Inzendingen Digital Creative Competition van Ocean Outdoor geopend

Ocean Outdoor lanceert opnieuw haar jaarlijkse Digital Creative Competition en rolt deze gelijktijdig uit in de andere Ocean landen; de UK, Scandinavië en Duitsland. Dit jaar is er een prijs toegevoegd aan de pool, waarbij winnaars van de landen kunnen strijden om de Grand Prix. De winnaar wordt in 2025 bekendgemaakt.
 
De jaarlijkse competitie van Ocean bestaat 15 jaar en wordt dit jaar voor het vijfde jaar op rij gehouden in Nederland. De competitie daagt deelnemers uit om gedurfde ideeën en concepten te ontwikkelen die de creatieve grenzen van out-of-home verleggen. Dit alles door gebruik te maken van de digital out-of-home technologie op schermen met unieke formaten op high-impact locaties. Campagnes van eerdere winnaars hebben verschillende Cannes Lions awards gewonnen.
 
De inzendingen voor alle zeven competities, die in hun eigen land beoordeeld zullen worden door een jury, zijn geopend. De sluitingsdatum is 23 augustus en de winnaars worden op 10 oktober tegelijkertijd bekendgemaakt.
 
Richard Malton, CMO van Ocean Group: "Oceans Digital Creative Competition was oorspronkelijk bedoeld om de mogelijkheden te tonen van wat toen een nieuw, opkomend en innovatief mediakanaal was. Vijftien jaar later moedigen we nog steeds de beste originele ideeën aan en ontwikkelt Out of Home zich als een kanaal voor merkopbouw en de poort naar wereldwijd succes. Out of home blijft zich ontplooien; een combinatie van betere schermen, nieuwe formaten, geavanceerde technologie en kijkcijferdata biedt merken, bureaus en creatieven nog meer mogelijkheden om baanbrekend werk te creëren. Dit zal tot ver buiten het fysieke domein gezien en herinnerd worden."
 
De jury zal de inzendingen beoordelen binnen twee categorieën: Profit en Non-Profit. In beide categorieën winnen de nummers één, twee en drie een bedrag in bruto mediawaarde. De bedragen zijn volledig inzetbaar op de digitale schermen van Ocean Outdoor Nederland.
 
Dit jaar gaan de 14 eersteprijswinnaars door naar de Grand Prix, die in januari 2025 wordt aangekondigd. De Grand Prix prijs is een campagne op premium schermen in alle zeven Ocean landen, waardoor een wereldwijd platform wordt gecreëerd voor de winnende inzending. Ocean is actief in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland en Nederland. Eerder dit jaar opende het bedrijf een kantoor in Duitsland.
 
Om het inzendproces eenvoudig te houden, moeten concepten jpeg-afbeeldingen of een korte video bevatten gecombineerd met een geschreven verhaal van 200 woorden.
 
www.oceanoutdoor.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Kees Wilbrink: DOOH is het inhaakmedium van de toekomst

12-09-2025 | 08:40:00
Marketing Report houdt een serie interviews met bepalende spelers in de Outdoor Advertising Industrie.

Marc van Hamelen: Creativiteit slaat aan bij OOH

22-08-2025 | 10:45:00
Op het dek van het Ocean-schip tijdens SAIL in Amsterdam spreekt David de Jong met Marc van Hamelen, Director Business Development bij Ocean Outdoor

Xavier Tilman: Crossmediaal plannen mét OOH is gamechanger

22-08-2025 | 10:05:00
Tijdens SAIL in Amsterdam spreekt David de Jong met Xavier Tilman, CEO van Ocean Outdoor Netherlands.

Kees Wilbrink: Interactiviteit is sleutel tot effectieve OOH

22-08-2025 | 09:09:00
Op het dek van een indrukwekkend schip tijdens SAIL spreekt David de Jong met Kees Wilbrink, Chief Commercial Officer bij Ocean Outdoor Netherlands.

Wednesday’s Mall of Misery trekt ruim 10.000 bezoekers

19-08-2025 | 15:06:18
Westfield Mall of the Netherlands was begin augustus het toneel van een grootschalige activatie rond de Netflix-serie Wednesday.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.