Joost Zuurbier niet met Financial News Radio maar met Radio4all vanaf januari 2024

Joost Zuurbier start niet met een radiozender die gericht is op een jong publiek met financieel nieuws en zakelijke ontwikkelingen, maar komt met een radiolaboratorium onder de werknaam Radio4all. Joost Zuurbier – bekend van een financieel georiënteerd bedrijf als Yoursafe alsmede internetdomeinbedrijven Freenorm en Dot TK – won met een bod van 6,1 miljoen euro het zogeheten A8-kavel waar Sublime (van Mediahuis) tot 31 augustus 2023 op uitzendt. 

Giel Beelen

Giel Beelen is aangesteld als creatief directeur. Radio4all zal per 1 januari 2024 onder waarschijnlijk een andere naam volledig worden gelanceerd. Juridisch gezien moet de zender op 1 december 2023 uitzenden. Tegenover het ANP, AD en NOS is verklaard dat de verwachting is dat proefuitzendingen in november zullen starten.

Als radiolaboratorium is het de bedoeling dat er steeds andere programma's te horen zijn, met allerlei soorten makers, muziek en onderwerpen waarbij niet op één doelgroep wordt gericht. Het gaat dan om podcastmakers en andere radiomakers. De zender zal vanuit Amsterdam-Oost uitzenden, waar een studio zal worden gebouwd. Het advertentiemodel zou er zo uit komen te zien dat makers zouden meedelen in de advertentie-inkomsten.

Joost Zuurbier weigerde langere uitzending Sublime/Slam!

Giel Beelen meldt aan Marketing Report dat Mediahuis in eerste instantie gevraagd heeft om nog enige tijd Slam! uit te te mogen zenden op het kavel; en ook de vraag voor Sublime is daarbij gesteld die tot en met 31 augustus 2023 uitzendt. Door de eigen plannen van Radio4all wil deze het kavel niet zomaar verpachten volgens eigen zeggen.

Sublime zal per 1 september 2023 alleen via DAB+ te horen blijven. Omdat Joost Zuurbier en Giel Beelen niet klaar zijn met hun plannen, zal het vermoedelijk circa 2 maanden stil worden op de verworven FM-frequenties.

Jeremie Godreche, een Fransman die eerder in de fintech-industrie werkzaam was, was eerder aangesteld als station Manager van Financial News Radio.Hij is niet meer betrokken bij de radio-activiteiten van Joost Zuurbier.

www.radio4all.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Patricia Sonius wordt algemeen directeur NMO

11-12-2025 | 14:11:00
Naast haar verantwoordelijkheid voor het mediabereiksonderzoek gaat zij de dagelijkse leiding van de organisatie op zich nemen.

[Vacatures] Qmusic zoekt een Accountmanager Direct Clients

11-12-2025 | 08:29:00
Qmusic is per direct op zoek naar Accountmanager Direct Clients – Qmusic/ JOE - Amsterdam

Adverteren op de radio: kosten en tips van Mediamax

09-12-2025 | 13:39:00
Social en video advertising is op dit moment erg in trek bij marketeers, en dat is best begrijpelijk. Toch levert radioreclame nog goede resultaten op.

VRM: Vlaamse mediasector op kantelpunt: big tech zetten sector onder druk

09-12-2025 | 11:50:11
De Vlaamse mediasector staat op een kantelpunt. De Big Tech zet de mediasector onder financiele druk en bedreigen de lokale diversiteit. Dit stelt de Vlaamse regulator voor de Media (VRM) naar aanleiding van het verschijnen van het rapport Mediaconcentraties in Vlaanderen 2025

Audify en Screenforce met zesde editie van Santa Hug voor branchegenoten

08-12-2025 | 16:12:00
Voor de zesde keer organiseren brancheorganisaties Audify (voor de radio/audiosector) en Screenforce (voor de tv/videosector) Santa Hug in de december-maand
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.