SuperRebel.Agency ontwikkelt merkidentiteit YourSurprise
SuperRebel.Agency heeft voor YourSurprise een vernieuwde merkidentiteit ontwikkeld. De samenwerking is gericht op het versterken van de emotionele waarde van het merk, dat zich positioneert als dé plek voor gepersonaliseerde cadeaus.
YourSurprise levert jaarlijks miljoenen gepersonaliseerde geschenken in 28 landen. Het bedrijf wil zich onderscheiden door niet alleen cadeaus te verkopen, maar momenten van betekenis te creëren. Die merkbelofte vroeg om een visuele identiteit die beter aansluit bij de missie en waarden van het merk.
Nieuwe identiteit vanuit de kern opgebouwd
In samenwerking met het team van YourSurprise heeft SuperRebel.Agency gewerkt aan een herpositionering die begint bij de kern van het merk. De nieuwe identiteit omvat onder meer een dynamischer logo, een kleurenpalet gebaseerd op kleurpsychologie, typografie met karakter, warme fotografie en een flexibel designsysteem. De nadruk ligt op emotie, toegankelijkheid en herkenbaarheid, zonder het speelse karakter van het merk te verliezen.
De rebranding kwam tot stand vanuit co-creatie, waarbij het proces nauwkeurig is afgestemd op de cultuur en ambities van YourSurprise.
Focussen op betekenisvolle momenten
YourSurprise wil zich in de markt onderscheiden door een persoonlijke benadering te combineren met creatieve uitvoering. In plaats van mee te gaan in volumegerichte concurrentie, kiest het merk voor een waarde-gedreven aanpak. Het doel: de meest persoonlijke gift shop worden. De nieuwe visuele identiteit ondersteunt deze strategie en moet bijdragen aan een sterkere merkherkenning in binnen- en buitenland.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Inzendingen geopend voor The Best Social Awards #12
SuperRebel wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards
PostNL en SuperRebel zetten klachten om in complimenten
SuperRebel.Agency en PostNL winnen GOUD bij Dutch PR Awards 2025
[Vacatures] SuperRebel.Agency zoekt een Medior Full Stack Web Developer
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team
Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers
Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken
Fightclub en WeCare lanceren Good for you!
Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers