Kompas Publishing neemt Hi Label volledig over

Kompas Publishing heeft de resterende aandelen van Hi Label overgenomen en is nu volledig eigenaar van het lifestyle mediabedrijf. Na het eerdere meerderheidsbelang dat in juni 2024 werd verworven, betekent dit een verdere uitbreiding van het portfolio binnen het lifestyle segment voor mannen en (jonge) vrouwen.

Met de overname komen titels als MAN MAN, Girlscene, FEM FEM, Pure Luxe, F1Max en Gewoonvoorhem.nl volledig in handen van Kompas Publishing. Deze merken trekken gezamenlijk miljoenen bezoekers per maand en bedienen uiteenlopende interesses, variërend van mode en luxe tot autosport en lifestyle voor mannen.

Redacties verder geïntegreerd

De redactieteams van Hi Label en Kompas Publishing worden geïntegreerd. Door journalistieke en commerciële kennis te bundelen, wil Kompas Publishing inzetten op herkenbare contentformats die passen bij de kernwaarden betrouwbaarheid, gebruiksgemak en relevantie.

Volgens Kompas Publishing maakt deze samenwerking het mogelijk om contentvormen onderling te verrijken en efficiënter te produceren.

Uitbreiding branded content aanbod

De overname draagt bij aan de versterking van het aanbod in branded content. Met het vergrote bereik biedt Kompas Publishing adverteerders een breder ecosysteem voor campagnes via display, video en geïntegreerde formats.

Daarnaast groeit het bereik op social media, waarmee Kompas Publishing beter kan inspelen op de toenemende vraag naar campagnes gericht op social-only distributie. Deze stap maakt deel uit van de ambitie om als full-service agency te opereren voor merken die hun doelgroep effectief willen bereiken.

www.kompaspublishing.nl

www.hilabel.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Europese Commissie keurt overname van IPG door Omnicom goed

24-11-2025 | 14:50:00
De Europese Commissie heeft de overname van Interpublic Group (IPG) door Omnicom Group onvoorwaardelijk goedgekeurd

Sunday Times: Havas heeft interesse in WPP Media

17-11-2025 | 12:33:00
De Britse krant The Sunday Times heeft dit weekend bericht over mogelijke interesse vanuit Havas om WPP over te nemens

Fusies en overnames in de agencymarkt nemen toe

04-11-2025 | 14:41:26
De M&A-markt voor digitale bureaus ontwikkelt zich in hoog tempo. Dat bleek tijdens het gezamenlijke event van Dutch Digital Agencies (DDA) en Match Plan

Social mediabureau Team5pm overgenomen door Samy

09-10-2025 | 09:34:00
Het social media bureau Team5pm is overgenomen door Samy. Team5pm is actief vanuit Stockholm, Kaapstad en Warschau en het Amsterdamse hoofdkantoor.

DPG Media richt Stichting Nu.nl en Stichting RTL Nieuws op

07-10-2025 | 08:08:00
DPG Media heeft op 29 september 2025 de stichting NU.nl opgericht en op 1 oktober de stichting RTL Nieuws. Deze stichtingen dienen de identiteit en continuïteit van NU.nl en RTL Nieuws te waarborgen en zijn als voorwaarde opgelegd aan DPG Media door de ACM


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Van AI-hype naar harde besluiten voor CMO’s

28-11-2025 | 11:51:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Digital Campaign Manager bij Mediaplus

28-11-2025 | 08:46:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar Digital Campaign Manager bij Mediaplus

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI

27-11-2025 | 12:55:00
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.