Springbok digitale en creatieve agency voor energieplatform Vandebron

Vandebron kiest vanuit de digitale en creatieve pitch met uiteenlopende gespecialiseerde bureaus twee keer voor Springbok. Springbok gaat aan de slag als digitale én creatieve agency voor het energieplatform.

Als resultaat van de creatieve pitch is de eerste campagne op basis van de achterliggende merkstrategie zichtbaar op tv, radio, online, social media, en outdoor; 200 duizend vandebronners willen vooruit. De strategie is ontwikkeld door Springbok en de campagne is ontwikkeld door Dawn (onderdeel van Springbok) en draait om eerlijke communicatie, het afrekenen met greenwashing en de kracht van een zeer betrokken community.

Als digitale partner werkt Springbok samen met het Vandebron-team en andere agency's om de (merk)campagnes integraal in te zetten en te optimaliseren binnen alle digitale kanalen. Het doel is een zo hoog mogelijke conversie te behalen tegen marktconforme kosten of lager.

Om dit te realiseren, wordt onder andere de tooling van Cape ingezet om schaalbare, geautomatiseerde en op data gebaseerde campagnes in te richten. Op deze manier hopen beide partijen een nog grotere betrokken community te creëren.

Mart Vonk, Head of Marketing bij Vandebron: "Bij Vandebron staat onze missie: zo snel mogelijk 100% groene energie in Nederland, op één. Ons verhaal en onze missie zijn nauw verweven met ons merk. Springbok heeft laten zien dat ze Vandebron, onze (potentiële) klanten en de markt waarin we opereren begrijpt. Tel daar de 360 view bij op en je komt tot optimale condities voor het realiseren van onze groeiambities."

Robert Keet, Growth Director bij Springbok: "We zijn super blij dat we met Vandebron gaan samenwerken op zowel creatief gebied maar dus ook als hun full-service digitale partner. Als agency ondersteunen we vanuit onze brede vak-expertise onze opdrachtgevers integraal op alle kanalen en middelen naar een positieve groei en impact. Vandebron zet zich vanaf haar oprichting in om een positieve bijdrage te leveren in de energiemarkt op een eerlijke en rebelse manier. De attitude van Vandebron en haar doelstelling is echt een vraag waar wij als agency heel erg blij van worden. Het is onze missie als Springbok om samen met onze opdrachtgevers de ‘sweetspot’ te realiseren waar technologie, creativiteit en impact allemaal effectief samenkomen. Waardoor oplossingen ontstaan die positieve groei helpen versnellen en zowel efficiëntie als ook effectiviteit realiseren."

www.springbokagency.com

www.vandebron.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Time To Make Sense 2025, een verslag

26-09-2025 | 12:56:00
Het is dit jaar alweer voor de derde keer dat ik ben uitgenodigd door Springbok voor Time To Make Sense.

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Sanne Tolsma leidt Joe Public, Thecla Schaeffer Head of Strategy

25-09-2025 | 09:03:00
Co-founder Antoine Houtsma gaat zich voortaan richten op zijn rol als group Chief Creative Officer.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

Sammy Colson: Springbok groeit door ondanks tegenwind in de sector

22-09-2025 | 12:59:00
Tijdens de vierde editie van Time to Make Sense bij de Verbeke Foundation in Antwerpen spreekt Marketing Report met Sammy Colson, CEO van Springbok, over de uitdagingen én kansen waar bureaus voor staan


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.