
Countdown to Cannes - Kiki Knoops, DDB
[RA*W] Maak kennis met de creatieve crew van de Summercourse 2025
RA*W is heading back to Cannes — and they’re bringing a brand-new crew of curious, creative minds along for the ride! In the countdown to the festival, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation. Get to know the fresh talent who will be experiencing Cannes up close and their unique perspectives from the heart of the advertising world.
Wie ben je en wat doe je in de creatieve industrie?
Mijn naam is Kiki Knoops en ik ben Junior Creatief bij DDB Amsterdam
Als ik 'Cannes' zeg, wat is het eerste woord dat in je opkomt — en waarom?
Grenzeloos, alles daar voelt grenzeloos. Grenzeloze creativiteit, mensen ontmoeten van over de hele wereld, werk zien uit de hele wereld, kennis op doen van mensen over de hele wereld. De reclamewereld die samenkomt op één plek.
Wat zijn je verwachtingen van Cannes?
Ik verwacht mijn ogen uit te kijken deze week. Mijn enthousiasme is groot. Ik sta echt te springen om mezelf een week lang helemaal onder te dompelen in dit walhalla van creativiteit, minstens 379 keer te denken: 'Shit, waarom heb ik dit niet bedacht?' en super geïnspireerd terug te komen.
Eindig je in de Gutter bar, of sta je om 9 uur scherp in het Palais?
Tegen gezelligheid kan ik geen nee zeggen, maar in de ochtend zeker fris en fruitig bij het Palais. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent.
Wat is het ene ding dat je absoluut moet inpakken voor Cannes?
Een zonnebril voor al het oogverblindende werk
Waar kijk je het meest naar uit: de talks, de mensen of het strand?
Ik kijk er echt heel erg naar uit om het werk te bewonderen, maar ook om workshops en talks te volgen, en het strand is ook niet verkeerd natuurlijk... Ik kan niet kiezen. Alles. Mag dat?
Welke spreker of merk hoop je dit jaar te zien?
Mijn doel is om er zoveel mogelijk te zien en te spreken dit jaar maar als ik moet kiezen dan Emmanuel, de CMO van Duolingo. Ik hoop dat ik eindelijk antwoord krijg op mijn vragen over de tijdelijke dood van Duo.
Welk merk is volgens jou op dit moment creatief gezien echt on fire?
Ik blijf onder de indruk van al het werk van Apple.
Wat betekent creativiteit voor jou in één woord?
Het onverwachtse. Creativiteit zit hem voor mij in de dingen die we nog niet kennen en die ons onverwachts verrassen.
How many more nights to sleep?
11 more nights!
Curious for more? Follow RA*W on Instagram for exclusive behind-the-scenes content, live stories, and a first-hand look at what the RA*W Summercourse is up to during the Cannes Lions Festival.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Countdown to Cannes - Steffi Boom, Dentsu Creative
Countdown to Cannes - Vera Huizinga, Alfred
RAUWKOST keert tijdelijk terug met speciale Cannes-serie
Countdown to Cannes - Yascha Puts, DDB
ADNIGHT groeit verder met partners en programma’s
Gepubliceerd door: Daan Dekkers