
Kompas Publishing sluit zich aan bij VINEX
Kompas Publishing is per 1 maart toegetreden tot VINEX waardoor de merken van dit mediabedrijf zullen worden opgenomen in het bereiksonderzoek van NMO. Met de toetreding wil Kompas Publishing bijdragen aan transparantie van bereikcijfers in de digitale markt. Daarnaast is het voor partners van Kompas Publishing interessant, omdat het onderzoek achtergrondkenmerken van bezoekers beschikbaar maakt.
Betrouwbaar bereikcijfer vaststellen
De NMO verschaft een compleet beeld van het mediagebruik in Nederland, inclusief wat mensen lezen, beluisteren en bekijken via diverse platforms, apparaten en kanalen.
Het onderzoek van NMO levert de onafhankelijke bereikcijfers van digitale exploitanten in Nederland. Grote mediabedrijven als DPG, RTL en Mediahuis gingen Kompas Publishing voor. Door opname in NMO kan van alle titels een uniek bereikcijfer worden vastgesteld. Het gevolg is transparante data, waar adverteerders en mediabureaus de inkoop van campagnes op kunnen baseren.
Dennis Kortekaas, Commercieel Directeur van Kompas Publishing: “Onze sterke merken zijn ideaal voor premium campagnes en branded content samenwerkingen. Diep inzicht over ons bezoek helpt bij het bouwen van proposities die matchen met de vraag van onze partners. Daarnaast vinden wij accountability van groot belang, NMO Online is dé manier om voor alle partijen de juiste cijfers onafhankelijk zichtbaar te maken”.
Joris van Lierop, Directeur VINEX: “We zijn trots op het toetreden van Kompas Publishing. Deze organisatie heeft een krachtig en divers portfolio aan titels die op deze manier bijdragen aan een completer beeld van wat Nederland leest, luistert en kijkt. Het is mooi dat nieuwe ondernemende spelers in het digitale domein de waarde inzien van deelname aan NMO Online. Samen met de exploitanten, adverteerders en mediabureaus bouwen we zo aan een sterke en transparante digitale markt.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dennis Kortekaas benoemd tot commercieel directeur Kompas
Fit at Home, ONS en Kompas Publishing introduceren Fit at Home-workouts
GoeieVraag viert 15 jaar van vragen stellen en antwoorden vinden
Gepubliceerd door: Daan Dekkers