Finally en Identity Games lanceren Hangover

Finally an Agency en Identity Games brengen met de campagne voor het partyspel Hangover een combinatie van guerrilla-elementen, humor en internetcultuur. De campagne behaalt op Instagram een clickrate van 6 procent, ruim boven de Nederlandse benchmark voor social video-advertenties.

Voor dit project ontwikkelden beide partijen een concept dat balanceert tussen ludieke actie en performance marketing.

Speelse stunt rond personage Sam

Centraal in de campagne staat Sam, het personage dat in het spel spoorloos is verdwenen. In Rotterdam werd Sam tot leven gewekt door een student die op een luchtbed dreef in de Westersingel, terwijl nieuwsgierige voorbijgangers en politie toekeken.

De stunt werd vastgelegd op video en verspreid via online platforms, waaronder Dumpert, waar de beelden bijna 15.000 views kregen. Daarnaast zijn branded edits ontwikkeld die op Instagram voor sterke betrokkenheid zorgen.

Isabella Vogelzang, Brand Manager bij Identity Games: "In een wereld vol prikkels willen we niet harder schreeuwen, maar slimmer spelen. De campagne zit - net als het spel - vol chaos, verrassingen en humor met een randje. Deze energie wordt de basis voor alles wat we hierna gaan doen."

Focus op beleving en lef

Identity Games werd groot met de Escape Room-reeks en schreef begin dit jaar een pitch uit om de spelbeleving sterker neer te zetten. Finally werd geselecteerd vanwege de keuze voor onconventionele concepten.

Isabella Vogelzang: "Met Finally hebben we een partner gevonden die serieuze strategie en opvallende humor moeiteloos combineert."

Jim Abbring, Creative Lead bij Finally: "We geloven dat aandacht niet gekocht, maar verdiend wordt. Daarom challengen wij al onze klanten. Vanuit het principe dat de klant van onze klant koning is. Identity Games snapt dat lef een belangrijk marketinginstrument is. Ze durven spannende keuzes te maken omdat ze redeneren vanuit de belevingswereld van de doelgroep."

Campagnes richting feestmaanden

De komende weken gaan meerdere campagnes voor andere spellen live. Identity Games en Finally richten zich daarmee op de verwachte verkooppiek in de feestperiode.

www.finallyanagency.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Finally an Agency viert 20 jaar met SPICECREAM

03-11-2025 | 09:15:00
Het ijs staat symbool voor het creatieve contrast waarmee het bureau merken helpt veranderen en groeien.

Lisette Samplonius: Finally an Agency is spot on

30-10-2025 | 11:17:00
Bas Vlugt sprak met haar over het twintigjarig bestaan van het bureau, het jubileumconcept SPICECREAM en hoe het vak zich in twee decennia heeft ontwikkeld

Strategische groei voor Finally an Agency

08-10-2025 | 11:38:00
Het Rotterdamse bureau breidt het team uit met Björn van der Most, Senior Creative Strategist / Copywriter, en Jessica Looman, Jr. Content Creative.

Lisette Samplonius: Coca-Cola werkt al 20 jaar met ons

10-09-2025 | 12:56:00
Finally an Agency viert dit jaar haar twintigjarig bestaan. Bas Vlugt van Marketing Report ging langs bij Lisette Samplonius in Berkel en Rodenrijs

Finally an Agency brengt Share a Coke van Coca-Cola tot leven met OOH specials

26-08-2025 | 09:15:00
De campagne, gericht op Gen Z, draaide om het terugbrengen van offline momenten van verbinding in een tijd waarin digitaal contact vaak de boventoon voert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.