Sjoerd van der Meijden: Retail media met Adswag maakt impact

[Marketing Report Radio] Managing Director en Sales Director van Adswag over branded content en platform headline

Sjoerd van der Meijden is Managing Director van Adswag en Koen Dittmar Sales Director bij het bedrijf. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hen over het automatisch publiceren van branded content met het platform headline, hun focus op retail media en de ambitie om ook internationaal het verschil te maken met slimme, schaalbare technologie.

Adswag is vijf jaar geleden gestart als adtech-bedrijf met de focus op het aansluiten van online publishers. Inmiddels biedt het bureau technologie voor online video, display, native, digitale audio, podcasts en retail media.

Sjoerd van der Meijden: "We proberen onze klanten te ontzorgen van technologie. Dat doen we niet alleen voor publishers, maar ook voor retailers en mediabureaus. Klanten kunnen daarbij kiezen tussen volledige ondersteuning of zelf gebruikmaken van de technologie."

Headline brengt branded content in vijf minuten naar 250 sites

Een belangrijk speerpunt van Adswag is het platform Headline. Dit is een automatische branded content-oplossing waarmee artikelen met één druk op de knop op meer dan 250 websites geplaatst worden.

Koen Dittmar: "Het is een performance based model. Je betaalt alleen als iemand engaged is met het artikel: meer dan tien seconden lezen, een click-out of 75 procent scroll depth. Hiermee speelt Adswag in op de behoefte aan effectievere en meetbare branded content."

Het platform is aangesloten op netwerken als Massarius, Refinery, Azerion, Roularta, en IEX Media. Door deze integratie verschijnt de content in de look & feel van de websites zelf.

Technologie voor agencies en retailers

Adswag richt zich met name op bureaus buiten de top-6, die behoefte hebben aan gebruiksvriendelijke technologie. Daarnaast biedt het bureau retail media-oplossingen voor ketens die geen eigen tech team hebben.

Sjoerd van der Meijden: "We combineren onze technologie met operationele ondersteuning. Zo kunnen ook kleinere retailers meedoen in de retail media-business. Een van de partners is Ahold, dat investeerde in de tech van Adhese, de software partner van Adswag."

Adswag werkt in Benelux nauw samen met Adhese, waarbij Adswag de technologie aanvult met eigen modules zoals Headline smart content distribution platform. Van der Meijden: "Wij bouwen alles erbovenop en passen het aan op de klantbehoefte."

Internationale ambitie met lokale focus

De technologie van Adswag is inmiddels klaar voor internationale uitbreiding. Er komen vragen uit markten als Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk.

Koen Dittmar: “In Scandinavië lijkt de markt sterk op Nederland, dus daar kunnen we snel schakelen. Daarnaast kijken we naar licentiemodellen om onze software sneller in andere landen te krijgen.”

Toch blijft de focus ook op de Nederlandse markt. Dittmar: “We willen Headline hier eerst volledig uitrollen. Maar we zijn er klaar voor om snel door te groeien.”

Luister hier dit interview

Luister de volledige uitzending van 20 mei:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines.

Partners Marketing Report op New Business Radio


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

René Zeedijk, Roger Verdurmen: DPG Media duidt medianieuws in 12 minuten

20-08-2025 | 13:30:00
DPG Media heeft met de podcast Whazzup!? in Media een platform gecreëerd om professionals uit de media- en marketingwereld snel en effectief bij te praten

Roderick Hietbrink: Jongeren herkennen Verkade als echt

20-08-2025 | 10:17:42
In Marketing Report op New Business Radio sprak Roderick Hietbrink, Head of Marketing van Verkade Nederland, over het vernieuwen van een vertrouwd merk

Reinier Steures: Plezier in projecten houdt Natwerk scherp

20-08-2025 | 10:08:00
Een openhartig gesprek over werk, leven, verandering in het vak en de balans tussen persoonlijke groei en zakelijk succes.

Mark Veenman: Realtime data zorgen voor eerlijke Out of Home

20-08-2025 | 09:49:00
Een gesprek over pionieren in digital out of home, kunst als content en de inzet van AI om bereik en transparantie te verbeteren.

Anoeshka Harpal: Gen Z-sporter is waardevol marketingpubliek

20-08-2025 | 09:31:00
Peter Wybenga spreekt met Anoeshka Harpal, Senior Account Manager Retail Media en Partner bij Basic-Fit, en Arthur Zwamborn, Directeur bij The New Horizon


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:29
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes

Nike herinterpreteert Just Do It met Why Do It?

08-09-2025 | 10:13:19
De campagne richt zich op jonge atleten die hun weg zoeken in een tijd vol kansen en uitdagingen.

NEEW ontwikkelt eerste merkcampagne voor Norah

08-09-2025 | 10:04:02
Norah richt zich sinds de oprichting in 2014 op vrouwen van 35 jaar en ouder, een doelgroep die in de Nederlandse modebranche vaak onderbelicht blijft.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-09-2025 | 08:11:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant  • Hoorn
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.