Kevin Goes (DPG Media) wordt zendermanager NPO Luister

De NPO heeft Kevin Goes per 1 juni 2023 benoemd tot manager van het podcastplatform NPO Luister, een recent gecreëerde functie. die zal rapporteren aan Jurre Bosman, directeur NPO Audio.

Kevin Goes is thans nog werkzaam bij DPG Media, waar hij in 2019 eerst podcast-coördinator was bij het AD en thans Head of Content Audio on Demand voor alle Nederlandse en Belgische titels van DPG Media.

Vernieuwde NPO Luister

De NPO stelt later in 2023 een vernieuwde versie van NPO Luister te zullen lanceren met meer aanbod en meer mogelijkheden.

NPO Luister dat op 1 oktober 2020 van start ging en waarvoor staatssecretaris Gunay Uslu (D66) op 20 september 2022 definitieve toestemming gaf, is thans uitsluitend via smartphones en tablets beschikbaar. De app is thans niet bruikbaar in de auto voor gebruikers van Apple CarPlay en Android Auto.

Kevin Goes zal in nauwe samenwerking met de zendermanagers, verantwoordelijk worden voor het gehele podcastportfolio. Voor de genres journalistiek en sport zal dit uitdrukkelijk niet het geval zijn. Deze kerntaken van de NPO blijven op het vlak van podcasts de verantwoordelijkheid van de zendermanager van NPO Radio 1 (Klaske Tameling).

Budget

Voor 2023 heeft de NPO ten behoeve van podcasts voor NPO Luister in totaal 3,96 miljoen euro begroot en nog eens 8,2 miljoen euro voor de online audio van NPO Radio 1-2-3FM-5, NPO Klassiek en NPO FunX.

Jurre Bosman, directeur Audio NPO: “Het wordt een belangrijk jaar voor NPO Luister. Ik heet Kevin Goes van harte welkom bij de Nederlandse Publieke Omroep. Met zijn ervaring op het gebied van audio is hij de aangewezen persoon om ons audioplatform samen met de omroepen verder uit te bouwen, om zo een aantrekkelijke luisterplaats voor radio, muziek en podcast voor ons publiek te worden.”

Kevin Goes: “Podcast en audio on demand zijn niet meer weg te denken binnen de NPO. Het is gegroeid tot een volwaardig medium, met een divers aanbod van de verschillende omroepen. Ik kijk er enorm naar uit om de meest complete audio-app voor het Nederlandse taalgebied te realiseren.”

 Fotocredits: NPO/Michel Schnater

www.npo.nl

www.npoluister.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.