HEMA en Hotel L’Amour winnen Ster Gouden Loeki 2023, Alfred en Dentsu Creative runners-up

HEMA en Hotel L'Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki gewonnen. De zilveren en bronzen award waren respectievelijk voor Calvé (Alfred) en KPN (Dentsu Creative).

Het is voor het eerst dat zowel HEMA als het vorig jaar opgerichte Hotel L'Amour een Ster Gouden Loeki in de wacht slepen voor een televisiecommercial.

De winnende commercial draait om (knuffel)kat Siepie en is een vervolg op de Sint-campagne van HEMA. Daarin kwam de Siepie-knuffel via een omweg in Nederland bij haar nieuwe baasje terecht. In Kerst is Siepie te zien, in haar eentje spelend op de noten van het bekendje liedje all by myself. Ze bedenkt een slim plan om de feestdagen niet alleen door te brengen, en dat lukt: vriendje Takkie ligt onder de kerstboom.

Frank Volmer, directeur van de Ster, over de Gouden Loeki:

Eva Vermeulen, Lidewij Baneke en Peter Van Rij vlak na het winnen van de Gouden Loeki:

Zilveren en Bronzen Loeki’s

De tweede prijs werd verzilverd door Calvé en Alfred International met hun commercial Calvé Pindakaas 75 jaar. Ter ere van de 75e verjaardag van dit populaire broodbeleg maakten zij een campagne die de rijke (reclame)historie weerspiegelt.

Esther Slegtenhorst-van Spronsen en Yvette Belt-Beekman vlak na het winnen van de zilveren Loeki:

 

De Ster Bronzen Loeki ging naar KPN en Dentsu Creative Amsterdam met hun commercial Dat is entertainment zoals jij het wilt, waarin de populaire rode kat Louis stiekem uit het enorme entertainmentaanbod van KPN snoept terwijl zijn baasje van huis is.

Joris Tol, Dave Frauenfelder, Vera Naber en Boris Nihom vlak na het winnen van de bronzen Loeki:

Stemmen

Van 12 februari tot en met 10 maart 2024 kon het publiek stemmen op hun favoriete commercial. 67.909 Nederlanders hebben hun stem uitgebracht.  

Top 10

De top 10 van 2023:

  1. Kerst - HEMA & Hotel L'Amour
  2. Calvé Pindakaas 75 jaar - Calvé & Alfred International
  3. Dat is entertainment zoals jij het wilt - KPN & Dentsu Creative Amsterdam
  4. Magische feestdagen - Lidl & BBDO Germany
  5. Mis niks - Interpolis & Wefilm
  6. Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt. - Heineken & LePub / Boomerang
  7. Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf - Toyota & DDB
  8. Laat kinderdromen uitkomen - KiKa & Joe Public
  9. Cost of Beauty - Dove & Ogilvy
  10. Wat alz... het jouw broertje is? - Alzheimer Nederland

www.stergoudenloeki.nl

www.ster.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers

04-10-2025 | 00:24:35
Het door SEO gedane onderzoek naar verruiming van Ster-reclame bij de NPO levert 14 tot 24 miljoen euro aan extra omzet op ten koste van private Nederlandse media

Ster bundelt eerste kerstcommercials in speciale première

22-09-2025 | 09:03:00
Met de Kerstreclame Première wil Ster een feestelijk startpunt creëren voor de kerstcampagneperiode.

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Mediahuis Nederland, DPG Media en Ster komen met regels voor politieke reclames

14-09-2025 | 15:17:00
Mediahuis Nederland, Ster en DPG Media hebben regels aangekondigd hoe per 10 oktober 2025 politieke reclames kunnen worden aangekocht

NPO 2025/2026: de plek van ons allemaal

10-09-2025 | 02:26:00
De NPO heeft samen met de publieke omroepverenigingen en NOS/NTR het radio- en tv-seizoen 2025/2026 gepresenteerd onder de noemer de plek van ons allemaal
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy ontwikkelt identiteit en communicatie voor Poows

06-10-2025 | 09:44:52
Poows richt zich op het toegankelijk maken van voedingssupplementen en dagelijkse medicijnen voor honden en katten.

BZK en Roorda lanceren campagne rond stemrecht

06-10-2025 | 08:00:00
In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezing op 29 oktober heeft het ministerie van BZK samen met Roorda Reclamebureau een campagne ontwikkeld

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.