Sjoerd van der Meijden: Retail media met Adswag maakt impact

[Marketing Report Radio] Managing Director en Sales Director van Adswag over branded content en platform headline

Sjoerd van der Meijden is Managing Director van Adswag en Koen Dittmar Sales Director bij het bedrijf. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hen over het automatisch publiceren van branded content met het platform headline, hun focus op retail media en de ambitie om ook internationaal het verschil te maken met slimme, schaalbare technologie.

Adswag is vijf jaar geleden gestart als adtech-bedrijf met de focus op het aansluiten van online publishers. Inmiddels biedt het bureau technologie voor online video, display, native, digitale audio, podcasts en retail media.

Sjoerd van der Meijden: "We proberen onze klanten te ontzorgen van technologie. Dat doen we niet alleen voor publishers, maar ook voor retailers en mediabureaus. Klanten kunnen daarbij kiezen tussen volledige ondersteuning of zelf gebruikmaken van de technologie."

Headline brengt branded content in vijf minuten naar 250 sites

Een belangrijk speerpunt van Adswag is het platform Headline. Dit is een automatische branded content-oplossing waarmee artikelen met één druk op de knop op meer dan 250 websites geplaatst worden.

Koen Dittmar: "Het is een performance based model. Je betaalt alleen als iemand engaged is met het artikel: meer dan tien seconden lezen, een click-out of 75 procent scroll depth. Hiermee speelt Adswag in op de behoefte aan effectievere en meetbare branded content."

Het platform is aangesloten op netwerken als Massarius, Refinery, Azerion, Roularta, en IEX Media. Door deze integratie verschijnt de content in de look & feel van de websites zelf.

Technologie voor agencies en retailers

Adswag richt zich met name op bureaus buiten de top-6, die behoefte hebben aan gebruiksvriendelijke technologie. Daarnaast biedt het bureau retail media-oplossingen voor ketens die geen eigen tech team hebben.

Sjoerd van der Meijden: "We combineren onze technologie met operationele ondersteuning. Zo kunnen ook kleinere retailers meedoen in de retail media-business. Een van de partners is Ahold, dat investeerde in de tech van Adhese, de software partner van Adswag."

Adswag werkt in Benelux nauw samen met Adhese, waarbij Adswag de technologie aanvult met eigen modules zoals Headline smart content distribution platform. Van der Meijden: "Wij bouwen alles erbovenop en passen het aan op de klantbehoefte."

Internationale ambitie met lokale focus

De technologie van Adswag is inmiddels klaar voor internationale uitbreiding. Er komen vragen uit markten als Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk.

Koen Dittmar: “In Scandinavië lijkt de markt sterk op Nederland, dus daar kunnen we snel schakelen. Daarnaast kijken we naar licentiemodellen om onze software sneller in andere landen te krijgen.”

Toch blijft de focus ook op de Nederlandse markt. Dittmar: “We willen Headline hier eerst volledig uitrollen. Maar we zijn er klaar voor om snel door te groeien.”

Luister hier dit interview

Luister de volledige uitzending van 20 mei:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines.

Partners Marketing Report op New Business Radio


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Teunie Welage: Cora blijft merkicoon van Mora

18-09-2025 | 12:40:00
Peter Wybenga sprak met Teunie Welage. Zij deelde haar inzichten over de balans tussen merkconsistentie en vernieuwing.

Marit Klooster: Advies slaat brug tussen data en actie

18-09-2025 | 12:22:00
In de studio van New Business Radio ging Peter Wybenga in gesprek met Marit Klooster, partner en directeur bij Ruigrok Onderzoek en Advies.

Rosanne Prinsen: Echte verhalen maken campagne Monuta sterk

18-09-2025 | 12:12:00
Rosanne Prinsen en Antal van Pelt zijn in gesprek gegaan met Peter Wybenga over de aanpak van Monuta om afscheid bespreekbaar te maken.

Wouter Wunnink: Transparantie is de sleutel bij TAG Outdoor

18-09-2025 | 11:43:00
Wouter Wunnink was te gast in de uitzending van Marketing Report en vertelde over de groei van het bedrijf en de ambities richting de toekomst.

Timo Vrijenhoek: Folders zijn nog steeds ijzersterk bij Spotta

18-09-2025 | 11:00:00
In Marketing Report op New Business Radio sprak Timo Vrijenhoek over de rol van Spotta als logistieke partner voor ongeadresseerd én geadresseerd drukwerk.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hart Voor De Zaak organiseert Sta op voor Stamcellen Gala

29-09-2025 | 12:37:42
De opbrengst bedroeg 130 duizend euro, een verdubbeling ten opzichte van het eerste gala.

EW en Here lanceren Stem Wijzer voor verkiezingen

29-09-2025 | 09:14:01
EW is gestart met de campagne Stem Wijzer, die draait om het belang van betrouwbare informatie in aanloop naar de verkiezingen.

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt een Creatieve Content Creator (NL) – Social First

29-09-2025 | 08:52:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Creatieve Content Creator (NL) – Social First - Fulltime - Amsterdam

Inholland kiest Dentsu Creative voor studentencampagne

29-09-2025 | 08:40:39
De samenwerking begon met de campagne Skills voor het leven, waarin studenten vaardigheden delen die niet in boeken te vinden zijn.

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.