje de Both vanaf 1 september op Radio 10

14-08-2025 | 17:09:00
 Gordon Heuckeroth en Froukje de Both zullen per 1 september 2025 de ochtendshow van Radio 10 van 06:00 tot 09:00 uur presenteren. Ze nemen daarmee de plek over van Lex Gaarthuis die na het vertrek van Gerard Ekdom in juni 2024 de Radio 10 ochtendshow is gaan maken
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.