Selmore neemt afscheid van ASN Bank met fabeldieren Linkedin campagne

Na acht jaar komt er een einde aan de ASN Bank campagne met de bekende fabeldieren. Via Linkedin nemen ze hoogstpersoonlijk afscheid van het merk onder de welbekende noemer #opentowork.

De dieren laten op ludieke wijze weten dat hun taak bij ASN Bank erop zit. Van het Overheersbeestje tot de Luiaard. En van het PVC-Paardje tot de Voorloopvogel. Na acht jaar trouwe dienst komt er een eind aan hun avontuur. Vanaf volgend voorjaar zijn ze van ook weer beschikbaar.

De fabeldieren speelden een belangrijke rol in het Guiding Idea Zo maakt geld gelukkig bedacht en gemaakt door Selmore Creative Agency, in samenwerking met The Ambassadors en Public Audio Amsterdam. De dieren maakten duurzaamheid behapbaar. En daarmee wisten ze de juiste snaar te raken: duurzaam bankieren werd aantrekkelijk voor het grote publiek. Veel meer mensen maakten duurzame keuzes met hun geld en stapten over naar ASN Bank.

De campagne won meerdere Esprix en Effies waaronder een Gouden en een Europese Effie, verschillende Accenten waaronder de Consistent, een reeks aan ADCN Lampen en onlangs nog een Pencil bij de D&AD. Daarmee is het een van de succesvolle Guiding Ideas van Selmore.

www.selmore.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Anja Froeling: Selmore werkt aan bureau van de toekomst

27-11-2025 | 12:19:00
Froeling vertelt hoe Selmore zijn creatieve fundament behoudt, waarom guiding ideas belangrijker zijn dan ooit en hoe de samenwerking met DotControl moet leiden tot een bureau dat in Nederland nog niet bestaat.

Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon

18-11-2025 | 10:11:00
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie en een filmische setting met een vleugje droge humor

Campagne van Selmore en Just speelt in op jongerencultuur

13-11-2025 | 09:38:32
Selmore Creative Agency heeft voor Just zorgverzekering een nieuwe campagne ontwikkeld die zich richt op digital natives.

Domino’s en Selmore breiden campagne uit met 13 films

10-09-2025 | 14:01:00
Domino’s en creatief bureau Selmore breiden hun Honour The Craving-universum uit met dertien films en een reeks memes.

Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities

28-08-2025 | 11:02:00
In deze campagne staan persoonlijke plannen en toekomstdromen centraal in plaats van cijfers en jargon


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.