
Interpublic Group: lagere omzetten en resultaten in H1 2025
Door reorganisatiekosten daalde de operationele winst met 60 procent naar 202 miljoen dollar
Interpublic Group (IPG) heeft in het eerste half jaar van 2025 een omzetdaling van 7,6 procent gerapporteerd waarmee deze uitkwam op 4,167 miljard dollar. Door reorganisatiekosten daalde de operationele winst naar 201,7 miljoen dollar (-59,9 procent). Netto daalde het resultaat naar 77,1 miljoen dollar (was 324,9 miljoen in 2024).
Tweede kwartaal
IPG boekte in het tweede kwartaal van 2025 een omzetdaling van 6,6 procent naar 2,172 miljard dollar met een operationele winst van 243,7 miljoen dollar (-23,4 procent). Netto bedroeg de winst 162,5 miljoen dollar (was 214,5 in Q2, 2025). Het bedrijf blijft ondanks tegenvallende resultaten investeren in strategische herstructurering en technologie-integratie.
In het eerste half jaar werd in totaal 321,3 miljoen dollar aan herstructureringskosten ingeboekt.
Focust op technologie en klantresultaten
CEO Philippe Krakowsky benadrukt ondanks de mindere resultaten de vooruitgang op het gebied van media, gezondheidszorg, sportmarketing en pr.
Philippe Krakowsky, CEO van Interpublic: "We blijven ons ontwikkelen door AI en technologie in onze diensten te integreren en tegelijkertijd concrete resultaten voor onze klanten te leveren."
Zonder reorganisatiekosten wel operationele winststijging
Als de reorganisatiekosten buiten beschouwing worden gelaten is de aangepaste ebita-winst in het tweede kwartaal 393,7 miljoen tegenover 338,9 miljoen in het tweee kwartaal van 2024. Dat is in het tweede kwartaal 2025 goed voor een marge van 18,1 procent.
IPG verwacht over het hele jaar een organische omzetdaling van 1 tot 2 procent en verwacht de eerder gestelde ebita--marge van 16,6 procent naar verwachting te overtreffen.
Voorbereidingen overname Omnicom
Voor het einde van het jaar verwacht IPG dat de reorganisatiekosten zullen oplopen tot maximaal 400 miljoen. De kaspositie was eind tweede kwartaal 1,56 miljard dollar; de totale schuldenlast bleef stabiel op 2,96 miljard dollar.
In de eerste helft van 2025 kocht IPG voor 188,3 miljoen dollar aan eigen aandelen terug. Daarnaast werd er 121,1 miljoen dollar aan dividend uitgekeerd.
De geplande overname van Omnicom ligt op schema voor afronding in de tweede helft van 2025.
Lees ook:
STROOM breidt samenwerking met CEWE uit in Benelux
Abovo Maxlead ontvangt B Corp Certificering
[Vacatures] HYPR zoekt een Digital Account Manager
Bob Koigi: Groot contrast tussen marketingreuzen
Boudewijn Wubbels (OMD): Measuring the Unclickable
Gepubliceerd door: Daan Dekkers