JCDecaux biedt jongeren gratis toegang tot Amsterdam in Motion

Op 27 oktober 2025, precies op de 750ste verjaardag van Amsterdam, opent burgemeester Femke Halsema Amsterdam in Motion in de Zuiveringshal Oost van Westergas. Het museum is het enige blijvende geschenk aan de stad ter ere van het jubileum en vormt een permanente culturele ervaring voor inwoners en bezoekers van over de hele wereld.

Het initiatief is een samenwerking tussen Duncan Stutterheim (Westergas) en het Amsterdam Museum, mogelijk gemaakt door een brede coalitie van Amsterdamse partners, waaronder founding partner JCDecaux. Het project wordt gepresenteerd als een geschenk van Amsterdammers aan Amsterdam.

Grootste multimediale maquette ter wereld

Blikvanger van de tentoonstelling is ’s werelds grootste multimediale maquette van de stad. Bezoekers beleven via projecties de ontwikkeling van Amsterdam, van klein dorp aan de Amstel in 1275 tot de moderne metropool van vandaag en morgen. Een verdieping hoger vervolgt de tentoonstelling met interactieve thema’s als wonen, Ajax en mode. Het digitale concept en de projectievormgeving zijn ontwikkeld door digitaal bureau Monks.

Gratis toegang voor jongeren

Als founding partner biedt JCDecaux alle bezoekers onder de 18 jaar gratis toegang tot Amsterdam in Motion. Hannelore Majoor, Managing Director JCDecaux Nederland: "JCDecaux wil de stad graag een blijvend cadeau met maatschappelijke relevantie aanbieden ter ere van haar 750ste verjaardag. Met het museum willen we een ode brengen aan Amsterdam, de stad waarmee we al 40 jaar nauwe banden hebben en intensief mee samenwerken. En de jeugd heeft tenslotte de toekomst in handen, ook van deze stad, vandaar dat wij alle bezoekers onder de 18 gratis toegang bieden."

Educatieprogramma voor scholen en studenten

Voor scholieren en studenten is er een uitgebreid educatieprogramma met rondleidingen en workshops in een speciaal ingerichte educatieruimte. Het doel is jongeren bewust te maken van de geschiedenis van de stad én hun rol in de toekomst. Thema’s als duurzaamheid, migratie en innovatie staan daarbij centraal.

www.jcdecaux.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

Dentsu Benelux presenteert OOH-trendrapport 2025

15-10-2025 | 12:20:00
In het OOH-trendrapport 2025 worden de belangrijkste ontwikkelingen binnen de Out-of-Home-sector voor het komende jaar uiteengezet.

AI-campagne IAMTORO Amsterdam Boxxxer

02-10-2025 | 09:37:00
De campagne is volledig ontwikkeld met AI in samenwerking met bureau ACE, dat de visuals en video’s realiseerde.

JCDecaux stelt Lars Griffioen aan als commercieel directeur

12-09-2025 | 14:24:46
JCDecaux Nederland benoemt per 1 november 2025 Lars Griffioen tot commercieel directeur. Hij volgt Walter Kraus op

NOA, O2H en JCDecaux ontwikkelen doneerbushokje War Child

30-05-2025 | 15:12:00
Campagne op Rembrandtplein maakt directe donatie mogelijk
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.