Rivella, Unilever, McDonalds en Lay's sponsor B&B Vol Liefde

RTL4 staat (met Videoland) tot en met 29 augustus behoorlijk in het teken van B&B Vol Liefde via het programma zelf en twee keer per avond via RTL Boulevard. Voor seizoen 2025 hebben vier (Unilever, Rivella, McDonalds en Lay’s) adverteerders zich verbonden aan het programma, waarvan drie via Brand Licensing.

Brand Licensing

Via Brand Licensing is het mogelijk voor adverteerders om bijvoorbeeld programma-naam, logo of content te gebruiken via eigen kanalen en middelen. Rivella, McDonald's en Unilever doen dit. Lay's is als vierde partner, en partner van het eerste uur, opnieuw zichtbaar middels een Brand Partnership.

Cleo de Rooij, Brand Licensing Specialist bij Ad Alliance: “Bij Ad Alliance geloven wij dat Brand Licensing het startpunt is waarmee we merken en content nog dichter bij de consument weten te brengen.

Hierdoor krijgen commerciële partners de mogelijkheid om in eigen kanalen, middelen en producten gebruik te maken van sterke contentmerken en zijn we erin geslaagd om de doelstellingen van onze adverteerders te bereiken, zónder de balans tussen commercie en kijkbeleving uit het oog te verliezen.

B&B Vol Liefde komt daarmee letterlijk in de handen van onze kijkers, de consument. Naast sterke mediapartnerships presenteren we dit seizoen dan ook met trots een aantal Brand Licensing-proposities, ontwikkeld in samenwerking met de makers van B&B Vol Liefde”

Manon van der Hoek, Chief Commercial & Legal Officer Northern Europe bij Fremantle: “B&B Vol Liefde laat zien hoe sterk échte verhalen kunnen zijn — herkenbaar en menselijk. Wat dit programma bijzonder maakt, is de manier waarop het team telkens opnieuw die kwetsbare momenten weet vast te leggen zonder filter.

Juist omdat het zo puur is, biedt het kansen voor merken die op een respectvolle en inhoudelijk relevante manier willen aansluiten. In samenwerking met Ad Alliance en de merken wil Fremantle telkens kijken naar hoe we die verbinding kunnen maken, met oog voor de juiste toon en timing. Daardoor zijn dit niet alleen effectieve, maar ook verrassend creatieve samenwerkingen.”

Winkelvloer

Rivella maakt B&B Vol Liefde zichtbaar op de winkelvloer rondom het Rivella-schap en via een actie met de oud-deelneemster Els van Roode. Dentsu  Benelux is als mediaburerau hierbij betrokken.

Unilever stapt dit seizoen voor het eerste in op B&B Vol Liefde met een licentie en een mediacampagne bij Ad Alliance. In samenwerking met activatiebureau SowiesoHelder zijn er een tweetal activaties ontwikkeld voor bij Kruidvat.

Bij aankoop van twee Unilever Persoonlijke Verzorgingsproducten krijgt de consument een B&B Vol Liefde Zomerspel cadeau. Later in de looptijd maakt de consument kans op een prachtige 'B&B Vol Liefde-prijs in een win-actie.

Ook McDonald’s stapte in via Brand Licensing. Hun eigen Summer of Love is een mooie match met B&B Vol Liefde en wordt versterkt door een mediacampagne en middels een licentie. De B&B Vol Liefde Bundel staat deze zomer 4 weken op het menu. OMD is als mediabureau en TBWA\NEBOKO is als creatief bureau hierbij betrokken. OMD is ook het mediabureau voor Lay's.

B&B Vol liefde is bedacht door de RTL Creative Unit (RTL Nederland) en samen ontwikkeld met Blue Circle (onderdeel van Fremantle van RTL Group).

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025

04-09-2025 | 00:00:00
De tv-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025 uit op 390 miljoen euro. Dit is een daling van 8,1 procent vergeleken met de eerste helft van 2024. Dit heeft brancheorganisatie Screenforce bekend gemaakt

RTL Nederland in H1, 2025: omzetstijging en resultaatdaling

08-08-2025 | 10:15:00
In het eerste half jaar van 2025 heeft RTL Nederland een omzet van 307 miljoen euro behaald, een stijging van 2 procent, vooral dankzij de resultaten van streamingdienst Videoland. De aangepaste ebita daalde met 5 procent naar 78 miljoen

NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek

24-07-2025 | 13:45:00
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten

Ton Rozestraten (Ad Alliance/RTL Nederland): SAVOD maakt verlies op lineair goed

24-07-2025 | 12:21:00
Ton Rozestraten heeft in een Engelstalig video-interview met Justin Lebbon aangegeven dat de resultaten van SAVOD het bereikverlies aan impressies dat het op de reclameverkoop maakt voor de lineaire zenders, in feite goed maakt

Ad Alliance neemt reclameverkoop over voor Love Nature

24-07-2025 | 09:50:00
Ad Alliance gaat per 1 september 2025 de reclame verkopen voor de tv-zender Love Nature, dat onderdeel is van het Canadese mediabedrijf Blue Ant Media
 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.