
Samsung en Van Gogh Museum starten meerjarige samenwerking
Technologiepartner helpt museum kunst dichter bij bezoekers te brengen
Samsung en het Van Gogh Museum zijn een samenwerking aangegaan voor drie jaar. Doel is om kunst en technologie samen te brengen en zo de bezoekersbeleving in het museum te verrijken. Onderdeel van de samenwerking is een vernieuwde audiotour, waarin het werk Amandelbloesem een prominente rol speelt. De tour is vanaf 10 juni beschikbaar.
Om de samenwerking extra onder de aandacht te brengen, organiseert het museum in juni een publieksevenement in Amsterdam, geïnspireerd op Amandelbloesem. Dit werk staat symbool voor een nieuw begin en vormt een belangrijk onderdeel van de audiotour.
Samsung verbindt technologie met Van Goghs verhaal
De audiotour brengt bezoekers langs bekende werken uit de collectie van het Van Gogh Museum, waaronder Amandelbloesem uit 1890.
Gerben van Walt Meijer, marketing director van Samsung Mobile: "Jongere generaties ontdekken de wereld digitaal, wat een kans voor Samsung is om samen met het Van Gogh Museum op te trekken. We streven ernaar om met technologie en innovatie bij te dragen aan hun manier van zich uitdrukken, te leren en te ontdekken. Technologie, door middel van innovatie en onze apparaten, opent een nieuwe deur om Van Goghs wereld - en zijn meest geliefde werken - op een vernieuwende wijze te ervaren."
Audiotour met Samsung Galaxy S25+ centraal
Bezoekers gebruiken tijdens de tour de Samsung Galaxy S25+, waarmee ze meer leren over de kunst én het persoonlijke verhaal van Vincent van Gogh. Samsung en het Van Gogh Museum gaan de komende jaren samenwerken aan het ontwikkelen van meer technologiegedreven initiatieven voor het museum.
Emilie Gordenker, directeur van het Van Gogh Museum: "Als het Van Gogh Museum willen we voorop blijven lopen op onze eigen innovatieve manier, passend bij de behoeften van deze tijd. We zijn verheugd om met Samsung als technologiepartner de bezoekersbeleving nog aantrekkelijker te maken."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lidl partner van UEFA Women’s EURO 2025
Rabobank start landelijke campagne Rabo ClubSupport
Unilever officiële sponsor van UEFA Women's EURO 2025
a.s.r. hoofdsponsor Avond4daagse
Mønaerk en season four lanceren Equipe
Gepubliceerd door: Saskia van Weert