Rogier Bruggeman, Anna Kuiper en Veroni Engelhart lanceren nieuw (media)bureau maar houden het nog even spannend

Dat Rogier Bruggeman, voormalig CEO van ZIGT, een eigen bedrijf ging lanceren dat was al bekend. 

Bij Marketing Report hebben we de afgelopen jaren nauw contact gehad met Rogier, hij was een van de twee Zieners van ZIGT, die het nieuws duiden in ons maandelijkse radioprogramma op New Business Radio.

Niet dat hij veel los wilde laten.

Maar ook als je Rogier helemaal niet zou kennen, was het niet moeilijk: op zijn LinkedIn profiel staat (nu nog): Ondernemer/agency in opstart - Live in Q2 2024.

Maar wat zou het dan worden? Een bureau, een mediabureau, freelance consultant - het kon alle kanten op.

Afgelopen vrijdag kwam daar toch als een daverende verrassing de foto van het tekenen van de oprichtingsakte van het nieuwe bureau. Met de herkenbare en invoelbare gelukzalige glimlach die hoort bij het zetten van de handtekening waarmee jouw bedrijf dan toch echt werkelijkheid wordt.

De verrassing zit erin dat Rogier niet in zijn eentje tekent maar samen met twee andere mensen die recentelijk ZIGT hebben verlaten in wie wij Anna Kuiper, voormalig Managing Director ZIGT Media en Veroni Engelhart, voormalig Strategy Director Media herkennen.

Op de LinkedIn profielen van Anna en Veroni staat in beide gevallen Career Break. Die break houdt voor beiden na twee maanden dus al op.

Tot zover de feiten.

De vraag is wat ze gaan doen. Wij denken niet dat ze een hondenkennel gaan beginnen. Als je een bureau start met drie oprichters/aandeelhouders die alle drie aanvullende topfuncties hebben vervuld bij een mediabureau waar ze 14 (Veroni), 15 (Anna) en 17 jaar (Rogier) hebben gewerkt dan verwacht je een nieuw mediabureau.

Dat is vraag 1. Vragen 2, 3 en 4 - en daarvoor zullen we echt nog even moeten wachten tot volgende week:

  • Welke propositie zal het bureau hebben?
  • Met welke ambities komt het bureau de markt in, gaat het om alleen drie oprichters of komen er ook (al snel) medewerkers?
  • Dan de meest delicate vraag: gaat het bureau klanten meenemen van ZIGT en wordt het in die zin een klassieke break-away?

Vol verwachting wachten we de komst van Q2 2024 af. Dat begint morgen...

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

WPP Media koppelt YouTube Creator Insights aan eigen tools

12-12-2025 | 12:06:00
Met deze stap wil het mediabedrijf meer transparantie, precisie en schaal brengen in creator-gedreven marketing voor internationale merken.

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Serviceplan introduceert House of Communication in het VK

11-12-2025 | 14:42:04
Met deze stap consolideert de groep zijn positie in de markt en wil het Britse klanten geïntegreerde dienstverlening bieden

[Vacatures] Springbok zoekt een SEA Consultant

11-12-2025 | 09:54:00
Springbok is per direct op zoek naar een SEA Consultant - Den Bosch

Rogier Croes Chief Strategy Officer STROOM

11-12-2025 | 09:39:00
Hij wordt verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de strategische koers van het mediabureau, de vertaling van de MediaCommerce-visie naar klanten en proposities, en het versnellen van innovatie op het snijvlak van media, creativiteit, technologie en AI.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace

14-12-2025 | 08:00:00
Greenpeace presenteert een merkcampagne die het werk van de organisatie breder en inhoudelijker in beeld brengt.

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.