[Interview] Ruben Houkes (The Invaders) over de Minecraft-wereld Journey to the Great Shiai

Minecraft-spelers kunnen hun Olympische droom laten uitkomen in de Minecraft-wereld Journey to the Great Shiai, met dank aan de Internationale Judo Federatie (IJF) en The Invaders. We spreken Ruben Houkes, oprichter van The Invadors en voormalig Olympisch judoka.

Hoe is deze samenwerking tot stand gekomen?

Al meer dan 10 jaar werken wij voor de IJF, voornamelijk gericht op het in aanraking brengen van meer kinderen wereldwijd met judo. Dit doen wij via marketingcampagnes, content en projecten in meer dan 50 landen.

Wat was de vraag van de IJF en hoe hebben jullie dit uitgewerkt?

De IJF is een vooruitstrevende bond die openstaat voor innovatieve manieren om haar sport op de kaart te zetten en bekendheid te geven. Als bureau voelen wij de verantwoordelijkheid om hen daarin uit te dagen. Vanuit onze gaming expertise hebben wij voorstellen gedaan om kinderen al vroeg in de funnel in aanraking te laten komen met de sport en haar educatieve kant. De IJF heeft hierbij twee grote doelen:

  • Verstevigen van de positie in het onderwijs.
  • Betrekken van zoveel mogelijk kinderen bij judo op een leuke manier.

Wij hebben gekozen voor Minecraft omdat steeds meer scholen wereldwijd Minecraft (Educational) gebruiken voor game-based learning. Via de Marketplace kunnen wij een groot aantal kinderen bereiken.

Hoe gaat zo’n wereld ontwikkelen in zijn werk?

Het ontwikkelen van de wereld is een intensief traject waarin de verhaallijn, de mechanieken en de spelers centraal staan. Tijdens de Olympische Spelen in Tokio (2021) hebben wij de eerste wereld gelanceerd, gebaseerd op het verhaal van de Budokan. In 2023 hebben wij de ontstaansgeschiedenis en de locatie (Kodokan) als basis genomen. Nu, tijdens de Olympische Spelen in Parijs, staat echt judo en de belangrijkste wedstrijd (shiai) centraal. We combineren op een zeer aansprekende manier verschillende werelden.

Wat zijn de doelen en verwachtingen rondom dit project?

In de afgelopen jaren waren wij in staat om meer dan vijf miljoen unieke spelers hun eerste judo-ervaring op te laten doen en hun eerste (digitale) judopak in Minecraft aan te trekken. We leren steeds meer over deze spelers, wat het voor ons als marketeers interessant maakt. De doelen zijn om de positie van judo in het onderwijs te verstevigen en zoveel mogelijk kinderen op een leuke manier bij judo te betrekken.

www.theinvaders.nl

www.ijf.org

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Forum] Wat is goede content?

17-09-2025 | 23:59:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer stellen we juryleden van de Influencer & Content Marketing Awards 2025 de vraag

Frank Goren: Onze filosofie is audience first on steroids

15-09-2025 | 12:58:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Frank Goren

Porsche integreert in-car gaming met AirConsole

29-08-2025 | 12:25:00
Later dit jaar wordt de Porsche Macan uitgerust met AirConsole, een gamingplatform speciaal ontwikkeld voor in de auto

Gamers boven de 50 nu bijna een derde van de markt

20-08-2025 | 12:28:00
Bijna dertig procent van de Amerikaanse gamers is vijftig jaar of ouder. Dat blijkt uit een rapport van de Entertainment Software Association (ESA)

[Vacatures] The Invaders zoekt een Account Director / Operations Manager

13-08-2025 | 10:48:00
The Invaders is per direct op zoek naar Account Director / Operations Manager


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Havas Lemz activeert Nederland met opvallende uitvalactie

18-11-2025 | 17:37:00
Havas Lemz ontwikkelde de activatie Nederland valt uit als onderdeel van Denk vooruit, de bewustwordingscampagne van de NCTV.

Accenture Song maakt kerstcampagne voor Smyths Toys

18-11-2025 | 11:53:00
De campagne zet de speelse dynamiek tussen een jongen en zijn hond centraal om de merkbeleving rondom Kerstmis te versterken in meerdere Europese landen.

Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon

18-11-2025 | 10:11:00
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie en een filmische setting met een vleugje droge humor

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Customer Success bij Bauer Media Outdoor Nederland

18-11-2025 | 09:06:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Customer success bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Projectmanager

18-11-2025 | 07:32:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Projectmanager - Hoorn
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.