Nationaal Media Onderzoek start 8 januari 2024 met NMO Online

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) start op 8 januari 2024 officieel met NMO Online. Daarmee wil NMO een standaard neerzetten voor het meten en rapporteren van websites en apps. Daarmee lanceert NMO een vernieuwd bereiksonderzoek waarin paneldata en censusdata worden gecombineerd en waarbij metingen worden uitgevoerd met de Focal Meter van Kantar Media.

De Focal Meter past binnen de crossmediale ambities van NMO en meet al het Wifi-verkeer van aanwezige apparaten in een huishouden. De Focal meter wordt gecombineerd  met het Multimediapanel van IPSOS. Via de techniek van RealityMine kan daar bij de deelnemers aan het NMO Luisteronderzoek die de MediaCell+ app gebruiken, ook het bereik van sites en apps gemeten worden.

De censusdata is afkomstig van mettags van deelnemende websites en apps. Op termijn zullen ook andere vormen van online content worden gemeten en wordt ook videocontent gemeten. Bij NMO Online worden ook de websites en apps van niet-participanten gemeten. 

NMO Online is de opvolger van het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) van VINEX (Vereniging Internet Exploitanten) die opgaat in NMO.

www.nationaalmediaonderzoek.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

NMO Kids Monitor: scherm & papier populair; Donald Duck meest gelezen

11-09-2025 | 11:54:00
Donald Duck blijft het populairste mediamerk onder kinderen. Uit de NMO Kids Monitor 2025, uitgevoerd door Ipsos I&O

NMO Kijkonderzoek Fase 2: alleen NPO Start volledig gemeten

04-09-2025 | 00:00:00
Van de streamingdiensten met exclusieve content zal alleen van NPO Start al het aanbod worden gemeten bij het NMO Kijkonderzoek fase 2 dat naar verwachting in de loop van oktober zal starten. Dit stelt brancheorganisatie Screenforce

NMO Luistercijfers augustus 2025: NPO Radio 2 13+ marktleider; Qmusic 20-49 en 25-67

03-09-2025 | 23:59:00
Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic in de doelgroepen 20-49 en 25-67 marktleider blijft, maar dat NPO Radio 2 ondanks dalende cijfers in de doelgroep 13+ weer marktleider is

Verkoop Kantar Media aan H.I.G. Capital is een feit

19-08-2025 | 17:40:00
De overname werd in januari 2025 aangekondigd en is met non-cash componenten waaronder earn-out en investeringen gedaan.  

NMO Luistercijfers juli 2025: Qmusic blijft marktleider; op 13+ met NPO Radio 2

06-08-2025 | 18:34:00
Marketing Report heeft de juli 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic het marktleiderschap heeft behouden in alle doelgroepen. Bij de meeste radiostations is er sprake van stabilisatie met wat lichte schommelingen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.