
KesselsKramer ontwikkelt campagne Universiteiten van Nederland
We komen in Nederland 13.500 leraren tekort. Ook universitair opgeleide leraren, die met hun vakkennis en onderzoekende houding de kwaliteit van het onderwijs een extra impuls kunnen geven, zijn hard nodig. Zonder voldoende goede leraren krijgen leerlingen niet het onderwijs dat zij nodig hebben om zich te ontwikkelen, met alle persoonlijke en maatschappelijke gevolgen die daaruit voortvloeien. Daarom voeren de Universiteiten van Nederland gezamenlijk campagne om de bekendheid en het imago van de Universitaire Lerarenopleiding te vergroten. Een campagne die is ontwikkeld door Kesselskramer met als motto: 'Doe iets wat er toe doet'.
Want iets zinvols of inhoudelijks doen, dat willen we allemaal. Maar toch kijken we als het gaat om werk vaak naar de details: een mooie titel, leuke extra’s, een goede status. Met als gevolg dat we in Nederland meer dan genoeg coaches en consultants hebben, maar veel te weinig leraren.
Met de campagne willen KesselsKramer en UNL afgestudeerden en zij-instromers met nieuwe ogen naar leraarschap laten kijken. Namelijk een vak dat de waarde biedt waar een groot deel van de huidige maatschappij juist behoefte aan heeft: zingeving, purpose, passie, zelfontplooiing, groei, verandering teweeg brengen, invloed uitoefenen & impact maken. De campagne bestaat uit headings als: Ontwikkel eens iemand anders dan jezelf. Calls zijn niet je roeping. Er is te veel content maar te weinig inhoud.
Rens de Jonge, Creative Director KesselsKramer: "Dit is een campagne die mensen aan het denken zet over zichzelf: ‘Maak ik wel genoeg verschil?’, ‘Zet ik me wel in voor de juiste dingen?'. Dat kan natuurlijk sowieso geen kwaad, maar het zet het leraarschap in een heel ander daglicht."
Caspar van den Berg, UNL-voorzitter: "Het vak van leraar heeft niet voor iedereen een positieve bijklank. En dat is helemaal onterecht, want juist als leraar kun je echt iets betekenen voor mensen."
Zuidas
De campagne gaat van start op de Zuidas, bestaat uit 14 verschillende headings en is door heel Nederland te zien. Op universiteitsgebouwen worden metersgrote handgeschreven murals gemaakt door typograaf en kunstenaar Guido de Boer.
Guido de Boer
Letterkunstenaar Guido de Boer, zelf ook docent op de kunstacademie KABK, schreef alle headings met de hand, in zijn eigen herkenbare stijl. "Er zitten schoonheidsfoutjes in, dat maakt het mooi - het is mensenwerk, net als leraarschap. Ik ben als kunstenaar en ook als docent vaak op zoek naar hoe ik iets goeds kan bijdragen. Soms uit zich dat artistiek en abstract, soms concreet en functioneel. Ik denk dat het samenkomt in deze mooie boodschap."
Credits:
Klant: Universiteiten van Nederland | Bureau: KesselsKramer | Kunstenaar: Guido de Boer
www.universiteitenvannederland.nl
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
KesselsKramer ontwerpt visuele identiteit Expo Osaka
Nederlandse bureaus prominent aanwezig op SXSW London
KesselsKramer maakt campagne voor Terre des Hommes
KesselsKramer ontwikkelt identiteit voor Leidse podia
KesselsKramer en STABILO lanceren Start Beginning-campagne
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen