Slam! blijft in de Randstad per 1 september 2023 op FM via regionale frequenties

De Mediahuis-radiozender Slam! blijft uitzenden via FM in de Randstad dankzij een overeenkomst met de eigenaar van het regionale zogeheten B5-kavel. Via deze frequenties zendt thans de radiozender Joe (van DPG Media) nog tot 31  augustus 2023 uit. De verwachting is dat Joe op het tweede landelijke FM-netwerk van DPG Media zal uitzenden.

Mediahuis zal deze regionale FM-frequenties per 1 september 2023 invulling geven als Slam! zijn landelijke frequentienetwerk zal afstaan ten behoeve  van Radio Veronica dat ook onder Mediahuis valt. Dit FM-netwerk bereikt circs 55,6 procent van de Nederlanders.

Michael Bartelet

Het regionale FM-netwerk waar Slam! op zal uitzenden, bereikt circa 10,8 procent van de Nederlanders. Het kwam in 2020 bij een verdeling in handen van een entiteit van Michael Bartelet (75 procent) en DPG Media (25 procent) die daar 365.000 euro voor betaalde. De regionale frequenties zijn tot 1 september 2025 verdeeld, waarbij de regering de licentievergunning heeft verlengd tot 2025. Het netwerk bevat zenders in en voor onder meer de regio's Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Hilversum/'t Gooi, Alkmaar en Almere.

Geen restricties

Qmusic Non Stop Maximum Hits zond uit van maart 2020 tot februari 2023 op dit regionale kavel,waarna Joe deze frequenties is gaan gebruiken. Buiten de Randstad zijn liefhebbers van Slam! per 1 september 2023 aangewezen op DAB+ en internetbeluistering. Voor gebruik van de regionale frequenties vervallen ten aanzien van de huidige landelijke FM-uitzendingen de restricties omtrent de hoeveelheid muziek en de hoeveelheid recente muziek.

Reclame via OMS

One Media Sales (OMS) blijft ook na 1 september 2023 de reclamezendtijd verkopen van Slam! – ook voor uitzending via het regionale B5-kavel. OMS is voor 90 procent in handen van Talpa Network en voor 10 procent van Mediahuis.

www.slam.nl

www.mediahuis.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Slam! vanaf 1 september ook op FM in Limburg

25-08-2025 | 15:33:00
Slam! is vanaf 1 september 2025 voor het eerst te beluisteren via FM in grote delen van Limburg

Slam! blijft in Noord-Holland en Den Haag op FM

19-06-2025 | 19:11:00
Mediahuis Radio heeft een overeenkomst gesloten met Zuidelijke Media Groep (Radio Limburg 97 FM BV) opdat de radiozender vanuit Amsterdam, Alkmaar en Den Haag blijft uitzenden voor Noord-Holland en Den Haag

GLXY Radio, RadioNL en Grand Prix Radio winnaars veiling

26-05-2025 | 16:13:00
GLXY Rado, RadioNL en Grand Prix Radio zijn de grote winnaars van de verdeling  van niet-landelijke commerciële FM- en DAB+-radiofrequenties

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Digital Content Producer 100% NL en SLAM!

11-03-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Digital Content Producer 100% NL & SLAM! - Fulltime

DPG Media/Talpa Network eisen pauze veiling regionale radio

07-03-2025 | 11:38:00
DPG Media en Talpa Network hebben – gesteund door FD Mediagroep (BNR Nieuwsradio) – een rechtszaak aangespannen tegen de minister van Economische Zaken, Dirk Beljaarts (PVV) om de huidige veiling van regionale commerciële radiofrequenties op te laten schorten
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform

04-09-2025 | 12:43:00
Hierdoor zijn de meer dan 4.750 dubbelzijdige A0-displays van de exploitant nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.