Sjoerd van der Meijden: Retail media met Adswag maakt impact

[Marketing Report Radio] Managing Director en Sales Director van Adswag over branded content en platform headline

Sjoerd van der Meijden is Managing Director van Adswag en Koen Dittmar Sales Director bij het bedrijf. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hen over het automatisch publiceren van branded content met het platform headline, hun focus op retail media en de ambitie om ook internationaal het verschil te maken met slimme, schaalbare technologie.

Adswag is vijf jaar geleden gestart als adtech-bedrijf met de focus op het aansluiten van online publishers. Inmiddels biedt het bureau technologie voor online video, display, native, digitale audio, podcasts en retail media.

Sjoerd van der Meijden: "We proberen onze klanten te ontzorgen van technologie. Dat doen we niet alleen voor publishers, maar ook voor retailers en mediabureaus. Klanten kunnen daarbij kiezen tussen volledige ondersteuning of zelf gebruikmaken van de technologie."

Headline brengt branded content in vijf minuten naar 250 sites

Een belangrijk speerpunt van Adswag is het platform Headline. Dit is een automatische branded content-oplossing waarmee artikelen met één druk op de knop op meer dan 250 websites geplaatst worden.

Koen Dittmar: "Het is een performance based model. Je betaalt alleen als iemand engaged is met het artikel: meer dan tien seconden lezen, een click-out of 75 procent scroll depth. Hiermee speelt Adswag in op de behoefte aan effectievere en meetbare branded content."

Het platform is aangesloten op netwerken als Massarius, Refinery, Azerion, Roularta, en IEX Media. Door deze integratie verschijnt de content in de look & feel van de websites zelf.

Technologie voor agencies en retailers

Adswag richt zich met name op bureaus buiten de top-6, die behoefte hebben aan gebruiksvriendelijke technologie. Daarnaast biedt het bureau retail media-oplossingen voor ketens die geen eigen tech team hebben.

Sjoerd van der Meijden: "We combineren onze technologie met operationele ondersteuning. Zo kunnen ook kleinere retailers meedoen in de retail media-business. Een van de partners is Ahold, dat investeerde in de tech van Adhese, de software partner van Adswag."

Adswag werkt in Benelux nauw samen met Adhese, waarbij Adswag de technologie aanvult met eigen modules zoals Headline smart content distribution platform. Van der Meijden: "Wij bouwen alles erbovenop en passen het aan op de klantbehoefte."

Internationale ambitie met lokale focus

De technologie van Adswag is inmiddels klaar voor internationale uitbreiding. Er komen vragen uit markten als Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk.

Koen Dittmar: “In Scandinavië lijkt de markt sterk op Nederland, dus daar kunnen we snel schakelen. Daarnaast kijken we naar licentiemodellen om onze software sneller in andere landen te krijgen.”

Toch blijft de focus ook op de Nederlandse markt. Dittmar: “We willen Headline hier eerst volledig uitrollen. Maar we zijn er klaar voor om snel door te groeien.”

Luister hier dit interview

Luister de volledige uitzending van 20 mei:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines.

Partners Marketing Report op New Business Radio


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Nathalie Peters: MORGENFRISK helpt marketeers winnen

20-11-2025 | 16:12:00
Samen vertellen zij hoe topsportmentaliteit, mindset en maatwerktrainingen marketingteams helpen om beter te presteren, zonder zichzelf kwijt te raken.

Menno Westinga: Mediaplus verbindt media en creatie

20-11-2025 | 15:26:00
Hij vertelt over het internationale karakter van de groep, de rol van het House of Communication en waarom CMO’s Mediaplus als strategisch consultant zien

Esther Brouwer: INDIE bouwt merkvoorkeur met lange adem

20-11-2025 | 15:02:31
Ze spreekt met Bas Vlugt over haar carrière, het ondernemerschap bij INDIE, de samenwerking met Lode Schaeffer, het winnen van PLUS en Vodafone

Joey Boeters: Met humor maak je communicatie effectiever

20-11-2025 | 12:05:00
In de studio van New Business Radio sprak Bas Vlugt met Joey Boeters, Creative Partner en medeoprichter van Happiness Amsterdam

Wim Jan Zijlstra: Bij TBWA draait creativiteit altijd om groei

20-11-2025 | 10:46:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Wim Jan Zijlstra, Head of Strategy bij TBWA\NEBOKO


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.