
Nationaal Media Onderzoek start 8 januari 2024 met NMO Online
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) start op 8 januari 2024 officieel met NMO Online. Daarmee wil NMO een standaard neerzetten voor het meten en rapporteren van websites en apps. Daarmee lanceert NMO een vernieuwd bereiksonderzoek waarin paneldata en censusdata worden gecombineerd en waarbij metingen worden uitgevoerd met de Focal Meter van Kantar Media.
De Focal Meter past binnen de crossmediale ambities van NMO en meet al het Wifi-verkeer van aanwezige apparaten in een huishouden. De Focal meter wordt gecombineerd met het Multimediapanel van IPSOS. Via de techniek van RealityMine kan daar bij de deelnemers aan het NMO Luisteronderzoek die de MediaCell+ app gebruiken, ook het bereik van sites en apps gemeten worden.
De censusdata is afkomstig van mettags van deelnemende websites en apps. Op termijn zullen ook andere vormen van online content worden gemeten en wordt ook videocontent gemeten. Bij NMO Online worden ook de websites en apps van niet-participanten gemeten.
NMO Online is de opvolger van het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) van VINEX (Vereniging Internet Exploitanten) die opgaat in NMO.
www.nationaalmediaonderzoek.nl
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Luistertijd stabiel, marktaandelen verschuiven
NMO publiceert Mediatrends 2024
NMO Luisteronderzoek februari 2025: Qmusic en Joe doen het goed
NMO NPMM 2024 III: Digitale editie stuwt bereik dagbladen
Kompas Publishing sluit zich aan bij VINEX
Gepubliceerd door: David de Jong