Stephanie Robles CEO AI startup Saint

Saint, een AI tech-bedrijf gericht op de creatieve industrie, heeft per 1 april Stephanie Robles tot CEO benoemd. Met deze benoeming sluit Robles zich als co-founder aan bij het bedrijf. Met haar vijftien jaar ervaring op het snijvlak van media, data en technologie gaat zij Saint verder uitbouwen en positioneren als sterke strategische AI-partner voor de creatieve sector.

Terug in Amsterdam

Na een periode van zes jaar in Londen, waar zij diverse internationale rollen vervulde, keert Robles nu terug naar Amsterdam om Saint als CEO te leiden. Zij richtte Saint op samen met een team van diverse specialisten, in zowel creatie als data en tech, om een onafhankelijke benadering van AI in marketing en creatie mogelijk te maken. Robles werkte eerder in verschillende leidinggevende functies bij toonaangevende bureaus binnen WPP, waaronder Wavemaker en GroupM. In haar vorige rol als Global Client Partner bij de digitale technology hub van GroupM was Robles verantwoordelijk voor innovatieve digitale en datagedreven oplossingen voor multinationale merken.

AI-tools

Stephanie Robles: ''Met Saint bouwen we niet zomaar AI-tools, we geven een geheel nieuwe definitie aan het AI-landschap. We bouwen een volledig geïntegreerd dataplatform dat de basis vormt van krachtige AI-infrastructuren. Hiermee creëren we voor elke klant unieke, persoonlijke lenzen die diep inzicht geven in hun doelgroepen met baanbrekende oplossingen. Dit stelt ons in staat om AI volledig op maat te maken, waarbij snelheid, kwaliteit en veiligheid vanaf de kern zijn geïntegreerd.''

Onafhankelijk

Saint ontwikkelt AI-oplossingen zonder afhankelijk te zijn van grote tech-spelers. Met haar zelfontwikkelde AI-platform, Halo, helpt Saint organisaties om AI veilig en schaalbaar toe te passen. Stephanie Robles: ''Door gebruik te maken van geavanceerde lenzen zijn we in staat marktonderzoek, strategieën en content niet in weken, maar in uren te ontwikkelen.''

Daarnaast waarborgt Saint de volledige integriteit van klantdata. Halo fungeert als een veilige kluis waarin data onafhankelijk en volledig compliant worden opgeslagen, volledig in lijn met de laatste regelgeving op het gebied van AI, data en privacy.

Stephanie Robles: ''We willen geen gesloten systeem creëren, maar juist de handen ineenslaan met andere spelers in marketingg. 'Dat doen we door samen te werken met bureaus die hun AI-capaciteiten willen versnellen en uitbreiden. Tegelijkertijd helpen we marketeers en merken om AI intern verantwoord te integreren, afgestemd op hun specifieke ambities en first-party data. Ik ben ervan overtuigd dat we alleen zo samen de transformatie in de industrie kunnen versnellen.'

AI-partner

Saint werkt al samen met onder andere L-Founders, Disney en Renewaball en groeit snel als AI-partner voor creatieve bureaus en merken in Europa. Zo ondersteunt Saint startup Renewaball met end-to-end support: van het ontwikkelen van een merkidentiteit, communicatie via social media tot andere uitingen, zoals POS, advertenties en retailactivaties. Stephanie Robles: ''De industrie staat op een kantelpunt. Mijn ambitie is om Saint te laten uitgroeien tot dé partner voor organisaties die AI willen inzetten zonder concessies te doen aan creativiteit, veiligheid en merkbeleving.''

www.saint.amsterdam

 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Job Deibel: AI is geen doel maar een transformatietool

03-07-2025 | 10:56:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt Job Deibel over de expertise van DEPT op het gebied van AI en data, de transformatiekracht van technologie

Victor Knaap: Er moet veel sterker AI beleid komen vanuit de overheid

03-07-2025 | 07:29:00
Gezien de enorme AI revolutie die gaande is, moet er de komende jaren veel sterker beleid en regie komen vanuit de overheid

Denise van Ooijen: AI kijkt verder dan zoekwoorden

02-07-2025 | 17:03:05
PR-Dashboard sprak met Denise van Ooijen, managing director van B2B-PR-bureau Marcommit, over de kansen én valkuilen van AI in PR.

GTIA houdt Benelux community meeting in Eindhoven

02-07-2025 | 11:02:00
GTIA organiseert op 25 september 2025 de Benelux Community Meeting in Eindhoven.

Bob Koigi: Grote merken versnellen hun AI-strategie

02-07-2025 | 09:19:31
Kunstmatige intelligentie (AI) blijft een revolutie teweegbrengen in de manier waarop wereldwijde bedrijven opereren
 

Gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.