[Interview] Sanne Tolsma (Ambassadors): Creativiteit & craft maken altijd het verschil en moeten grenzeloos zijn

In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. We spreken Sanne Tolsma, Managing Director van Ambassadors.

Kun je Ambassadors introduceren?

Ambassadors is een Creative Production Company. Als Ambassadors for Imagination brengen wij verbeelding tot leven door gebruik van onder meer Design & Animation, Visual Effects, Grading, Sound & Music en AI Technology. En dat alles onder 1 dak. Of eigenlijk onder 5, met 3 offices in Amsterdam, 1 in NYC en sinds september 1 in Berlijn.

Wat kan Ambassadors dat andere bureaus niet kunnen?

Onze visie is dat creativiteit & craft altijd het verschil maken voor onze klanten en daarom grenzeloos moeten zijn. Onze combinatie van high-end craft, creativity & technology is uniek. En daarmee maken we echt verschil in creatieve output. Of dat nu is met behulp van VFX, CG of AI, dat maakt niet uit. Technologie staat bij ons altijd in dienst van creatie.

Een klant belt. Wat wil deze?

Die klant heeft een concept waarin animatie, post of VFX een verschil gaat maken in de executie. Ons team pakt die projecten gretig aan en zal er alles aan doen om het tot een hoger level te brengen. Ik vond het juryrapport bij het winnen van de (enige) zilveren craft lamp voor BMW XM zeer treffend: “‘Featuring one of the best mirror breaking slo-mo shots that our jury has ever seen’”. Daar haalt het team extreem veel voldoening uit. Een ander goed voorbeeld is de nieuwe productieaanpak en het karakterdesign voor ASN Bank. De productiekwaliteit spat van het scherm af.

Wat gaat AI betekenen voor Ambassadors?

Steeds meer. Vanuit Ambassadors Lab (ons eigen innovatiehub) zijn jaren geleden al Cube, Revel.ai en Vocoda.ai ontstaan. Booking.com en N26 maken al gebruik van creative automation via Cube. Daar kunnen we nu dankzij Vocoda.ai ook digitale stemmen aan toevoegen. Voor een aantal klanten werken we al aan het digitaliseren van hun eigen brand voice wat veel praktische en schaalvoordelen heeft. Hierbij is een fair verdienmodel voor alle partijen bij ons het uitgangspunt.

Daarnaast hebben we Revel.ai De meesten zullen een van de eerste deepfake videos “I’m not Morgan Freeman” wel kennen, die is door Bob de Jong, founder en CD van Revel.ai gemaakt. Ondertussen zet Revel.ai AI niet alleen in voor campagnes zoals voor G-Star, maar werkt ook veel op longformatproducties voor bijvoorbeeld Apple TV, HBO en Fox entertainment.

Hebben jullie klanten die betalen voor dienstverlening die op basis – of mede op basis – van AI tot stand is gekomen?

Heel veel zelfs. AI kan echt een enorme kracht zijn en toevoegen aan creative storytelling.  Vocoda.ai en Revel.ai houden zich hier fulltime mee bezig. De Nederlandse markt is zich nog aan het ontwikkelen omtrent AI. We krijgen op dit moment meer tractie - en meer vraag- vanuit de Westkust van de VS, zeker vanuit de filmwereld en de muziekindustrie. De digitale stemmen van Vocoda.ai krijgen steeds meer interesse vanuit merken in Nederland en we zien dit alleen maar toenemen! We zijn enorm aan het groeien, dus als er nog geïnteresseerden zijn... ;)

Kun je een case noemen die je nu al hebt opgelijnd voor awards in 2024?

Traditioneel werken we deze tijd van het jaar mee aan een aantal Gouden Loeki-waardige campagnes, zo ook dit seizoen. En ik denk dat we met Patta x FC Barcelona x Nike en ASN Bank een paar hele goede, zeer recente cases hebben die met zoveel liefde en vakmanschap gemaakt zijn, dat ik daar zeker hoge verwachtingen van heb. Waarbij beide overigens een heel goed voorbeeld zijn van partnership met alle betrokken partijen. En onze rol kan enorm verschillen in zulke producties. Soms spelen we de (prijswinnende) bijrol, een andere keer is de hoofdrol voor ons weggelegd.

www.ambassadors.com

Lees alles over het M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

M100 Event 2025 | Tickets

17-10-2025 | 15:09:00

Media250 2026 | De Genomineerden

15-10-2025 | 09:12:00
De Media250 2025 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL Haarlem

Draag mensen voor voor de M100 2027 lijsten

14-10-2025 | 09:12:00
Wie staat waar in de Media250, de Marketing250 of in een van de andere lijsten?

CreativeAgency100 2026 | De Genomineerden

13-10-2025 | 19:30:00
CreativeAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse creative agency wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL HAARLEM

DigitalAgency100 2026 | De Genomineerden

12-10-2025 | 09:24:00
De DigitalAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse digital agency-wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2024 in PHIL in Haarlem

PR100 2026 | De Genomineerden

09-10-2025 | 23:08:00
PR100 2025 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 4 december 2024 in SPANT! in Bussum

Influencer100 2026 | De Genomineerden

09-10-2025 | 07:55:00
Influencer100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke Nederlandse influencers wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL in Haarlem

MediaAgency100 2026 | De Genomineerden

08-10-2025 | 18:37:00
De MediaAgency100 2025 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december in PHIL in Haarlem

Marketing250 2026 | De Genomineerden

07-10-2025 | 23:19:00
De Marketing250 2026 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke marketeers in Nederland wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL in Haarlem

Marketing250 2026 - 92 nieuwe namen op de nominatielijst

03-10-2025 | 12:34:00
Vandaag maken we de eerste 92 namen bekend van nieuwkomers op de nominatielijst.

M100 2024 op LinkedIn

31-12-2024 | 10:39:00
Op 4 december vond het M100 Event plaats in Spant! in Bussum. Tijdens dit event werden de 7 M100 lijsten bekendgemaakt van de meest invloedrijke mensen in ons vak.

[DutchMedia Podcast] over extra Ster-reclames of NPO-bezuinigingen, APG/Netflix en trends voor 2025

20-12-2024 | 13:57:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

PR100 2025 | Maud Burgers opnieuw meest invloedrijk in Nederlandse PR wereld

19-12-2024 | 12:03:00
Maud Burgers is de nummer 1 in de PR100 2025. De PR100 is de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR wereld.

[Column] Darre van Dijk (TBWA\NEBOKO): Prompt It Like It's Hot

13-12-2024 | 09:38:00
Als je voor de derde keer op rij verkozen wordt als meest invloedrijke persoon in advertising dan moet je natuurlijk ook iets zeggen

[Column] Jerome Kuijken: Waarom de M100 meer is dan een lijst

12-12-2024 | 15:07:00
De M100: Sommige vakgenoten doen er een beetje ongemakkelijk over, maar ik vind het geweldig dat ik ervoor genomineerd word en in die lijst sta.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.