Rogier Bruggeman, Anna Kuiper en Veroni Engelhart lanceren nieuw (media)bureau maar houden het nog even spannend
Dat Rogier Bruggeman, voormalig CEO van ZIGT, een eigen bedrijf ging lanceren dat was al bekend.
Bij Marketing Report hebben we de afgelopen jaren nauw contact gehad met Rogier, hij was een van de twee Zieners van ZIGT, die het nieuws duiden in ons maandelijkse radioprogramma op New Business Radio.
Niet dat hij veel los wilde laten.
Maar ook als je Rogier helemaal niet zou kennen, was het niet moeilijk: op zijn LinkedIn profiel staat (nu nog): Ondernemer/agency in opstart - Live in Q2 2024.
Maar wat zou het dan worden? Een bureau, een mediabureau, freelance consultant - het kon alle kanten op.
Afgelopen vrijdag kwam daar toch als een daverende verrassing de foto van het tekenen van de oprichtingsakte van het nieuwe bureau. Met de herkenbare en invoelbare gelukzalige glimlach die hoort bij het zetten van de handtekening waarmee jouw bedrijf dan toch echt werkelijkheid wordt.
De verrassing zit erin dat Rogier niet in zijn eentje tekent maar samen met twee andere mensen die recentelijk ZIGT hebben verlaten in wie wij Anna Kuiper, voormalig Managing Director ZIGT Media en Veroni Engelhart, voormalig Strategy Director Media herkennen.
Op de LinkedIn profielen van Anna en Veroni staat in beide gevallen Career Break. Die break houdt voor beiden na twee maanden dus al op.
Tot zover de feiten.
De vraag is wat ze gaan doen. Wij denken niet dat ze een hondenkennel gaan beginnen. Als je een bureau start met drie oprichters/aandeelhouders die alle drie aanvullende topfuncties hebben vervuld bij een mediabureau waar ze 14 (Veroni), 15 (Anna) en 17 jaar (Rogier) hebben gewerkt dan verwacht je een nieuw mediabureau.
Dat is vraag 1. Vragen 2, 3 en 4 - en daarvoor zullen we echt nog even moeten wachten tot volgende week:
- Welke propositie zal het bureau hebben?
- Met welke ambities komt het bureau de markt in, gaat het om alleen drie oprichters of komen er ook (al snel) medewerkers?
- Dan de meest delicate vraag: gaat het bureau klanten meenemen van ZIGT en wordt het in die zin een klassieke break-away?
Vol verwachting wachten we de komst van Q2 2024 af. Dat begint morgen...
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv
ReumaNederland kiest Media Reverse voor mediaplanning
Initiative wint Elanco-pitch in Nederland en België
Paul Appelhof: AI-agents worden de shoppers van morgen
Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest
DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon
Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL
[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator
Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie
Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt