[Interview] Mohamed Boussoufi (Trinamics) en Andy Mosmans (VENGEAN) over de rebranding van Trinamics

Recruitment- en detacheringsbureau Trinamics gaat een volgende fase in. Onderdeel van deze groei en innovatie is een grootschalige rebranding, die in nauwe samenwerking met VENGEAN wordt uitgevoerd. We spreken Trinamics-CEO Mohamed Boussoufi en VENGEAN-medeoprichter Andy Mosmans over de samenwerking, de nieuwe visual identity, het nieuwe communicatieconcept en de Brand Movie die daaruit voortkwamen.

Trinamics richt zich op het verbinden van ervaren technische professionals met toonaangevende bedrijven in de tech- en industriële sectoren,

Kunnen jullie toelichten wat Trinamics precies doet en waar de organisatie voor staat?

Mohamed: Trinamics is al 20 jaar actief in het verbinden van technisch talent met bedrijven in de high tech, automotive en industriële sectoren. Onze focus ligt op een persoonlijke en transparante aanpak. We zijn geen partij die snel even mensen plaatst en weer doorgaat. Trinamics is een echt betrokken partner voor zowel onze klanten als voor de technische professionals met wie we werken. We hebben een sterke reputatie opgebouwd met toonaangevende organisaties. In alles wat te maken heeft met technologie, zowel nu als in de toekomst, blijft de menselijke factor de grootste uitdaging. En wij zien het als onze missie om hierin de oplossing te bieden.

Wat was het oude communicatieconcept van Trinamics?

Mohamed: Ons oude concept draaide om het verbinden van mensen met techniek. Dat is nog steeds de kern van wat we doen, maar er was destijds nog geen diepere strategische basis voor ons merkverhaal. De slogan dekte functioneel onze werkzaamheden, maar we wilden meer emotioneel ook nadruk leggen op de persoonlijke aanpak en onze rol als partner die meedenkt met de toekomst van onze tech-talenten en gewaardeerde opdrachtgevers.

Wat was de aanleiding voor de beslissing om de merkstrategie te herzien en een campagne te lanceren?

Mohamed: Onze ambitie om verder te groeien, zowel in Nederland als internationaal, heeft ons aangezet tot deze stap. We hebben in 20 jaar al een indrukwekkend portfolio opgebouwd, maar het werd tijd om dat naar buiten te brengen en onze merkpositionering te versterken. Vooral ook met onze grootaandeelhouder, One Two Capital, liggen er volop kansen. Daarnaast willen we het verhaal van Trinamics beter vertellen: dat we niet zomaar een recruitmentbureau zijn dat weten onze opdrachtgevers al jaren, maar dat we een echte partner zijn die bedrijven helpt futureproof te blijven op het personele vlak.

Hoe kwam de samenwerking tussen Trinamics en VENGEAN tot stand?

Mohamed: We hebben al eerder met VENGEAN samengewerkt via andere bedrijven in het One Two Capital-portfolio, zoals Welten Groep en Rakoo. Hun werk en resultaten spraken voor zich, dus een pitch was eigenlijk niet nodig. We wisten dat VENGEAN de juiste partner zou zijn om ons te helpen bij deze rebranding. Hun nuchtere aanpak en betrokken instelling sluiten perfect aan op onze visie en doelen.

Andy, hoe hebben jullie de opdracht van Trinamics vormgegeven en uitgewerkt?

Andy: Samen met Trinamics hebben we gekeken naar hun kernwaarden en ambities. Om de positie bij zowel interne als externe stakeholders te verankeren, hebben we een nieuwe brand strategy, -story, -theme, visuele identiteit, website en een volledig 360-communicatieconcept ontwikkeld. Het thema Taking on tomorrow staat hierbij centraal, waarbij Trinamics zowel opdrachtgevers als specialisten ondersteunt in hun ontwikkeling en groei. Dit stelt hen in staat om hun toekomst veilig te stellen en bij te dragen aan een grotere rol in de technologische sector.

Wat is er typerend aan de branding en de campagne?

Andy: Wat de nieuwe branding zo krachtig maakt, is dat het de menselijke aspecten van de technologische sector benadrukt: humanity. De nieuwe visuele identiteit is strak en modern, en straalt vertrouwen uit. Met het thema Taking on tomorrow laten we zien dat Trinamics opdrachtgevers en specialisten helpt niet alleen hun huidige uitdagingen aan te pakken, maar ook een groter toekomstaandeel te verwerven.

Onderdeel van de rebranding is ook een Brand Movie. Kunnen jullie daarvan het idee toelichten?

Andy: De Brand Movie brengt het merk Trinamics echt tot leven. In een wereld die steeds verder digitaliseert, groeit de vraag naar technische professionals in rap tempo. In de Brand Movie ontdek je hoe Trinamics een sleutelrol speelt in het oplossen van dit vraagstuk. Door hun diepe kennis van de technische sector en 20 jaar ervaring weten de betrokken consultants van Trinamics die altijd bereikbaar zijn, keer op keer de juiste match te maken tussen tech talent en bedrijven.

De film toont op een stoere, video-clip achtige wijze een aantal archetypische tech professionals – tried & tested tech-talent – die werken aan baanbrekende innovaties. Hiermee wordt duidelijk en invoelbaar dat Trinamics zowel bedrijven als tech-talenten in staat stelt om hun eigen toekomst vorm te geven en daarmee die van de technische sector.

VENGEAN heeft ook een webplatform ontwikkeld dat de online werving faciliteert. Wat is daar bijzonder aan?

Andy: Het webplatform is meer dan alleen een nieuwe website. Het is ontworpen om de werving en selectie van technisch talent beter te stroomlijnen en nog efficiënter te maken. Het is niet alleen een plek waar bedrijven vacatures plaatsen en kandidaten solliciteren. Het platform maakt gebruik van programmatic digital advertising, wat betekent dat kandidaten automatisch vanuit onder andere digital display, SEO/SEA en Social content (zoals de Brand Movie en afgeleiden daarvan) worden gekoppeld aan passende vacatures. Dit helpt Trinamics om nog sneller en beter de juiste matches te maken tussen bedrijven en talenten. Het platform past perfect bij de groeiambities van Trinamics en hun streven om bedrijven futureproof te maken.

www.vengean.com

www.trinamics.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

VENGEAN ontwikkelt merkactivatie Bakkerij 't Stoepje

10-06-2025 | 17:09:31
Bakkerij ’t Stoepje versterkt haar merkpositie op Nederlandse markten met een reeks campagnes gebaseerd op een centraal communicatieconcept.

Deze commercials maken kans op Gouden Loeki

06-05-2025 | 09:42:00
De tien commercials die kans maken op de Ster Gouden Loeki over het eerste kwartaal van 2025 zijn bekendgemaakt.

VENGEAN blikt terug: Result ADR positioneert conflict als kracht

01-05-2025 | 09:07:00
In het communicatieconcept worden opzettelijk negatieve begrippen in conflictsituaties verwisseld met positieve uitkomsten.

Hans Anders breidt campagne met André van Duin uit

21-04-2025 | 09:00:00
Janny van der Heijden en teckel Nhaan sluiten aan in vervolgcampagne VENGEAN

Chemie Andre van Duin en Janny sluit aan bij Hans Anders

21-04-2025 | 09:00:00
Hans Anders heeft een vervolgcampagne gemaakt met André van Duin, Janny van der Heijden en haar teckel Nhaan in de hoofdrol. We spreken Frederique Rote, Copywriter bij VENGEAN en Linda van de Wiel, Director Marketing & Communications bij Hans Anders over deze campagne

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.