Countdown to Cannes - Kiki Knoops, DDB

[RA*W] Maak kennis met de creatieve crew van de Summercourse 2025

RA*W is heading back to Cannes — and they’re bringing a brand-new crew of curious, creative minds along for the ride! In the countdown to the festival, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation. Get to know the fresh talent who will be experiencing Cannes up close and their unique perspectives from the heart of the advertising world.

Wie ben je en wat doe je in de creatieve industrie?

Mijn naam is Kiki Knoops en ik ben Junior Creatief bij DDB Amsterdam

Als ik 'Cannes' zeg, wat is het eerste woord dat in je opkomt — en waarom?

Grenzeloos, alles daar voelt grenzeloos. Grenzeloze creativiteit, mensen ontmoeten van over de hele wereld, werk zien uit de hele wereld, kennis op doen van mensen over de hele wereld. De reclamewereld die samenkomt op één plek.

Wat zijn je verwachtingen van Cannes?

Ik verwacht mijn ogen uit te kijken deze week. Mijn enthousiasme is groot. Ik sta echt te springen om mezelf een week lang helemaal onder te dompelen in dit walhalla van creativiteit, minstens 379 keer te denken: 'Shit, waarom heb ik dit niet bedacht?' en super geïnspireerd terug te komen.

Eindig je in de Gutter bar, of sta je om 9 uur scherp in het Palais?

Tegen gezelligheid kan ik geen nee zeggen, maar in de ochtend zeker fris en fruitig bij het Palais. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent.

Wat is het ene ding dat je absoluut moet inpakken voor Cannes?

Een zonnebril voor al het oogverblindende werk

Waar kijk je het meest naar uit: de talks, de mensen of het strand?

Ik kijk er echt heel erg naar uit om het werk te bewonderen, maar ook om workshops en talks te volgen, en het strand is ook niet verkeerd natuurlijk... Ik kan niet kiezen. Alles. Mag dat?

Welke spreker of merk hoop je dit jaar te zien?

Mijn doel is om er zoveel mogelijk te zien en te spreken dit jaar maar als ik moet kiezen dan Emmanuel, de CMO van Duolingo. Ik hoop dat ik eindelijk antwoord krijg op mijn vragen over de tijdelijke dood van Duo.

Welk merk is volgens jou op dit moment creatief gezien echt on fire?

Ik blijf onder de indruk van al het werk van Apple.

Wat betekent creativiteit voor jou in één woord?

Het onverwachtse. Creativiteit zit hem voor mij in de dingen die we nog niet kennen en die ons onverwachts verrassen.

How many more nights to sleep?

11 more nights!

Curious for more? Follow RA*W on Instagram for exclusive behind-the-scenes content, live stories, and a first-hand look at what the RA*W Summercourse is up to during the Cannes Lions Festival.

www.we-are-raw.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Breaking & Entering Media spreekt talent toe bij ADNIGHT

02-09-2025 | 10:42:37
Het Talent Program wordt ieder jaar georganiseerd voor studenten en starters in de middag voorafgaand aan het festival.

RA*W en Bauer Media Outdoor lanceren DOOH Challenge

22-08-2025 | 12:30:20
RA*W en Bauer Media Outdoor starten op 11 september de Digital Out-of-Home Challenge 2025. Ontwerpers kunnen tot 24 september inzendingen insturen

RA*W: De vervanging van jong talent door AI

13-08-2025 | 15:30:48
AI als vervanger van jong talent voelt wat ons betreft niet als een toekomstbestendige toepassing, AI negeren overigens al helemaal niet

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.