
RTL Nieuws, RTL Boulevard en RTL.nl gaan online samen: RTL Nieuws & Entertainment
RTL Nieuws, RTL Boulevard en RTL.nl worden online omstreeks eind maart 2024 gebundeld tot één online uitgave die via één website en één app beschikbaar komt onder de naam RTL Nieuws & Entertainment. De afzonderlijke websites gaan daarmee op in deze titel. De migratie zal volgens een woordvoerder van RTL Nederland in de loop van april zijn afgerond. De aparte website en app van RTL Boulevard zijn al overgegaan naar de vernieuwde omgeving.
De hoofdredactie van RTL Nieuws zal verantwoordelijk worden voor de voorpagina van RTL Nieuws & Entertainment.
Adjunct-hoofdredacteur Dennis van Luling benadrukte in een toelichting op de website van RTL Nieuws dat de redacties van RTL Nieuws en RTL Boulevard onafhankelijk van elkaar hun belangrijke werk blijven doen. RTL Boulevard wordt overigens door Fremantle geproduceerd (het productiebedrijf van RTL Group).
De vernieuwde app en website zal ook de per 1 mei 2023 geïmplementeerde vernieuwde vormgeving van RTL Nederland doorvoeren voor RTL Nieuws en RTL Boulevard.
Tv-uitzendingen later
Voor de tv-uitzendingen is nog onduidelijk wanneer de vormgeving zal worden vernieuwd. Daartoe is RTL Nederland druk bezig met het realiseren van een nieuwe studio. Ook RTL Boulevard zal zijn vormgeving wijzigen. Hiertoe werken RTL Nederland en Fremantle samen aan.
De huidige vormgeving werd bijna 10 jaar geleden op 5 mei 2014 ingevoerd en is daarmee de langst lopende vormgeving voor RTL Nieuws en een van de langst lopende vormgeving van een tv-programma.
Overigens is aangekondigd dat RTL Group RTL Nederland voornemens is te verkopen aan DPG Media. Fremantle zal in handen blijven van RTL Group. In België introduceerde RTL Belgium na de overname door DPG Media en Rossel na enige tijd een volledig eigen vormgeving voor de Franstalig Belgische RTL-zenders.
De vernieuwde vormgeving van RTL Nederland is gebaseerd op de RTL United-vormgeving die RTL Group in Duitsland ontwikkelde en eerder bij RTL Deutschland, RTL Magyarország en RTL Letzebuerg heeft geïntroduceerd.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Kamer wil samenwerking NPO, RTL Nederland & Talpa Network
Voice of Holland keert vanaf januari 2025 terug bij RTL 4
Thomas Rabe (RTL Group): Ster/NPO lastig voor RTL Nederland
RTL Nederland: stijgend resultaat, dalende reclameverkopen
KPN komt met addressable reclame
Gepubliceerd door: David de Jong