Portfolio van magazines verder uitbreiden

[Interview] Eddy Guyt over 100%Media &Partner Netwerk

100%Media &Partner Netwerk is een unieke combinatie van een uitgeverij van diverse printmedia, boeken, online platformen en een partnernetwerk waarin meer dan driehonderd consumentgerichte bedrijven zijn vertegenwoordigd. We spreken met CEO Eddy Guyt

Hoe gaat de markt voor magazines eruit zien in 2025?

In 2025 zal de markt voor magazines verder blijven dalen net zoals deze dat al jaren doet. Gelukkig is bij ons de daling al jaren heel beperkt. Verder zien wij een enorme groei in de vraag naar sponsored magazines, magazines die wij in opdracht maken voor bedrijven, bijvoorbeeld rondom een jubileum of als incentive voor klanten, personeel etc.

Wat kan jullie bedrijf wat anderen bedrijven niet kunnen?

Ons bedrijf is in vele opzichten uniek. Waar je bij andere mediabedrijven alleen een stukje bereik in kan kopen, is het bereik bij ons slechts het begin van de samenwerking. Wij werken altijd met partners rechtstreeks, zonder tussenkomst van mediabureaus, daardoor kunnen wij snel met ze schakelen. Zowel op het gebied van marketing als op het gebied van sales en op die manier bieden wij naast het mediabereik veel extra toegevoegde waarde ten opzichte van andere mediabedrijven. De doelstellingen van onze partners zijn ook onze doelstellingen. Wij houden ons op dagelijkse basis bezig met het tot stand brengen van samenwerkingen tussen onze partners die een bijdrage kunnen leveren aan het behalen van die doelstellingen.

Wat gaat jouw bedrijf doen in 2025 om te floreren?

In 2025 gaan wij ons portfolio van zowel consumentenmagazines als sponsored magazines verder uitbreiden. In 2024 hebben wij twee nieuwe magazines gelanceerd, een lifestyletitel in het luxe segment, Happy View, en een woonmagazine Mooi wonen. Beide titels krijgen dit jaar een vervolg en gaan we vaker uitbrengen. Ook de B2B magazines gaan we verder uitbreiden met veel nieuwe titels en nieuwe edities van de titels die we afgelopen jaren al hebben gemaakt.
Verder gaan we ons online foodplatform Food-places verder uitbreiden, zowel in het vergroten van de doelgroep als in de ontwikkeling van nieuwe commerciële concepten en gaan we ons B2B concept Blad naar Keuze breder uitrollen in de markt.
Op deze manier worden wij nóg relevanter voor veel bedrijven en verwachten we ons partnernetwerk in hoog tempo te kunnen uitbreiden met bedrijven die actief zijn in het luxe segment, de voedselindustrie en in de woonbranche.

Wat moeten marketeers doen om in 2025 succesvol te blijven in wat ze doen?

Marketeers moeten vooral openstaan voor nieuwe innovaties en ontwikkelingen, en dan niet alleen op het gebied van AI en technologie, maar ook bijvoorbeeld voor een innovatief bedrijf, zoals dat van ons. Wij koppelen een stukje mediainkoop aan een uniek netwerk en dit unieke netwerk geeft oneindig veel mogelijkheden voor ieder merk. Je moet hier echter wel voor openstaan, het betekent dat je hier ook wat tijd in moet investeren. Je kan af en toe onze partnerbijeenkomsten bijwonen, we bespreken uitgebreid alle doelstellingen van het bedrijf én alle bedrijven in ons netwerk tijdens een koppelgesprek en er zullen afspraken worden gemaakt en samenwerkingen worden opgezet met andere partners van ons. Initieel is dit altijd natuurlijk even wat extra werk, maar in the end zijn dit wel nét die samenwerkingen en activaties die het verschil kunnen maken. Wij geloven echt in de kracht van samenwerking.

Op welke wijze gebruikt jullie bedrijf op dit moment AI in de eigen operatie en voor klanten? 

Op dit moment hebben wij met AI vooral strategische persona's gebouwd. We zetten deze persona's in om tijdrovende werkzaamheden zoals het zoeken naar nieuws, relevante content en trending topics makkelijker te maken. Die informatie geeft ons team de input die nodig is om relevante en unieke content te blijven maken en maakt het voor hen makkelijker om de content ook meer te differentiëren en aan te passen per type kanaal. Deze informatie gebruiken wij ook voor onze klanten, het is nu makkelijker om te achterhalen naar wat voor type content onze lezers op zoek zijn. Daar houden we rekening mee bij het maken van content voor onze klanten.

Wordt 2025 voor jouw bedrijf een beter jaar dan 2024?

2025 zal voor ons zeker een (nog) beter jaar worden dan 2024. We hebben al onze vaste partners kunnen behouden, we hebben een goed gevulde orderportefeuille als het gaat om sponsormagazines en de eerder genoemde nieuwe magazines, online platformen en B2B concepten bieden ons veel mogelijkheden om ons partnernetwerk verder te laten groeien, sneller dan vorig jaar.

www.100pmpn.nl

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Zenderproducer 100%NL

15-04-2025 | 09:55:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Zenderproducer 100%NL - Fulltime

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Coördinator 100%NL

17-03-2025 | 11:08:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Coördinator 100%NL - Fulltime

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Digital Content Producer 100% NL en SLAM!

11-03-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Digital Content Producer 100% NL & SLAM! - Fulltime

Mediahuis Radio kiest DRIIVN als digitale marketingpartner

04-03-2025 | 14:43:23
De samenwerking richt zich op het vergroten van de merkbekendheid en het stimuleren van luistergedrag via een geïntegreerde full-funnel aanpak.

Trouwmarathon op 100% NL

19-02-2025 | 10:34:00
Rob van Someren gaat als babs zoveel mogelijk liefdeskoppels in de echt verbinden tijdens de ochtendshow van Giorgio & Ingrid

Gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.