IFFR presenteert programma Art Directions voor editie 2025

Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) brengt in 2025 een Art Directions-programma. Met een focus op innovatie en samenwerking, introduceert IFFR een reeks installaties, performances en tentoonstellingen in samenwerking met culturele instellingen.

Katoenhuis: Het nieuwe thuis van Art Directions

Het Art Directions-programma presenteert in het Katoenhuis vier installaties, waaronder de wereldpremière van La Quema (del planeta ‘B’) van Francisco Baquerizo Racines en Brown Bodies in an Open Landscape are Often Migrating van Basir Mahmood

Art Directions

Naast Katoenhuis biedt het programma:

  • Sound//vision bij WORM: Zes avonden met audiovisuele live performances, waaronder No one’s fault, not really van Pat Janeiro en Cinema of the Spectacles van Blake Williams.
  • Tentoonstellingen bij Brutus: Multidisciplinaire projecten zoals An Uaihm Bhinn, een samenwerking met kunstenaar Lugh O’Neill en het collectief Temporary Pleasure.
  • Installaties op Rotterdam Centraal: Inclusief Happy New Year van Jinjoon Lee, een reflectie op de spanning tussen feest en crisis.

Het Art Directions-programma wordt mede mogelijk gemaakt door Ammodo, het Mondriaan Fonds en Rotterdam Festivals, die bijdragen aan de installaties, optredens en multidisciplinaire projecten.

De 54ste editie van IFFR vindt plaats van 22 januari tot en met 2 februari 2025. 

www.IFFR.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Jonathan de Jong: Hoopvolle verhalen maken verschil

02-07-2025 | 12:08:00
In gesprek met Peter Wybenga vertelt Jonathan de Jong over zijn documentaire Human Forever, die hij samen met Teun Toebes maakte.

ASN Bank kiest Alfred voor campagne en landelijke rebranding

01-07-2025 | 15:29:00
ASN Bank introduceert een landelijke campagne, ontwikkeld door bureau Alfred, en opent 116 winkels verspreid over Nederland.

SIRE start campagne tegen vooroordelen over ouder worden

01-07-2025 | 09:09:00
Met Je bent nooit te oud om te leven wil de organisatie het beeld bijstellen dat ouderdom automatisch gepaard gaat met kwetsbaarheid of passiviteit

Alfred haalt Specsavers binnen

23-06-2025 | 11:24:00
Specsavers heeft na een oriëntatie Alfred aangewezen als het creatief bureau en een eerste campagne gelanceerd waarin benadrukt wordt goede oog- en hoorzorg voor iedereen bereikbaar moet zijn

Maurice Schutte: SXSW-label opent deuren voor film

06-06-2025 | 09:14:22
Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met Maurice Schutte
 

 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.