
Rivella, Unilever, McDonalds en Lay's sponsor B&B Vol Liefde
RTL4 staat (met Videoland) tot en met 29 augustus behoorlijk in het teken van B&B Vol Liefde via het programma zelf en twee keer per avond via RTL Boulevard. Voor seizoen 2025 hebben vier (Unilever, Rivella, McDonalds en Lay’s) adverteerders zich verbonden aan het programma, waarvan drie via Brand Licensing.
Brand Licensing
Via Brand Licensing is het mogelijk voor adverteerders om bijvoorbeeld programma-naam, logo of content te gebruiken via eigen kanalen en middelen. Rivella, McDonald's en Unilever doen dit. Lay's is als vierde partner, en partner van het eerste uur, opnieuw zichtbaar middels een Brand Partnership.
Cleo de Rooij, Brand Licensing Specialist bij Ad Alliance: “Bij Ad Alliance geloven wij dat Brand Licensing het startpunt is waarmee we merken en content nog dichter bij de consument weten te brengen.
Hierdoor krijgen commerciële partners de mogelijkheid om in eigen kanalen, middelen en producten gebruik te maken van sterke contentmerken en zijn we erin geslaagd om de doelstellingen van onze adverteerders te bereiken, zónder de balans tussen commercie en kijkbeleving uit het oog te verliezen.
B&B Vol Liefde komt daarmee letterlijk in de handen van onze kijkers, de consument. Naast sterke mediapartnerships presenteren we dit seizoen dan ook met trots een aantal Brand Licensing-proposities, ontwikkeld in samenwerking met de makers van B&B Vol Liefde”
Manon van der Hoek, Chief Commercial & Legal Officer Northern Europe bij Fremantle: “B&B Vol Liefde laat zien hoe sterk échte verhalen kunnen zijn — herkenbaar en menselijk. Wat dit programma bijzonder maakt, is de manier waarop het team telkens opnieuw die kwetsbare momenten weet vast te leggen zonder filter.
Juist omdat het zo puur is, biedt het kansen voor merken die op een respectvolle en inhoudelijk relevante manier willen aansluiten. In samenwerking met Ad Alliance en de merken wil Fremantle telkens kijken naar hoe we die verbinding kunnen maken, met oog voor de juiste toon en timing. Daardoor zijn dit niet alleen effectieve, maar ook verrassend creatieve samenwerkingen.”
Winkelvloer
Rivella maakt B&B Vol Liefde zichtbaar op de winkelvloer rondom het Rivella-schap en via een actie met de oud-deelneemster Els van Roode. Dentsu Benelux is als mediaburerau hierbij betrokken.
Unilever stapt dit seizoen voor het eerste in op B&B Vol Liefde met een licentie en een mediacampagne bij Ad Alliance. In samenwerking met activatiebureau SowiesoHelder zijn er een tweetal activaties ontwikkeld voor bij Kruidvat.
Bij aankoop van twee Unilever Persoonlijke Verzorgingsproducten krijgt de consument een B&B Vol Liefde Zomerspel cadeau. Later in de looptijd maakt de consument kans op een prachtige 'B&B Vol Liefde-prijs in een win-actie.
Ook McDonald’s stapte in via Brand Licensing. Hun eigen Summer of Love is een mooie match met B&B Vol Liefde en wordt versterkt door een mediacampagne en middels een licentie. De B&B Vol Liefde Bundel staat deze zomer 4 weken op het menu. OMD is als mediabureau en TBWA\NEBOKO is als creatief bureau hierbij betrokken. OMD is ook het mediabureau voor Lay's.
B&B Vol liefde is bedacht door de RTL Creative Unit (RTL Nederland) en samen ontwikkeld met Blue Circle (onderdeel van Fremantle van RTL Group).
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
HBO Max met Dynamic Ad Replacement bij live sport
[Column] David de Jong: DPG Media heeft slim spel gespeeld
FD: overname RTL Nederland door DPG Media bijna rond bij ACM
Vertrouwen en eenvoud centraal bij tv-kijken in 2025
Kamer wil samenwerking NPO, RTL Nederland & Talpa Network
Gepubliceerd door: David de Jong