Roorda maakt campagne voor NL-Alert

Roorda Reclamebureau gaat de campagne maken voor NL-Alert. Roorda won de aanbesteding van het ministerie van Justitie en Veiligheid en maakt verschillende deelcampagnes die samen één campagne gaan vormen. 

Dat een NL-Alert een alarmmiddel is voor noodsituaties, weten de meeste mensen inmiddels. Dat je actie moet ondernemen is ook steeds vanzelfsprekender. 

Dat geeft ruimte om nu ook te focussen op specifieke doelgroepen, zoals jongeren. En om een belangrijke boodschap toe te voegen: informeer ook anderen. Dat gebeurt met het concept Wat er ook gebeurt, volg je NL-Alert. 

De eerste deelcampagne is vanaf vandaag te zien.

Het overkoepelende concept wil meerdere doelgroepen aanspreken, met verschillende boodschappen. Deze eerste keer: lees het bericht, volg het handelingsperspectief op, en informeer anderen. Want hoewel 93 procent van de mensen een NL-Alert ontvangt, bereikt het bericht niet iedereen. Doordat ze geen telefoon bij zich hebben bijvoorbeeld. Of doordat de telefoon geen verbinding heeft met een Nederlandse zendmast. 

In de campagne worden situaties getoond waarin mensen elkaar informeren, ook al komt dat even niet zo lekker uit. Met humor probeert Roorda de boodschap aansprekender te maken en de urgentie te vergroten. Rampscenario’s worden gemeden, positieve emoties, zoals saamhorigheid, benadrukt.

Joeri Jansen, creatief directeur Roorda Reclamebureau: “Humor is een fantastisch middel om op te vallen en de juiste emotie te raken. Daarnaast verhoogt humor het werkplezier van ons als makers aanzienlijk.”

www.nl-alert.nl
www.roorda.nl

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

BZK en Roorda lanceren campagne rond stemrecht

06-10-2025 | 08:00:00
In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezing op 29 oktober heeft het ministerie van BZK samen met Roorda Reclamebureau een campagne ontwikkeld

Roorda ontwikkelt campagne rond intellectueel eigendom

22-09-2025 | 12:08:23
Vijf publieke organisaties uit België en Nederland zijn gestart met een campagne die ondernemers bewust maakt van de waarde van intellectueel eigendom.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Frank Goren: The Invaders helpt merken in gamingcultuur

24-11-2025 | 14:00:26
In Marketing Report TV gaat Frank Goren, Strategy Officer bij The Invaders, in gesprek met Bas Vlugt over de ontwikkeling van gaming als marketingdomein.

Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK

24-11-2025 | 09:58:46
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.

Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE

24-11-2025 | 09:58:00
Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen.

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een Hubspot Specialist

24-11-2025 | 08:11:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar Hubspot Specialist - Hybride, Zwolle
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.