Koninklijke Jumbo kiest voor Mediaplus

Mediaplus Netherlands, onderdeel van de Serviceplan Group, gaat aan de slag voor Koninklijke Jumbo, het Nederlandse merk voor bord- en gezelschapsspellen. Binnen deze samenwerking gaat Mediaplus de mediastrategie en -inkoop voor de verschillende producten van Jumbo verzorgen. De eerste campagne die door Mediaplus wordt uitgerold voor Jumbo is inmiddels gestart met de Hitster Summer campagne.  

Partystarter-aanpak voor grillige Gen Z-er en millennial 

De Hitster campagne ondersteunt de release van de nieuwste versie van het alom bekende spel en richt zich op de millennials en Gen Z met een veranderend mediagebruik. De campagne kent een aanpak die meebeweegt met het mediagedrag van de doelgroep. Met persona’s en communicatie op die locaties, die momenten en met die mensen die het meest ontvankelijk zijn voor een feestje. Van programmatic DOOH in de grote steden en specifiek in studentenhuizen, tot Adtrack Media en digital met daytime targeting en contextual ads.  

Dit najaar nog negen producten 

Naast Hitster Summer, gaat Mediaplus dit najaar aan de slag voor 9 andere producten van Koninklijke Jumbo, te weten: Hitster Bingo, Wasgij, Stratego Original, het spel Stratego Lost Island, Party & Co Original, Party & Co Shock You!, Fabulus Potium, Racing Rabbits en de introductie van FunLockets in Nederland. 

Serviceplan aan de slag voor Jumbo  

Serviceplan Netherlands, eveneens onderdeel van de bureaugroep, gaat zich toeleggen op de volledige creatieve productie van de populaire puzzels van Wasgij. Het creatieve bureau gaat het huidige campagneconcept van de puzzels onder de loop nemen en een nieuw concept ontwikkelen. 

Tjitske Maathuis, Client Service & Operations Director bij Mediaplus: ”Ik ben buitengewoon trots dat wij het nieuwe bureau zijn van dit oer-Hollandse merk. Met een strategische blik, zijn we aan de slag gegaan met het brede portfolio wat de Koninklijke Jumbo in huis heeft. We kunnen onze gemeenschappelijke voorkeur van werken middels een partnership, uitdagingen hebbend op innovatie en creatie, een goede samenwerking tegemoet zien. Het is voor ons niet alleen een eer, maar tevens een prachtige kans om ook voor deze klant geïntegreerde oplossingen te creëren.” 

Pierre Ebbe, Marketing Manager BNL bij Jumbo Group: “Wij zijn verheugd om onze krachten te bundelen met Mediaplus. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze marketingstrategieën verder te optimaliseren en onze merkboodschap op een innovatieve en effectieve manier bij ons publiek te brengen. We hebben er alle vertrouwen in dat hun expertise en creatieve aanpak zullen bijdragen aan onze groei en succes. De Hitster Summer Party was onze eerste gezamenlijke online campagne met Mediaplus, waarin direct de kracht van hun aanpak zichtbaar werd. Deze samenwerking smaakt naar meer, en wij kijken ernaar uit om in de toekomst nog veel succesvolle campagnes samen op te zetten.” 

www.house-of-communication.com

www.jumboplay.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Mediaplus krijgt internationaal media-account Motel One

26-08-2025 | 13:09:00
De Duitse hotelketen kiest Mediaplus voor de mediastrategie, planning en inkoop in de DACH-regio en het Verenigd Koninkrijk.

Alex Turtschan: Gen Z herschrijft de sociale spelregels

18-08-2025 | 08:00:00
Media evolueert net als de natuur: van eenvoudige netwerken naar hypergedifferentieerde ecosystemen.

Marc Verschoor CEO Serviceplan Group Netherlands

12-08-2025 | 08:00:00
Marc Verschoor is per 1 september 2025 benoemd tot CEO en Managing Partner van de Serviceplan Group Netherlands. Hij neemt de functie over van de huidige CEO en Managing Partner Christiaan van Betuw die na 16 jaar de organisatie (tijdelijk) verlaat

Annabelle Klop: Emoties in het tijdperk van AI

11-08-2025 | 08:00:00
We leven in een tijd waarin iedereen (bijna) alles kan creëren. Maar betekent dit, dat creativiteit overbodig wordt? Absoluut niet!

Julian Jonker: Overeenkomsten tussen media en Moeder Natuur

04-08-2025 | 08:00:00
Media evolueert net als de natuur: van eenvoudige netwerken naar hypergedifferentieerde ecosystemen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.