
Huis-aan-huiskranten schaffen 15 procent bureaucommissie af
Vanaf 1 januari 2026 vervalt de 15 procent bureaucommissie bij een groot aantal uitgevers van Huis-aan-Huiskranten. Daarmee volgt dit mediumtype het beleid van andere mediatypen zoals radio, televisie, outdoor, print en online, waar de commissie al enkele jaren geleden werd afgeschaft.
De maatregel is genomen om aan te sluiten bij bredere marktontwikkelingen. Huis-aan-Huiskranten waren nog het enige medium dat deze korting hanteerde, terwijl andere partijen al in 2019 of eerder afscheid namen van het systeem.
Gelijk speelveld in de advertentiemarkt
Bart de Vries, Managing Partner van HYPR: "Nu Huis-aan-Huiskranten via HYPR door steeds meer nationale adverteerders worden gevonden, zorgt de 15 procent bureaucommissie alleen maar voor verwarring, omdat wij nog het enige massamedium waren dat deze hanteerde. Voor HYPR past dit volledig in ons beleid om Huis-aan-Huiskranten nog toegankelijker te maken voor nationale adverteerders."
De afschaffing van de commissie moet zorgen voor meer transparantie en eenvoud in de tariefstructuur, waardoor de inzet van Huis-aan-Huiskranten voor bureaus en adverteerders beter te vergelijken is met andere mediatypen.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] HYPR zoekt een Digital Account Manager
Bart de Vries: Wij staan de hele dag op de zeepkist met HYPR
Cannes 2025: Bart de Vries over HYPR
[Vacatures] HYPR Media zoekt een Stagiair
Bart de Vries: Lokaal adverteren past in de tijdgeest
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen