
Kim van Drie: Wij kozen all-in voor plantaardige chocolade
[Marketing Report Radio] Hoe Hands Off My Chocolate met lef en smaak het schap verovert
Kim van Drie is marketingmanager van Hans Off My Chocolate. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de combinatie van smaak, duurzaamheid en slimme marketing in de chocolade-industrie.
Hands Off My Chocolate is het chocolademerk dat sinds 2023 volledig plantaardig is. Door koemelk te vervangen door een alternatief op basis van zonnebloempitten en hazelnootpraliné weet het merk romige melkchocolade te maken zonder dierlijke ingrediënten. Daarmee halveert de CO₂-uitstoot van hun chocolade — een duurzame stap die verrassend weinig bekend is. Met producten die opvallen door smaak en uitstraling ligt Hands Off inmiddels in meer dan 80 procent van de Nederlandse supermarkten. De succesvolle sharefundingcampagne in 2024 leverde ruim een miljoen euro op en maakt verdere groei en zichtbaarheid mogelijk.
Kim van Drie: “We ontdekten dat melkchocolade twee keer zoveel CO₂ uitstoot als varkensvlees — en dat wist bijna niemand, ikzelf ook niet. Toen we zagen dat onze plantaardige variant 50 procent minder uitstoot, was de keuze snel gemaakt. We zijn volledig overgestapt, ook al was dat spannend voor een kleiner merk. Maar als je hierover communiceert, kun je niet geloofwaardig blijven als je tegelijk nog melkchocolade verkoopt. Het was all-in of niets. En het mooie is: consumenten vinden het net zo lekker.”
Luister het interview hier:
Luister de volledige uitzending van 15 april:
Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.
Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Almar Fernhout: Duurzaamheid vraagt om gewoon doen
Thomas Elias: Werk aan resultaat, niet aan aannames
Britt Hogenhuis en Sophie van der Schaft: Focus werkt echt
Bart de Vries: Lokaal adverteren past in de tijdgeest
Jasper Colijn: Senior talent verdient meer erkenning
Gepubliceerd door: Saskia van Weert