Media.Monks, Publicis/Le Pub, Dentsu Creative en TBWA\Neboko veel genomineerd op shortlists

Media.Monks, Publicis/Le Pub, Dentsu Creative en TBWA\Neboko zijn veel genomineerd op de shortlists van de Cannes Lions die zondag 16 en maandag 17 juni zijn bekendgemaakt. Dit blijkt uit een door Marketing Report gemaakte analyse van de shortlists.

Stukje van Mij, de voor KPN gemaakte campagne van Dentsu Creative, is nog eens 4 keer genomineerd op de shortlists in de categorie Entertainment voor de subategoriën Fiction Film up to 5 minutes, Use of Original Composition, Partnership with Music Talent, en Influencer & Co-Creation. Stukje van Mij won al een Zilveren Lion in de subcategorie Brand Led Education & Awareness in de categorie Health & Wellness. Gezien de nominaties in de shortlists van de muziekcategorieën kan Amp.Amsterdam, dat verantwoordelijk is voor de Music Supervision & de Sound Design, niet onvermeld blijven.

Media.Monks heeft met het Beer Retirement Account voor Poker Beer 6 nominaties op de shortlists te pakken in de categorie Media Lion, Creative B2B, Brand Experience & Activations. De Literacy Pen is opnieuw genomineerd in de categorie Brand Experience & Activations.

Publicis Groupe Benelux is met Wikitruth genomineerd voor Ukrainan Witness in de categorie Direct Lion voor Co-Creation & User Generated. Hertog Jan van Gut Amsterdam werd genomineerd in de shortlist categorie Experience Design. 

Verder vallen 4 nominaties op voor de campagne van Oreo die Le Pub (Publicis Groupe) maakte  in de categoriën Social & Influencer, Direct Lion, Brand Experience & Activation.

Het Borstkanker Alfabet van TBWA\Neboko kreeg voor het Alexander Monro Ziekenhhuis drie nominaties op de shortlists voor Design.

In de subcategorie Single-Market Campaign van de hoofdcategorie Direct is ook The Transition Hot Dog opgenomen van het Zweedse Akestam Holst voor de Zweedse winkelketen Pressbyrän Reitan Convenience. Deze campagne is gemakt door BSmart in samenwerking met Rabbit's Foot Studios. Deze laatste is onderdeel van het Nederlandse PAKT.

www.canneslions.com

OranjeBitterBallenBorrel – meld je gratis aan!

De OranjeBitterBallenBorrel is onze geweldige afsluiting van Cannes 2024. Op donderdag 20 juni in en bij het café van de Embassy of Dutch Creativity. De OranjeBitterBallenBorrel begint om 18:00 uur en valt daarmee samen met het laatste uur uitzending van Marketing Report Radio vanuit Cannes. Meld je hier GRATIS aan.

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Lees ook:

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid

07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid

07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.

Brout werkt samen met Draft Digital aan digitale groei

09-10-2025 | 09:17:00
De samenwerking is gericht op het versterken van de digitale marketingaanpak van Brout en het integreren van CRM-data voor gerichtere communicatie en groei

N=5 ontwikkelt campagne Dan is er Menzis

09-10-2025 | 07:30:00
Zorgverzekeraar Menzis heeft de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis gelanceerd. De campagne wil laten zien waar mensen in het dagelijks leven met gezondheidsuitdagingen mee te maken hebben en hoe Menzis daarbij kan ondersteunen

FCB en Mastercard maken visuele beperkingen voelbaar

09-10-2025 | 01:15:00
FCB heeft voor creditcardmerk Mastercard een campagne ontwikkeld om te laten zien hoe mensen met een visuele beperking deze omzetten in mogelijkheden

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.