NRC komt met economie-podcast Zo simpel is het niet

Vanaf donderdag 12 september lanceert NRC een nieuwe wekelijkse economiepodcast Zo simpel is het niet, waarin Marike Stellinga en Maarten Schinkel de invloed van economie op de samenleving bespreken.

NRC-redacteuren Marike Stellinga en Maarten Schinkel gidsen luisteraars elke week langs dubbelzinnige cijfers en de economische krachten die ons leven beïnvloeden, en helpen ze onderscheid te maken tussen waan en werkelijkheid. Zo simpel is het niet is elke donderdag te beluisteren in de verschillende podcastapps.

Wie profiteert er van (massa)toerisme? Waarom moet de staatsschuld klein blijven – of is dat helemaal zo belangrijk niet? Krijgen we ooit weer een normale woningmarkt? Wekelijks onderzoeken economieredacteuren Marike Stellinga en Maarten Schinkel de cijfers achter het nieuws en de invloed van economie op de samenleving.

Economische ontwikkelingen

Patricia Veldhuis, hoofdredacteur bij NRC: “Stellinga en Schinkel hebben een talent om ontwikkelingen in economie en maatschappij uiteen te zetten, feiten te onderscheiden van meningen en dit alles glashelder te duiden - ook voor niet-economen. Het zijn bovenal journalisten die niet bang zijn om de diepte in te gaan of om van mening te veranderen. Hun aanstekelijke energie klinkt in elke aflevering door, of ze het nu hebben over goedkope Chinese stekkerauto's of de Miljoenennota.”

Madelon Fortuin, commercieel directeur bij NRC: “Economie is en blijft één van de belangrijkste pijlers van NRC. Zowel in de krant, digitaal en nu via audio blijft berichtgeving over economie onverminderd veel. We nemen daarmee binnen het Nederlandse medialandschap een onderscheidende positie in. De lancering van de podcast Zo simpel is het niet biedt extra ruimte voor adverteerders om pre-rolls in te zetten. Deze podcast-pre-rolls bij NRC hebben bewezen effect. Zo heeft het effectonderzoek dat we samen met Mindshare doen uitgewezen dat een podcast-pre-roll bij NRC dubbel zoveel impact genereert als audio-spots in conventionele radioreclameblokken”

www.nrc.nl/rubriek/zo-simpel-is-het-niet/

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Vacatures] NRC zoekt een Nieuwsredacteur

13-11-2025 | 07:55:00
NRC is per direct op zoek naar Nieuwsredacteur (0,6 fte)

Politieke kopstukken te gast in Haagse Zaken van NRC

24-09-2025 | 11:55:00
NRC begint met een serie wekelijkse interviews met lijsttrekkers, in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen.

Mediahuis NRC en Airborne ontwikkelen podcastserie Achmea

22-09-2025 | 13:37:00
De reeks richt zich op maatschappelijke thema’s als duurzaamheid en toekomstbestendig werken.

[Vacatures] NRC zoekt een Web Analyst

19-09-2025 | 09:42:00
NRC is per direct op zoek naar Web Analyst

[Vacatures] NRC zoekt een Freelance Architecture Journalist

06-08-2025 | 10:19:00
NRC is per direct op zoek naar Freelance Architecture Journalist

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.