Monks ontwikkelt eerste merkcampagne Sendcloud

Sendcloud en bureau Monks lanceren samen de eerste merkcampagne voor de grootste verzendpartner van Europa. In de campagne staan producten centraal die hun eigenaren met humor, brutaliteit en drama aanspreken op hun keuzes in het verzendproces. Het doel is ondernemers bewust maken dat een goede verzending essentieel is voor hun succes en trots.

De campagne, ontwikkeld door Monks, laat zien dat verzending een cruciale rol speelt in de klantbeleving. In de campagnevideo’s spreken producten direct hun ondernemers toe over het belang van zorgvuldige bezorging. Sendcloud presenteert zich, met Monks als bureaupartner, als de verzendoplossing die ondernemers ondersteunt bij het eenvoudiger en efficiënter maken van het verzendproces.

Verzending bepalend voor klantvertrouwen

Uit onderzoek van Sendcloud blijkt dat een kwart van de consumenten een aankoop afbreekt als er twijfel is over de levering. Meer dan de helft keert niet terug na een mislukte bezorging. Ook beschadigde pakketten, vertragingen en onduidelijke tracking zijn voor veel consumenten redenen om het bij één bestelling te laten. Een goed verzendproces is daarmee essentieel voor klantvertrouwen en herhaalaankopen.

Merel van Lente, Head of Brand Building bij Sendcloud: "Veel ondernemers zien verzending als technische bijzaak, terwijl het een essentieel onderdeel is van de klantbeleving. Ons onderzoek toont aan: wie slecht levert, verliest niet alleen omzet, maar ook vertrouwen. Producten zijn er om gevierd en met zorg bezorgd te worden, niet om te verdwijnen in het sorteerproces of je marge op te slokken. Met deze campagne laten we zien dat verzenden eenvoudiger is dan gedacht en dé manier om je product vol trots in de schijnwerpers te zetten."

Monks benadrukt verzenduitdaging voor ondernemers

De creatieve insteek komt van Monks. Amanda Bao, Hoofd Strategie bij Monks: "Dat verzenden zo complex is, en voor veel ondernemers eigenlijk een hoofdpijntaak, is natuurlijk absurd. Dat willen we in deze campagne graag uitvergroten door een mede-gedupeerde van zo’n slecht proces aan het woord te laten en te laten zien hoe het anders kan."

De campagne is gestart in Nederland, België en Frankrijk.

Credits:
Klant: Sendcloud | Bureau: Monks | Executive Business Director: Marcella Beekman | Business Manager: Boukje de Vries | Hoofd Strategie Nederland: Amanda Bao | Associate Creative Director: Berit Hol | Senior Creative: Andre Afonso

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Nick Hartskeerl en Alan Massom: AI is fantastisch als je het maar goed en doelgericht integreert

17-12-2025 | 00:47:00
Forge is een digitaal bureau dat vanuit Aalsmeer sinds eind 2024 vooral aan technologische oplossingen werkt voor klanten. We spreken Nick Hartskeerl, managing partner en Alan Massom, partner van Forge

[Vacatures] Forge zoekt een UX/UI Designer

16-12-2025 | 15:16:00
Forge is per direct op zoek naar UX/UI Designer - (Full-time) Aalsmeer

[Vacatures] Forge zoekt een Webanalist

16-12-2025 | 15:12:00
Forge is per direct op zoek naar Webanalist - (Full-time) Aalsmeer

Monks Nederland slankt af bij introductie AI-visie

12-12-2025 | 12:34:00
Monks Nederland heeft de afgelopen periode een proces doorgemaakt waarbij het zal afslanken. Het bedrijf bevestigt aan Marketing Report dat het intern een andere visie heeft gepresenteerd die inspeelt op met name AI-ontwikkelingen

Alpha Tango ontwikkelt identiteit en website Tien Procent Club

10-12-2025 | 13:44:14
De Tien Procent Club heeft een vernieuwde identiteit en website gelanceerd. Digital experience studio Alpha Tango verzorgde het ontwerp van de huisstijl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.