
Lucy aan de slag voor DreamLand in België en Nederland
Speelgoedretailer kiest voor geïntegreerde communicatiestrategie
Lucy is aangesteld als communicatiepartner van DreamLand voor de Belgische en Nederlandse markt. De keuze volgt op de overname van DreamLand en Fun door ToyChamp in 2023. In samenwerking met brand consultant Pavlov is het afgelopen jaar gewerkt aan de integratie van beide merken, die vanaf nu verdergaan onder de naam DreamLand.
Meer dan alleen schaalvoordelen
Het samengaan moet niet alleen schaalvoordelen opleveren, maar ook zorgen voor een consistentere communicatie naar de consument. DreamLand positioneert zich voortaan als een belevingsmerk rond spelen, vieren en ontdekken. De retailer zal 90 winkels tellen in België en Nederland. De herlancering gaat gepaard met een nieuw logo, een aangepast merkverhaal voor verschillende doelgroepen en een winkelconcept gebaseerd op een universum dat inspeelt op de toekomst van de speelgoedwinkel.
Herpositionering start in september
Koen Nolmans, CEO DreamLand en ToyChamp: "Wij blijven rotsvast geloven in de toekomst van fysieke speelgoedretail, op voorwaarde dat de klant centraal staat en een beleving geboden wordt die mensen doet dromen, hen prikkelt en hen inspireert. Daar hebben we de voorbije jaren bewust op ingezet, en het merk DreamLand leent zich perfect om dat concept verder vorm te geven in de toekomst."
Merkbouw, strategisch advies en creatieve communicatie
Voor de herpositionering en communicatie werkt DreamLand samen met Lucy, dat merkbouw, strategisch advies en creatieve communicatie integreert.
Mélanie Dalla-Riva, strategisch directeur bij Lucy: "DreamLand wordt een merk dat mensen raakt én dat je ook echt kan aanraken. Het staat voor spelen, dromen en verbinding. Met elkaar en met de dingen die we schenken en koesteren. Die essentie willen we voelbaar maken in alles wat het merk doet, zowel op het niveau van lange termijn-merkcampagnes als in tactische en thematische campagnes."
Vanaf september introduceert DreamLand het nieuwe concept bij de consument, ondersteund door de eerste grote communicatiecampagne.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Wenneker Amsterdam breidt team uit voor internationale groei
Bob Koigi: Buitenreclame doorbreekt de mediaruis
Adidas eert culturele iconen met wereldwijde Superstar-campagne
N=5 en Breaker spelen in op internetcultuur
[Vacatures] Follo zoekt een SEA Consultant
Gepubliceerd door: Bas Vlugt