Kompas Publishing neemt Hi Label volledig over

Kompas Publishing heeft de resterende aandelen van Hi Label overgenomen en is nu volledig eigenaar van het lifestyle mediabedrijf. Na het eerdere meerderheidsbelang dat in juni 2024 werd verworven, betekent dit een verdere uitbreiding van het portfolio binnen het lifestyle segment voor mannen en (jonge) vrouwen.

Met de overname komen titels als MAN MAN, Girlscene, FEM FEM, Pure Luxe, F1Max en Gewoonvoorhem.nl volledig in handen van Kompas Publishing. Deze merken trekken gezamenlijk miljoenen bezoekers per maand en bedienen uiteenlopende interesses, variërend van mode en luxe tot autosport en lifestyle voor mannen.

Redacties verder geïntegreerd

De redactieteams van Hi Label en Kompas Publishing worden geïntegreerd. Door journalistieke en commerciële kennis te bundelen, wil Kompas Publishing inzetten op herkenbare contentformats die passen bij de kernwaarden betrouwbaarheid, gebruiksgemak en relevantie.

Volgens Kompas Publishing maakt deze samenwerking het mogelijk om contentvormen onderling te verrijken en efficiënter te produceren.

Uitbreiding branded content aanbod

De overname draagt bij aan de versterking van het aanbod in branded content. Met het vergrote bereik biedt Kompas Publishing adverteerders een breder ecosysteem voor campagnes via display, video en geïntegreerde formats.

Daarnaast groeit het bereik op social media, waarmee Kompas Publishing beter kan inspelen op de toenemende vraag naar campagnes gericht op social-only distributie. Deze stap maakt deel uit van de ambitie om als full-service agency te opereren voor merken die hun doelgroep effectief willen bereiken.

www.kompaspublishing.nl

www.hilabel.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Management neemt PXR Media over met steun NewPort Capital

18-12-2025 | 08:47:00
Het management, bestaande uit Ernst Keyzer en Marc Pultrum, heeft samen met NewPort Capital de aandelen verworven van de verkopende aandeelhouders

Strijd om Warner Bros. Discovery: officiële afwijzing bod Paramount Skydance

18-12-2025 | 01:23:00
De zogeheten board van Warner Bros. Discovery heeft het vijandige het bod van Paramount Skydance om het bedrijf voor 108,4 miljard over te nemen, afgewezen en raadt aandeelhouders af om daarop in te gaan

Omnicom Media Nederland: wijzigingen op komst

17-12-2025 | 11:01:00
Omnicom Media Nederland zal de komende tijd nog een aantal wijzigingen aankondigen op het vlak van onder meer de organisatie en huisvesting. Ondertussen heeft Onno Seelen (Chief Commercial Officer van het voormalige Omnicom Media Group NL) het bedrijf verlaten

Havas neemt Belgisch bureau Digizik over

15-12-2025 | 19:15:00
Havas neemt DIGIZIK uit België over, een bureau dat gespecialiseerd is in entertainment, muziek en cultuur

Daymakers wordt onderdeel van ITA Group

09-12-2025 | 13:46:00
ITA Group heeft het Utrechtse experiencebureau Daymakers overgenomen. Daymakers ontstond uit de fusie van FX Agency en D&B Eventmarketing


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.