RTL Nieuws, RTL Boulevard en RTL.nl gaan online samen: RTL Nieuws & Entertainment

RTL Nieuws, RTL Boulevard en RTL.nl worden online omstreeks eind maart 2024 gebundeld tot één online uitgave die via één website en één app beschikbaar komt onder de naam RTL Nieuws & Entertainment. De afzonderlijke websites gaan daarmee op in deze titel. De migratie zal volgens een woordvoerder van RTL Nederland in de loop van april zijn afgerond. De aparte website en app van RTL Boulevard zijn al overgegaan naar de vernieuwde omgeving.

De hoofdredactie van RTL Nieuws zal verantwoordelijk worden voor de voorpagina van RTL Nieuws & Entertainment.

Adjunct-hoofdredacteur Dennis van Luling benadrukte in een toelichting op de website van RTL Nieuws dat de redacties van RTL Nieuws en RTL Boulevard  onafhankelijk van elkaar hun belangrijke werk blijven doen. RTL Boulevard wordt overigens door Fremantle geproduceerd (het productiebedrijf van RTL Group).

De vernieuwde app en website zal ook de per 1 mei 2023 geïmplementeerde vernieuwde vormgeving van RTL Nederland doorvoeren voor RTL Nieuws en RTL Boulevard.

Tv-uitzendingen later

Voor de tv-uitzendingen is nog onduidelijk wanneer de vormgeving zal worden vernieuwd. Daartoe is RTL Nederland druk bezig met het realiseren van een nieuwe studio. Ook RTL Boulevard zal zijn vormgeving wijzigen. Hiertoe werken RTL Nederland en Fremantle samen aan.

De huidige vormgeving werd bijna 10 jaar geleden op 5 mei 2014 ingevoerd en is daarmee de langst lopende vormgeving voor RTL Nieuws en een van de langst lopende vormgeving van een tv-programma.

Overigens is aangekondigd dat RTL Group RTL Nederland voornemens is te verkopen aan DPG Media. Fremantle zal in handen blijven van RTL Group. In België introduceerde RTL Belgium na de overname door DPG Media en Rossel na enige tijd een volledig eigen vormgeving voor de Franstalig Belgische RTL-zenders.

De vernieuwde vormgeving van RTL Nederland is gebaseerd op de RTL United-vormgeving die RTL Group in Duitsland ontwikkelde en eerder bij RTL Deutschland, RTL Magyarország en RTL Letzebuerg heeft geïntroduceerd.

www.rtlnieuws.nl

www.rtlboulevard.nl

www.rtl.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma

20-11-2025 | 11:36:00
Zowel NDP Nieuwsmedia als 22 nieuwsmediaorganisaties gezamenlijk hebben brieven gestuurd aan informateur Sybrand Buma om hem op te roepen dat een volgende regering werk maakt van mediabeleid

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames

07-10-2025 | 16:51:00
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen split screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard

DPG Media richt Stichting Nu.nl en Stichting RTL Nieuws op

07-10-2025 | 08:08:00
DPG Media heeft op 29 september 2025 de stichting NU.nl opgericht en op 1 oktober de stichting RTL Nieuws. Deze stichtingen dienen de identiteit en continuïteit van NU.nl en RTL Nieuws te waarborgen en zijn als voorwaarde opgelegd aan DPG Media door de ACM

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.