Rogier Bruggeman, Anna Kuiper en Veroni Engelhart lanceren nieuw (media)bureau maar houden het nog even spannend

Dat Rogier Bruggeman, voormalig CEO van ZIGT, een eigen bedrijf ging lanceren dat was al bekend. 

Bij Marketing Report hebben we de afgelopen jaren nauw contact gehad met Rogier, hij was een van de twee Zieners van ZIGT, die het nieuws duiden in ons maandelijkse radioprogramma op New Business Radio.

Niet dat hij veel los wilde laten.

Maar ook als je Rogier helemaal niet zou kennen, was het niet moeilijk: op zijn LinkedIn profiel staat (nu nog): Ondernemer/agency in opstart - Live in Q2 2024.

Maar wat zou het dan worden? Een bureau, een mediabureau, freelance consultant - het kon alle kanten op.

Afgelopen vrijdag kwam daar toch als een daverende verrassing de foto van het tekenen van de oprichtingsakte van het nieuwe bureau. Met de herkenbare en invoelbare gelukzalige glimlach die hoort bij het zetten van de handtekening waarmee jouw bedrijf dan toch echt werkelijkheid wordt.

De verrassing zit erin dat Rogier niet in zijn eentje tekent maar samen met twee andere mensen die recentelijk ZIGT hebben verlaten in wie wij Anna Kuiper, voormalig Managing Director ZIGT Media en Veroni Engelhart, voormalig Strategy Director Media herkennen.

Op de LinkedIn profielen van Anna en Veroni staat in beide gevallen Career Break. Die break houdt voor beiden na twee maanden dus al op.

Tot zover de feiten.

De vraag is wat ze gaan doen. Wij denken niet dat ze een hondenkennel gaan beginnen. Als je een bureau start met drie oprichters/aandeelhouders die alle drie aanvullende topfuncties hebben vervuld bij een mediabureau waar ze 14 (Veroni), 15 (Anna) en 17 jaar (Rogier) hebben gewerkt dan verwacht je een nieuw mediabureau.

Dat is vraag 1. Vragen 2, 3 en 4 - en daarvoor zullen we echt nog even moeten wachten tot volgende week:

  • Welke propositie zal het bureau hebben?
  • Met welke ambities komt het bureau de markt in, gaat het om alleen drie oprichters of komen er ook (al snel) medewerkers?
  • Dan de meest delicate vraag: gaat het bureau klanten meenemen van ZIGT en wordt het in die zin een klassieke break-away?

Vol verwachting wachten we de komst van Q2 2024 af. Dat begint morgen...

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Tale Meester: Live – van een moment naar een movement

03-12-2025 | 08:53:00
Wist je dat de meeste Gen Z’ers live vooral associeert met livestreams op social media? De traditionele live-tv is allang niet meer het referentiepunt.

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Social (Client) Solutions Manager

03-12-2025 | 07:54:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Social (Client) Solutions Manager - Amsterdam (Hybrid)

Saskia Wagenmakers CEO Omnicom Media

02-12-2025 | 22:01:00
In Nederland zijn IPG Mediabrands en Omnicom Media Groep met onnmiddelijk ingang samengegaan tot Omnicom Media. Saskia Wagenmakers is benoemd tot CEO

Brand Potential versterkt merkfundament EZ Wheels

02-12-2025 | 09:00:03
De samenwerking richt zich op het aanscherpen van het merkfundament, het verbeteren van de digitale zichtbaarheid en het ontwikkelen van een go-to-marketstrategie voor verdere expansie.

Hebben we nog een mening nodig over de overname van IPG door Omnicom?

01-12-2025 | 21:58:00
Dat de overname historisch is, staat buiten kijf. Maar voor mij bewijst het vooral iets anders: Het oude agency-model werkt niet meer
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Persuade en Hoogvliet lanceren vriendelijk merkconcept

04-12-2025 | 16:19:05
Met een vernieuwde merkstrategie en campagne laat de keten zien dat lage prijzen en een prettige winkelervaring goed samengaan.

Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line

04-12-2025 | 14:57:00
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.

RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026

04-12-2025 | 13:00:00
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.

Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor de Pijp

04-12-2025 | 09:54:06
De BIZ’en van het gebied wilden die diversiteit zichtbaar maken in een outdoor campagne die de veelzijdigheid van de wijk benadrukt.

Giesbers ontwikkelt kerstservice BoodschAPPEN

04-12-2025 | 08:47:57
Boodschappen.nl introduceert tijdens de kerstdagen een WhatsApp-service waarmee consumenten direct hulp krijgen bij kookproblemen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.