
Rabobank start landelijke campagne Rabo ClubSupport
Rabobank is gestart met de landelijke campagne voor Rabo ClubSupport. Vanaf 26 mei kunnen clubs en verenigingen zich aanmelden voor financiële ondersteuning. De jaarlijkse stemcampagne stelt leden van de bank in staat te bepalen welke lokale initiatieven steun ontvangen.
De campagne is onderdeel van het coöperatief dividend, het fonds waarmee Rabobank jaarlijks circa 40 miljoen euro investeert in maatschappelijke initiatieven. In 2024 werd bijna 16 miljoen euro verdeeld onder ruim 33.000 clubs en verenigingen.
Ondersteuning voor verenigingen in lastige tijden
Chris Kersbergen, Global Head of Brand Rabobank: "Verenigingen zijn het kloppend hart van onze dorpen en steden. Ze brengen mensen samen, versterken de buurt en dragen bij aan mentale, fysieke en sociale ontwikkeling. Maar veel clubs staan onder druk. Door de inflatie, afname van ledenbestand en de vele vrijwilligers van wie ze afhankelijk zijn, hebben ze moeite hun hoofd boven water te houden. Juist in deze tijd, waarin individualisering toeneemt, is het belangrijker dan ooit om het verenigingsleven te steunen en toekomstbestendig te maken."
Leden kiezen waar het geld naartoe gaat
Via Rabo ClubSupport bepalen Rabobank-leden zelf welke clubs steun ontvangen. De ondersteuning wordt ingezet voor uiteenlopende projecten, zoals het verduurzamen van clubhuizen, vervoer voor jeugdleden of het werven van vrijwilligers.
Chris Kersbergen: "Dat is precies wat deze stemcampagne zo bijzonder maakt. Onze leden bepalen zelf welke clubs financiële steun ontvangen. Zo zorgen we er samen voor dat het lokale verenigingsleven blijft bloeien. De aanvragen die we ieder jaar krijgen zijn vaak hartverwarmend en we zien weer met belangstelling uit naar de nieuwe inschrijvingen."
Inschrijven kan tot en met 3 juli via rabobank.nl/clubsupport. Daarna kunnen leden van Rabobank hun stem uitbrengen op hun favoriete club.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dentsu Creative maakt woningdelers-campagne voor Rabobank
Dentsu en Rabobank komen met merkcampagne Onze bank
[Case] Thijs van der Zande over de crossmedialecampagne van Rabobank
DDB Amsterdam en Golazo brands ontwikkelen campagne voor Rabobank
[Merken100 2024] Banken Benchmark
Kaliber ontwikkelt vervolg werkgeverscampagne Rabobank
[Merken100 2024] Chris Kersbergen: De kernwaarden van Rabobank zijn betrokken, betrouwbaar, persoonlijk, verbindend en dichtbij
[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding
16 april 2024 | Marketing Report Radio: Jeroen Goeman Borgesius | Robert Heijmans | Gabriela Nouws | Dorkas Koenen
Nog 50 kanshebbers voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2024
DDB Amsterdam ontwikkelt campagne #RaboMath voor Rabobank
[Recensie] Bas Vlugt: Bergen liegen niet, van Dorkas Koenen
Rabobank kiest Dentsu Creative na pitch
Kaliber ontwikkelt werkgeverscampagne Rabobank
[Podcast DPG Grow] Brandkast! 10: Dorkas Koenen over marketing in de boardroom
Gepubliceerd door: Daan Dekkers