LePub ontwikkelt offline-campagne Heineken met Joe Jonas

Heineken richt zich met een internationale campagne op digitale overbelasting en roept mensen op om offline met elkaar in contact te komen. Creatief bureau LePub tekende voor het concept en werkte hiervoor samen met zanger Joe Jonas en een groep internationale online makers. Het biermerk wil consumenten inspireren om minder tijd op sociale media door te brengen.

De campagne toont hoe invloedrijke contentmakers reageren wanneer hun sociale feeds plots stilvallen. De centrale boodschap: échte verbindingen ontstaan offline.

LePub gebruikt humor en ironie in campagneaanpak

De campagne is ontwikkeld door LePub en kreeg ondersteuning van pr-bureau The Romans en creator-first agency Billion Dollar Boy. In de hoofdrol zien we onder meer Dude with Sign, Lil Cherry en Paul Olima. De campagnevideo speelt met het idee dat sociale media stilvallen wanneer iedereen offline sociaal actief is. Dit leidt tot ironische scènes waarin makers moeite hebben met het gebrek aan online aandacht.

De makers, gewend aan een constante stroom van digitale bevestiging, worden vervolgens getoond in situaties waarin zij juist kiezen voor offline contact. Deze draai onderstreept de boodschap van LePub: het is tijd om het scherm los te laten en echte verbinding op te zoeken.

Offline lancering met Joe Jonas in New York

De campagne ging van start met een evenement in New York, waar Joe Jonas zijn track Heart by Heart live uitvoerde. Hij poseerde samen met Dude with Sign in een etalage die was vormgegeven als Instagram-reel, als knipoog naar de digitale wereld.

Joe Jonas: "Het is zo makkelijk om te blijven scrollen. Deze campagne laat zien hoe belangrijk het is om je telefoon neer te leggen en echt contact te maken. De live-ervaring tijdens mijn optreden voelde oprecht en intens – dat krijg je niet van een video op je scherm."

Onderzoek bevestigt noodzaak offline verbinding

Volgens cijfers van Statista is het aantal uren dat mensen sociaal contact hebben met 35 procent gedaald ten opzichte van 24 jaar geleden, terwijl schermtijd is toegenomen met 54 procent. Heineken liet aanvullend onderzoek doen onder 17.000 volwassenen wereldwijd. Daaruit blijkt dat mensen gemiddeld bijna zes uur per dag naar hun telefoon kijken – goed voor 88 dagen per jaar. Meer dan de helft voelt zich daardoor sociaal vermoeid.

Toch geeft 79 procent aan het makkelijker te vinden om hun telefoon weg te leggen als ze fysiek met anderen afspreken. Volgens Heineken bewijst dit dat offline contact zorgt voor meer balans.

Nabil Nasser, Global Head van Heineken: "We willen laten zien dat offline contact verfrissend en betekenisvol is. Door juist samen te werken met digitale makers, onderstrepen we de kracht van balans."

Bruno Bertelli, Global CEO LePub, CCO LePub Worldwide: "In een wereld vol schermen willen we het belang van menselijke interactie benadrukken. Door samen te werken met mensen die het digitale landschap begrijpen, brengen we de boodschap op een geloofwaardige manier over."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Zaanse Mayonaise kiest SuperRebel.Agency als creative partner

24-12-2025 | 10:07:00
Zaanse Mayonaise kiest SuperRebel.Agency als creative partner voor toekomstige merkcampagnes. De samenwerking kwam tot stand na een bureau-oriëntatie

Daniëlle Boskemper versterkt klantorganisatie van Persuade

24-12-2025 | 10:03:00
Persuade breidt het team uit met Daniëlle Boskemper. Zij treedt in dienst als Client Services Director en Head of Account.

Lemon Scented Tea richt zich op totale merkgroei en kijkt vooruit naar 2026

23-12-2025 | 14:16:00
Het bureau kijkt terug op een jaar met veranderingen, een aangescherpte propositie en internationale uitbreiding. De nieuwe richting moet klanten helpen groeien door merk, customer experience en employee experience samen te brengen.

[Vacatures] Influentials zoekt een Full-stack TypeScript Developer (Next.js) met PHP

23-12-2025 | 10:28:00
Influentials is per direct op zoek naar Full-stack TypeScript Developer (Next.js) met PHP - ervaring (Parttime / Freelance)
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur

23-12-2025 | 10:55:00
Na jarenlange samenwerking met een wereldwijd frisdrankmerk verruilt Santa Claus zijn vertrouwde rol voor een positie bij SEA Water.

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.