
[Interview] Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer: We kennen maar één bureau dat merkvoorkeur belooft
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. We spreken Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer, oprichters van bureau Bijvoorkeur.
Wat kan jouw bureau wat andere bureaus niet kunnen?
We kennen maar één bureau dat Merkvoorkeur belooft.
Een klant belt. Wat wil deze?
Iets briljants, aandacht en liefde.
Heb je wel eens een klant afgewezen omdat je er gewoon geen zin in had?
Ja, een online gokklant. Kunnen we niets mee (los van geld verdienen).
Onderschatten marketeers de meerwaarde die goede branding genereert op de lange termijn?
Soms wel. Merk wordt soms als hobby gezien. Terwijl het gewoon keiharde sales (op lange termijn) is.
Hoe maak je goede reclame?
De acht gepatenteerde stappen naar Merkvoorkeur van Bijvoorkeur is een garantie voor succes. Kom daar nog maar ’s om.
Is prijswinnende reclame per definitie ook de beste reclame?
Vaak wel (los van de scams). Er is een bewezen sterk causaal verband tussen creatief onderscheidend en bekroond werk en commercieel succes.
Hoe verkoop je een idee?
Door er zelf in te geloven.
Wordt het reclamevak ondergewaardeerd? Of juist overgewaardeerd?
Het eerste. De beste vakgenoten maken het simpel. En simpel is het allermoeilijkst.
Hoe dol zijn jullie op pitches?
We gaan over het algemeen niet na één keer seks meteen trouwen. Eerst een tijdje daten lijkt een beter recept.
Lees alles over M100 Event hier
M100 wordt gesponsord door
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Bijvoorkeur en Mayster maken merkfilm Mitsubishi Motors
Bijvoorkeur maakt campagne voor Saitaku: Japans eten maak je makkelijk thuis
Bijvoorkeur slaat een andere weg in
[Budi & Thijs] Ban de zon
Bijvoorkeur en Wibra onthullen Huisman/-vrouw 2024
[Budi & Thijs] Oplichters
[Budi & Thijs] Leuk moet!
Bijvoorkeur werkt voor Mitsubishi Motors, gaat merkstrategie voor Europa aanscherpen
[The List] Bijvoorkeur
[Budi & Thijs] Customer Destination
Bijvoorkeur organiseert Huisman/-vrouw van het Jaar verkiezing met Henny Huisman voor Wibra
Bijvoorkeur aan de slag voor Wibra
[Budi & Thijs] Reclame is een grote placebo-pil
Budi en Thijs bundelen hun Marketing Report-columns in boekvorm
[Budi & Thijs] Koester de onvoorspelbaarheid
Gepubliceerd door: Saskia van Weert