Kamers bij NMO ingericht voor onderzoeken naar luisteren, kijken, online en lezen

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft inmiddels de zogeheten kamers ingericht voor de onderliggende onderzoeken aangaande luisteren, kijken, online en lezen.

In de kamers van het NMO vinden de inhoudelijke discussies plaats. Daarbij gaat het om wat te meten, met welke techniek en hoe er wordt gefinancierd. NMO werkt in zijn structuur met een stichtingsbestuur (onder voorzitterschap van Jacques Kuyf), directie (Ton Schoonderbeek en Patricia Kruiniger-Sonius) en kamers.

De kamers vervangen deels de taken die de afzonderlijke stichtingen/verenigingen (die zijn of worden opgeheven) bij de toenmalige afzonderlijke onderzoeken als Stichting Kijkonderzoek, Stichting Nationaal Luisteronderzoek, Vereniging Internet Exploitanten en Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia.

Opvallend is dat aan adverteerderszijde loterijen een belangrijke rol spelen, terwijl supermarkten bijvoorbeeld als grote adverteerder, niet direct vertegenwoordigd is. Bij het luisteronderzoek hebben DPG Media en Mediahuis Radio geen vertegenwoordiging en Talpa Network praat niet direct mee bij NMO Kijken. Aan de zijde van de mediabureaus valt de grote vertegenwoordiging van de GroupM/WPP-bureaus op. Formeel vertegenwoordigen de deelnemers de verschillende brancheorganisaties.

Hier de lijst van deelnemers aan de NMO-kamers.

NMO Luisteren:

NMO Lezen:

NMO Online

NMO Kijken:

www.nationaalmediaonderzoek.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

NMO Luistercijfers september: Qmusic stijgt weer; 60-jarige NPO 3FM blijft zorgenkind

08-10-2025 | 22:04:00
Marketing Report heeft de september 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek.

NMO Kids Monitor: scherm & papier populair; Donald Duck meest gelezen

11-09-2025 | 11:54:00
Donald Duck blijft het populairste mediamerk onder kinderen. Uit de NMO Kids Monitor 2025, uitgevoerd door Ipsos I&O

NMO Kijkonderzoek Fase 2: alleen NPO Start volledig gemeten

04-09-2025 | 00:00:00
Van de streamingdiensten met exclusieve content zal alleen van NPO Start al het aanbod worden gemeten bij het NMO Kijkonderzoek fase 2 dat naar verwachting in de loop van oktober zal starten. Dit stelt brancheorganisatie Screenforce

NMO Luistercijfers augustus 2025: NPO Radio 2 13+ marktleider; Qmusic 20-49 en 25-67

03-09-2025 | 23:59:00
Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic in de doelgroepen 20-49 en 25-67 marktleider blijft, maar dat NPO Radio 2 ondanks dalende cijfers in de doelgroep 13+ weer marktleider is

Verkoop Kantar Media aan H.I.G. Capital is een feit

19-08-2025 | 17:40:00
De overname werd in januari 2025 aangekondigd en is met non-cash componenten waaronder earn-out en investeringen gedaan.  
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.

Hotel L’Amour en Jumbo introduceren de campagne: Prijzenstorm

23-10-2025 | 12:03:00
Jumbo Supermarkten is gestart met de campagne Prijzenstorm, ontwikkeld door Hotel L’Amour. De actie speelt in op het herfstseizoen

TomTom brengt Tom by TomTom en campagne Good Drivers Only

23-10-2025 | 09:06:17
De introductie wordt ondersteund door de merkcampagne Good Drivers Only, ontwikkeld door Preacher Amsterdam.

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.