[Marketing Report Radio] Rogier Bruggeman over de Troonrede en de radioluistercijfers
Rogier Bruggeman, CEO bij ZIGT media en performance bureau, bespreekt in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Ditmaal haalt hij een aantal passages aan uit de Troonrede die betrekking hebben op het vakgebied en analyseert hij de luistercijfers van de radio.
Rogier Bruggeman: “We hebben natuurlijk de frequentieveiling gehad en per 1 september een aantal wisselingen in zenders. De eerste cijfers van week 36 zijn nu bekend. De grote winnaar lijkt qmusic, met een fors hoger zenderaandeel. Niet zozeer omdat ze meer luisteraars hebben, maar omdat die langer zijn gaan luisteren. Het was de eerste week na de zomervakantie, iedereen heeft wel wat stijging met de cijfers - alleen bij Q wel veel meer. De nieuwe zender Joe heeft daarna al bijna evenveel luisteraars als Radio Veronica."
Luister dit interessante interview hier:
Luister hier de volledige radio-uitzending van 19 september 2023 terug:
Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.
Lees ook:
Nathalie Peters: MORGENFRISK helpt marketeers winnen
Menno Westinga: Mediaplus verbindt media en creatie
Esther Brouwer: INDIE bouwt merkvoorkeur met lange adem
Joey Boeters: Met humor maak je communicatie effectiever
Wim Jan Zijlstra: Bij TBWA draait creativiteit altijd om groei
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Persuade en Hoogvliet lanceren vriendelijk merkconcept
Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line
RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026
Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor de Pijp
Giesbers ontwikkelt kerstservice BoodschAPPEN
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert