
KesselsKramer ontwikkelt identiteit voor Leidse podia
KesselsKramer heeft de Leidse Schouwburg en de Stadsgehoorzaal voorzien van een positionering en visuele identiteit. Beide podia opereren als één organisatie en willen een breder en jonger publiek bereiken. De uitstraling ondersteunt die ambitie en benadrukt de rol van beide locaties in Leiden en daarbuiten.
Onderdeel van de opdracht was ook de introductie van Café Caat, het podiumcafé dat de plek inneemt van de oude foyer in de Stadsgehoorzaal. Café Caat is gevestigd in het voormalige Sint Catharina Gasthuis uit 1275.
Visuele stijl legt nadruk op verhalen
Het logo staat symbool voor drie manieren waarop bezoekers de Leidse Schouwburg en Stadsgehoorzaal kunnen ervaren: kijken, luisteren en delen. De huisstijl is ontworpen als basis voor campagnes en communicatie-uitingen waarin zowel het klassieke als het hedendaagse karakter van het programma tot uiting komt.
De identiteit van Café Caat is gebaseerd op de centrale merkidentiteit, maar heeft een eigen uitstraling. Daarmee kan het café zelfstandig opereren, zonder de verbinding met de overkoepelende organisatie te verliezen.
Design tools ondersteunen team
Naast de visuele identiteit ontwikkelde KesselsKramer een set ontwerptools voor het team van Leidse Schouwburg - Stadsgehoorzaal. Deze helpen medewerkers bij het maken van communicatie-uitingen die passen binnen de nieuwe stijl.
Gijs van den Berg, creatief directeur KesselsKramer: "Deze identiteit viert de perfecte paradox: eeuwenoude gebouwen met een verrassend jong hart. De identiteit brengt de drie verschillende locaties samen tot één geheel, terwijl elk zijn eigen karakter behoudt. We hebben niet alleen een visuele vernieuwing gebracht, maar het team tools gegeven om de identiteit tot leven te laten brengen – precies waar geschiedenis en toekomst elkaar ontmoeten."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Allianz Direct en Somention richten zich op GenZ met video’s
Jeroen Oppatja Managing Director van VML Nederland
[Vacatures] Springbok zoekt een Digital Media Buyer
Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip
[Vacancy] Scooperz has a position for Account Director EMEA
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen