Talpa Media start advertentieverkoop podcasts Audiohuis

Talpa Media zal per februari 2025 starten met de advertentieverkoop van podcast van Audiohuis.

Talpa Media concentreert zich hierbij op de verkoop van zogenaamde run of network campagnes op de Mediahuis podcasttitels. Audiohuis blijft zich concentreren op de specifieke inkoop van podcasttitels, op basis van doelgroep inzichten of context, maar ook native en sponsored advertising en branded podcast. Talpa Media kondigde de samenwerking aan tijdens een adverterdeersevenement in het Hilversumse Mediapark.

Audiohuis, dat onderdeel is van de Mediahuis Groep, heeft een top 3 positie in de Nederlandse podcastmarkt, met meer dan 2 miljoen downloads per week. De bedoeling is dat de adverteerder via Talpa Media (cq. OMS) in een keer toegang krijgt tot FM, DAB+ en streaming audio in een one-shop-stop. Via OMS (One Media Sales) werken Talpa Media en Mediahuis Radio al samen voor de verkoop van radioreclames.

Joris van der Pol, algemeen directeur OMS: “In 2025 lanceerden we onze Audio Connect propositie, waarbij we verschillende audio kanalen op een relevante manier beschikbaar kunnen maken voor adverteerders en bureaus.

De samenwerking met Audiohuis stelt ons in staat om op enorme schaal podcast aan deze propositie toe te voegen. Uit verschillende studies weten we dat zowel de luistermomenten áls het type luisteraar van podcast enorm complementair zijn op onze bestaande FM, DAB+ en streaming audio kanalen. Een zeer waardevolle toevoeging dus voor onze klanten.”

Mandy van der Wal, directeur van Audiohuis: “Door krachten te bundelen met Talpa Media zijn we in staat om op korte termijn veel meer adverteerders kennis te laten maken met het adverteren rondom een podcast. Bovendien stelt deze unieke samenwerking ons in staat om nog meer focus te leggen op het vergroten van het podcast portfolio, naast onze grote Podcasttitels zoals Kick off Eredivisie, Strikt Privé en De Zaak Ontleed, is de ambitie om later in het jaar ook de niet Mediahuis titels toe te gaan voegen aan de samenwerking met Talpa Media.” 

www.audiohuis.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Slam! blijft in Noord-Holland en Den Haag op FM

19-06-2025 | 19:11:00
Mediahuis Radio heeft een overeenkomst gesloten met Zuidelijke Media Groep (Radio Limburg 97 FM BV) opdat de radiozender vanuit Amsterdam, Alkmaar en Den Haag blijft uitzenden voor Noord-Holland en Den Haag

Mediahuis Groep lanceert jongerennieuwsmerk SPIL

19-06-2025 | 13:36:00
Mediahuis Groep heeft jongerenmerk SPIL gelanceerd als nieuws-startup. SPIL is op onder meer YouTube, Instagram en TikTok te vinden en zal ook eigen podcasts aanbieden

Cannes 2025: Rien van Beemen over Mediahuis

19-06-2025 | 09:37:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Locatie Coördinator Nacht Buitenpost

18-06-2025 | 09:28:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Locatie Coördinator Nacht Buitenpost

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Flex Coördinator Nacht

18-06-2025 | 09:07:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Flex Coördinator Nacht
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.