Media.Monks, Publicis/Le Pub, Dentsu Creative en TBWA\Neboko veel genomineerd op shortlists

Media.Monks, Publicis/Le Pub, Dentsu Creative en TBWA\Neboko zijn veel genomineerd op de shortlists van de Cannes Lions die zondag 16 en maandag 17 juni zijn bekendgemaakt. Dit blijkt uit een door Marketing Report gemaakte analyse van de shortlists.

Stukje van Mij, de voor KPN gemaakte campagne van Dentsu Creative, is nog eens 4 keer genomineerd op de shortlists in de categorie Entertainment voor de subategoriën Fiction Film up to 5 minutes, Use of Original Composition, Partnership with Music Talent, en Influencer & Co-Creation. Stukje van Mij won al een Zilveren Lion in de subcategorie Brand Led Education & Awareness in de categorie Health & Wellness. Gezien de nominaties in de shortlists van de muziekcategorieën kan Amp.Amsterdam, dat verantwoordelijk is voor de Music Supervision & de Sound Design, niet onvermeld blijven.

Media.Monks heeft met het Beer Retirement Account voor Poker Beer 6 nominaties op de shortlists te pakken in de categorie Media Lion, Creative B2B, Brand Experience & Activations. De Literacy Pen is opnieuw genomineerd in de categorie Brand Experience & Activations.

Publicis Groupe Benelux is met Wikitruth genomineerd voor Ukrainan Witness in de categorie Direct Lion voor Co-Creation & User Generated. Hertog Jan van Gut Amsterdam werd genomineerd in de shortlist categorie Experience Design. 

Verder vallen 4 nominaties op voor de campagne van Oreo die Le Pub (Publicis Groupe) maakte  in de categoriën Social & Influencer, Direct Lion, Brand Experience & Activation.

Het Borstkanker Alfabet van TBWA\Neboko kreeg voor het Alexander Monro Ziekenhhuis drie nominaties op de shortlists voor Design.

In de subcategorie Single-Market Campaign van de hoofdcategorie Direct is ook The Transition Hot Dog opgenomen van het Zweedse Akestam Holst voor de Zweedse winkelketen Pressbyrän Reitan Convenience. Deze campagne is gemakt door BSmart in samenwerking met Rabbit's Foot Studios. Deze laatste is onderdeel van het Nederlandse PAKT.

www.canneslions.com

OranjeBitterBallenBorrel – meld je gratis aan!

De OranjeBitterBallenBorrel is onze geweldige afsluiting van Cannes 2024. Op donderdag 20 juni in en bij het café van de Embassy of Dutch Creativity. De OranjeBitterBallenBorrel begint om 18:00 uur en valt daarmee samen met het laatste uur uitzending van Marketing Report Radio vanuit Cannes. Meld je hier GRATIS aan.

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Lees ook:

Lex Bradshaw-Zanger wordt Academy Dean bij Cannes Lions

17-11-2025 | 12:20:00
De Brand Marketing Academy helpt marketingprofessionals hun strategische en creatieve vaardigheden te verdiepen en verbinding te maken met vakgenoten

Cannes Lions introduceert de Creative Brand Lion

13-11-2025 | 11:46:58
Omdat commerciële creativiteit wereldwijd business blijft veranderen, erkennen de Awards in 2026 baanbrekend werk met de Creative Brand Lion

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Lex Bradshaw-Zanger wordt Academy Dean bij Cannes Lions

17-11-2025 | 12:20:00
De Brand Marketing Academy helpt marketingprofessionals hun strategische en creatieve vaardigheden te verdiepen en verbinding te maken met vakgenoten

Cannes Lions introduceert de Creative Brand Lion

13-11-2025 | 11:46:58
Omdat commerciële creativiteit wereldwijd business blijft veranderen, erkennen de Awards in 2026 baanbrekend werk met de Creative Brand Lion

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Frank Goren: The Invaders helpt merken in gamingcultuur

24-11-2025 | 14:00:26
In Marketing Report TV gaat Frank Goren, Strategy Officer bij The Invaders, in gesprek met Bas Vlugt over de ontwikkeling van gaming als marketingdomein.

Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK

24-11-2025 | 09:58:46
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.

Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE

24-11-2025 | 09:58:00
Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen.

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een Hubspot Specialist

24-11-2025 | 08:11:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar Hubspot Specialist - Hybride, Zwolle
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.