Lisette Samplonius: Coca-Cola werkt al 20 jaar met ons

[Interview] Eigenaar van Finally an Agency over twintigjarig bestaan

Finally an Agency viert dit jaar haar twintigjarig bestaan. Bas Vlugt van Marketing Report ging langs bij eigenaar Lisette Samplonius in Berkel en Rodenrijs om terug en vooruit te blikken. “Twintig jaar alweer. Fantastisch, hè? En dat gaan we natuurlijk vieren,” zegt Lisette Samplonius enthousiast. Wat het precies wordt, houdt ze nog even geheim: “Maar ik kan wel zeggen dat het heel lekker wordt. Misschien een beetje spicy zelfs.”

Langdurige klantrelaties

Sinds de oprichting werkt Finally an Agency samen met een aantal grote merken. “Coca-Cola is er vanaf het begin bij, dus bijna 20 jaar al. En we zijn elkaar nog steeds niet zat,” zegt Lisette Samplonius. Ze noemt Coca-Cola “de uitvinder van reclame” en spreekt van een geweldig merk om mee te werken. Naast Coca-Cola staan ook namen als De Kuyper, Danone en Lego op de klantenlijst. “Vooral de duurzaamheidstak van Lego doen we veel mee. Echt hele leuke merken.”

Internationale campagnes

De werkzaamheden van het bureau beperken zich niet tot Nederland. “Voor Coca-Cola werken we ook op Europees niveau,” vertelt Lisette Samplonius. Zo realiseerde Finally campagnes voor Dr Pepper in het Verenigd Koninkrijk en voor Mezzo Mix in Duitsland. “Dat is cola gemixt met Fanta. Echt een drankje in Duitsland. We hebben het hier op kantoor staan, dus ik laat je straks even proeven.”

Vooruitblik op 2026

Met de komst van twee nieuwe medewerkers is het team van Finally an Agency weer compleet, en dat biedt ruimte voor verdere groei. “Daardoor hebben we weer meer ruimte om ons eigen merk, Finally, sterker te positioneren,” zegt Lisette Samplonius. Het jubileumjaar loopt door in 2026, en het bureau wil actief inzetten op het aantrekken van nieuwe klanten. “En natuurlijk blijven we mooie dingen maken voor onze bestaande klanten. Er liggen al veel leuke plannen klaar.”

www.finallyanagency.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Finally an Agency viert 20 jaar met SPICECREAM

03-11-2025 | 09:15:00
Het ijs staat symbool voor het creatieve contrast waarmee het bureau merken helpt veranderen en groeien.

Lisette Samplonius: Finally an Agency is spot on

30-10-2025 | 11:17:00
Bas Vlugt sprak met haar over het twintigjarig bestaan van het bureau, het jubileumconcept SPICECREAM en hoe het vak zich in twee decennia heeft ontwikkeld

Strategische groei voor Finally an Agency

08-10-2025 | 11:38:00
Het Rotterdamse bureau breidt het team uit met Björn van der Most, Senior Creative Strategist / Copywriter, en Jessica Looman, Jr. Content Creative.

Finally an Agency brengt Share a Coke van Coca-Cola tot leven met OOH specials

26-08-2025 | 09:15:00
De campagne, gericht op Gen Z, draaide om het terugbrengen van offline momenten van verbinding in een tijd waarin digitaal contact vaak de boventoon voert.

Finally an Agency verstevigt directie met creatief en operationeel leiderschap

16-07-2025 | 11:12:00
Creatief bureau Finally an Agency heeft Jim Abbring benoemd tot Creative Lead en Teun Noordijk tot Account & Operations Director. Beiden werken geruime tijd voor het bureau
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.