Mediaplus wint mediacontract GORE-TEX in EMEA en VS

Mediaplus Group en dochterbureau Mediascale gaan de mediastrategie, -planning en -inkoop verzorgen voor het merk GORE-TEX in Europa en Noord-Amerika. De opdracht kwam tot stand na een uitgebreide pitch, begeleid door Flock Associates, waarbij het team uit Keulen negen andere bureaus achter zich liet.

De keuze viel op Mediaplus vanwege hun datagedreven en technologiegerichte aanpak, gecombineerd met kennis van de B2B2C-markt in de kleding- en outdoorsector. Daarbij speelde ook de persoonlijke affiniteit met het merk en de doelgroep een rol.

Internationaal mediaplan zonder eigen verkoopdata

De GORE-TEX Brand verkoopt geen eindproducten, maar levert hightech textiel aan andere merken. Dat maakt conversietracking complex en vereist een media-aanpak die branding en performance slim combineert. Mediascale ontwikkelde hiervoor een tech-stack met AI-gedreven datahub, die markt-, retail- en gebruiksdata koppelt. Via het Growth Investor-systeem wordt continu geoptimaliseerd en realtime bijgestuurd.

Achim Ewers zum Rode, global CMO van GORE-TEX: "We zochten een internationale partner met digitale expertise die onze B2B2C-structuur en de dynamiek van de kledingmarkt begrijpt.”

Michael S. Adams, Regional Marketing Leader Americas bij GORE-TEX: "De Amerikaanse markt is gefragmenteerd en kent regionale verschillen in consumentengedrag. We hebben een partner nodig die dat complexe speelveld beheerst en tegelijkertijd datagedreven werkt.”

Eerste campagnes in het najaar van 2025

De campagnes richten zich op zowel professionals als de ambitieuze outdoor allrounder. Deze doelgroep wordt door Mediascale onderverdeeld in persona’s die via een custom dashboard kunnen worden aangesproken in elke fase van de customer journey. De mediakanalen bestaan onder meer uit OTT-video, Outstream, Native, Programmatic en Search.

Marian Bunte, managing director van Mediascale: "We kwamen niet alleen als mediabureau, maar als partner die het merk écht begrijpt. Die betrokkenheid zorgde snel voor een hechte samenwerking. Het verschil zat in de diepgang – in hoe we de doelgroepen analyseerden en GORE-TEX positioneerden als wat het is: een kwaliteitslabel voor innovatie en functionaliteit.”

De eerste campagnes, waaronder de lancering van de nieuwe GORE-TEX Pro-technologie met ePE-membraan, staan gepland voor het najaar van 2025.

www.house-of-communication.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Menno Westinga: Mediaplus verbindt media en creatie

20-11-2025 | 15:26:00
Hij vertelt over het internationale karakter van de groep, de rol van het House of Communication en waarom CMO’s Mediaplus als strategisch consultant zien

Tom Huijgen: Te gewaagd om te werken? Daarom werkt het!  

12-11-2025 | 08:40:00
Tom Huijgen, Strategy Director bij Serviceplan Amsterdam, laat aan de hand van drie cases zien dat het niet gaat om luid zijn of om rebels doen

Shirin Arfa-Kia: Europa’s antwoord op de agent-economie

27-10-2025 | 11:30:00
Shirin Arfa-Kia, AI & Innovation Consultant bij Mediaplus, legt uit waarom Europese alternatieven als Sōkosumi onmisbaar zijn en zet de voordelen op een rij

Mediaplus krijgt internationaal media-account Motel One

26-08-2025 | 13:09:00
De Duitse hotelketen kiest Mediaplus voor de mediastrategie, planning en inkoop in de DACH-regio en het Verenigd Koninkrijk.

Alex Turtschan: Gen Z herschrijft de sociale spelregels

18-08-2025 | 08:00:00
Media evolueert net als de natuur: van eenvoudige netwerken naar hypergedifferentieerde ecosystemen.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

JOE pakt kerststress aan met ludieke themadiners

08-12-2025 | 11:18:00
Uit onderzoek van radiozender JOE komt naar voren dat 1 op de 5 luisteraars stress ervaart over de planning van de feestdagen

DEPT ontwikkelt Bijenkorf-campagne feestdagen

08-12-2025 | 09:34:29
DEPT heeft de feestdagen-campagne van de Bijenkorf ontwikkeld en maakt deel uit van de 155-jarige jubileumviering. Die jubileumviering startte tijdens de herfst/wintercampagne

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen

Hotel L’Amour ontwikkelt kerstcommercial HEMA

07-12-2025 | 22:19:00
Hotel L’Amour heeft de kerstcommercial voor HEMA ontwikkeld met als thema Het mooiste dat je kunt geven is liefde, met als centrale boodschap iets doen voor een ander

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.