Joost Zuurbier niet met Financial News Radio maar met Radio4all vanaf januari 2024

Joost Zuurbier start niet met een radiozender die gericht is op een jong publiek met financieel nieuws en zakelijke ontwikkelingen, maar komt met een radiolaboratorium onder de werknaam Radio4all. Joost Zuurbier – bekend van een financieel georiënteerd bedrijf als Yoursafe alsmede internetdomeinbedrijven Freenorm en Dot TK – won met een bod van 6,1 miljoen euro het zogeheten A8-kavel waar Sublime (van Mediahuis) tot 31 augustus 2023 op uitzendt. 

Giel Beelen

Giel Beelen is aangesteld als creatief directeur. Radio4all zal per 1 januari 2024 onder waarschijnlijk een andere naam volledig worden gelanceerd. Juridisch gezien moet de zender op 1 december 2023 uitzenden. Tegenover het ANP, AD en NOS is verklaard dat de verwachting is dat proefuitzendingen in november zullen starten.

Als radiolaboratorium is het de bedoeling dat er steeds andere programma's te horen zijn, met allerlei soorten makers, muziek en onderwerpen waarbij niet op één doelgroep wordt gericht. Het gaat dan om podcastmakers en andere radiomakers. De zender zal vanuit Amsterdam-Oost uitzenden, waar een studio zal worden gebouwd. Het advertentiemodel zou er zo uit komen te zien dat makers zouden meedelen in de advertentie-inkomsten.

Joost Zuurbier weigerde langere uitzending Sublime/Slam!

Giel Beelen meldt aan Marketing Report dat Mediahuis in eerste instantie gevraagd heeft om nog enige tijd Slam! uit te te mogen zenden op het kavel; en ook de vraag voor Sublime is daarbij gesteld die tot en met 31 augustus 2023 uitzendt. Door de eigen plannen van Radio4all wil deze het kavel niet zomaar verpachten volgens eigen zeggen.

Sublime zal per 1 september 2023 alleen via DAB+ te horen blijven. Omdat Joost Zuurbier en Giel Beelen niet klaar zijn met hun plannen, zal het vermoedelijk circa 2 maanden stil worden op de verworven FM-frequenties.

Jeremie Godreche, een Fransman die eerder in de fintech-industrie werkzaam was, was eerder aangesteld als station Manager van Financial News Radio.Hij is niet meer betrokken bij de radio-activiteiten van Joost Zuurbier.

www.radio4all.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Campagnecoördinator Audio & Radio

12-11-2025 | 09:42:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Campagnecoördinator Audio & Radio - Amsterdam

Audioreclame groeit met 8,7 procent in derde kwartaal 2025

11-11-2025 | 11:16:00
In het derde kwartaal van 2025 investeerden merken samen 55,3 miljoen euro in audioreclame, een groei van 8,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar

NMO Luistercijfers oktober: Edwin Evers scoort, Gordon Heuckeroth niet en NPO Radio 2 marktleider

05-11-2025 | 20:15:00
Marketing Report heeft de oktober 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek.

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

INDIE scherpt merkpositie PLUS aan met pay-off

12-11-2025 | 10:14:01
De centrale belofte is dat de formule in 440 winkels dagelijks lokaal het verschil wil maken door net dat beetje extra te doen.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Campagnecoördinator Audio & Radio

12-11-2025 | 09:42:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Campagnecoördinator Audio & Radio - Amsterdam

[Vacatures] LEQUAL zoekt een Client Lead

12-11-2025 | 08:01:00
LEQUAL is per direct op zoek naar Client Lead

Natwerk en ARTIS lanceren DONKER IN ARTIS!

11-11-2025 | 11:54:00
Terwijl Amsterdam oplicht in feestverlichting, kiest ARTIS bewust voor duisternis.

Krasloten en Ambassadors realiseren AI-gedreven campagne

11-11-2025 | 11:28:55
Krasloten lanceert de campagne rondom de jaarlijkse Decemberkalender, die grotendeels is ontwikkeld met behulp van Artificial Intelligence.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.