Hotwire benoemt Frank van de Koppel tot Director Creative Strategy voor Europa

Frank van de Koppel begint bij Hotwire als Director Creative Strategy om het cross-functionele team in Europa te leiden en samen te werken met Hotwire's teams in de VS, het VK en APAC aan wereldwijde campagnes. Frank van de Koppel heeft campagnes op het gebied van digital, social media en influencer marketing geleid en ontwikkeld voor merken als Netflix, Vodafone, BMW, Volkswagen en Porsche.

Frank van de Koppel: “Hotwire heeft al uitstekend werk geleverd voor klanten waaronder Swisscom en Gigamon, en kent het belang van en de vraag naar geïntegreerde marketing, creatieve strategie en PR-diensten in deze regio. De aanpak met één team in heel Europa stelt ons in staat om campagnes te ontwikkelen langs de hele communicatiewaardeketen en echte business impact leveren voor onze klanten. Hotwire's toekomstgerichte benadering van AI en de focus op de tech-industrie, maken dit een uitdagende tijd om bij het bedrijf te gaan werken om de digitale, creatieve, content en sociale inspanningen in heel continentaal Europa samen te brengen.”

Frank van de Koppel is werkzaam vanuit Amsterdam en breidt daarmee de aanwezigheid van het bureau in Nederland uit. Dit is een aanvulling op Hotwire's huidige continentale Europese teams in Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje, en wereldwijd in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en APAC.

Ute Hildebrandt, CEO van Continentaal Europa Hotwire: “Nederland heeft een lange traditie van technologische innovatie en investeert continue in belangrijke delen van de globale tech-industrie. Naast de Nederlandse tech-players met globale relevantie, is Nederland de ideale plek voor internationale tech-giganten als Europese hub. Hotwire zal hier aanwezig zijn, onze ambitieuze groeiplannen in heel Europa ondersteunen en onze klanten van dienst zijn in de markten waarin zij actief zijn,” zegt.

De aankondiging komt op het moment dat Hotwire de activiteiten wereldwijd blijft uitbreiden met de lancering van nieuwe Reputation, Relationship en Revenue solutions en diensten. Hotwire lanceerde onlangs een AI-innovatieteam en de eerste eigen AI-tool, GAIO.tech, dat  inzicht biedt in merkreputatie, invloed en aanbevelingen door AI-chatbots zoals ChatGPT, Claude, Gemini en Perplexity. Technologie- en innovatieleiders kunnen GAIO.tech gebruiken om campagnes te ontwikkelen door belangrijke media te identificeren, evenals de influencers, analisten en sociale kanalen, zoals Reddit, Snapchat, Discord en Twitch, die het vaakst worden geraadpleegd door AI-chatbots.

www.hotwireglobal.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Dutch PR Awards 2025 - Bjorn Rosner over Nederlandse Loterij

13-06-2025 | 11:03:00
Bjorn Rosner is woordvoerder bij Nederlandse Loterij. Hij is genomineerd voor PR Talent van het Jaar 2025

La Place en Jord Althuizen lanceren gezamenlijke menulijn

13-06-2025 | 09:24:59
De eerste stap in deze samenwerking is de introductie van de Bang Bang Chicken Burger

Dutch PR Awards 2025 - Claire Slootheer over Iconic Studios

12-06-2025 | 15:38:00
Iconic Studios doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025.

TEAM LEWIS wint 8 Corporate Content Awards

12-06-2025 | 15:03:00
De vestigingen in Amsterdam en Eindhoven werden bekroond in zeven verschillende categorieën voor campagnes voor onder meer Marktplaats

Linda van den Berg naar Counter Collective

12-06-2025 | 09:29:06
Ze werkte eerder ruim twaalf jaar bij de TDA Group, waar ze verantwoordelijk was voor de marketing en communicatie
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.