Lucien Brouwer neemt rol en positie Paul Doop over in Raad van Bestuur NPO

Lucien Brouwer is benoemd tot lid van de Raad van Bestuur van de NPO. Hij neemt per 1 juli 2024 de rol en taken over van Paul Doop die sinds augustus 2019 lid was van de Raad van Bestuur van de NPO en met pensioen gaat. De Raad van Toezicht  van de NPO stelt dat de NPO de focus versterkt op de verschuiving naar on demand en online mediagebruik en de uitbouw van NPO Start en NPO Luister. De Raad van Bestuur van de NPO bestaat uit twee leden; Frederieke Leeflang werd op 1 januari 2022 voor 5 jaar benoemd als voorzitter.

Eerder CMO RTL Nederland

Alhoewel Lucien Brouwer per 1 juli 2024 aantreedt in de Raad van Bestuur van de NPO zal hij per 1 juni 2024 in dienst treden van de NPO. Lucien Brouwer was van januari 2018 tot april 2023 Chief Marketing Officer bij RTL Nederland en heeft daarvoor voor de telecombedrijven Ziggo, Liberty Global en KPN gewerkt. Daar richtte hij zich  onder meer op digitale productinnovatie, klanttevredenheid en veranderprocessen.

Tjibbe Joustra

Tjibbe Joustra, Voorzitter Raad van Toezicht van de NPO: "Lucien Brouwer is gezien zijn achtergrond en ruime ervaring de juiste persoon om de publieke omroep in de digitale transitie voort te stuwen en deze te versnellen. Samen met Frederieke Leeflang gaat hij uitvoering geven aan de gezamenlijke strategie van de NPO en de omroepen. Belangrijk onderdeel daarvan is het online mediagebruik, We kiezen met de benoeming van Lucien Brouwer dan ook bewust voor een bestuurder met veel kennis op het gebied van streaming, innovatie en technologie."

Lucien Brouwer: "In het dynamische medialandschap wil ik graag een bijdrage leveren aan het verder ontwikkelen van de platforms van de publieke omroep. Om zoveel mogelijk Nederlanders te bereiken met het diverse aanbod van alle omroepen ga ik me ervoor inzetten om de zichtbaarheid en vindbaarheid van de programma's te optimaliseren. Ik kijk uit naar de samenwerking met alle collega's van de NPO, de omroepen en andere betrokken partijen."

Tjibbe Joustra: "We zijn Paul Doop dankbaar voor zijn enorme inzet en betrokkenheid de afgelopen vijf jaar. Met de wijze waarop hij invulling heeft gegeven aan zijn rol in de Raad van Bestuur heeft Paul een grote bijdrage geleverd aan de publieke omroep."

Paul Doop heeft tijdens zijn NPO-bestuurslidmaatschap geen interviews gegeven of publieke optredens gedaan.

credits foto: Roy Beusker

www.npo.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

NPO 2025/2026: de plek van ons allemaal

10-09-2025 | 02:26:00
De NPO heeft samen met de publieke omroepverenigingen en NOS/NTR het radio- en tv-seizoen 2025/2026 gepresenteerd onder de noemer de plek van ons allemaal

[DutchMedia Podcast] over r/tv omzetten, verkiezingen en internettarieven

05-09-2025 | 10:37:11
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Verkiezingsprogramma’s: AI, (social) media en NPO

25-08-2025 | 15:50:00
Op 29 oktober 2025 zijn er na nog geen twee jaar opnieuw Tweede Kamerverkiezingen als gevolg van de val van de regering. Inmiddels hebben de meeste politieke partijen hun verkiezingsprogramma’s (in conceptvorm) geopenbaard

NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek

24-07-2025 | 13:45:00
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten

[DutchMedia Podcast]: over NPO/Ster, WPP Media en streaming

18-07-2025 | 12:26:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.