Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

Samenwerking met VML The Cocktail en Mr. Men Little Miss richt zich op gezinnen

Heinz heeft een landelijke campagne gelanceerd voor de Smooth Tomato Bolognese pastasaus. Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht om gezinnen te bereiken via verhalen, evenementen, winkelacties en sociale media.

De campagne ging in juli van start met een evenement bij Waterstones. Daar konden gezinnen luisteren naar de eerste voorlezing van een speciaal Heinz x Mr. Men Little Miss-verhaal en de saus proeven. Heinz koos ervoor om het boek eerst in de winkels te leggen voordat de saus in de schappen verscheen, als speelse variatie op een traditionele productintroductie.

Van boek naar straatbeeld

In de tweede fase verschijnt het personage in de openbare ruimte via een landelijke out-of-home campagne in onder meer Londen, Glasgow, Bristol en Birmingham. De uitingen benadrukken de gladde textuur en de groente-inhoud van de saus.

Daarnaast zijn er winkelacties bij Sainsbury’s, Tesco, Waitrose en Morrisons. In de flagshipstore van Waitrose is een volledige etalage gewijd aan Mr. Ridiculously Good. Bezoekers maken daar kans op een gelimiteerde editie van het boek. Via betaalde campagnes op Instagram en Facebook wordt het concept digitaal doorgetrokken met animaties en interactieve content, gericht op ouders.

Gericht op kinderen

De Smooth Tomato Bolognese maakt deel uit van de pastasauslijn van Heinz en is ontwikkeld met een gladde textuur, speciaal voor kinderen die moeite hebben met groenten. Onderzoek laat zien dat meer dan de helft van de Britse ouders toegeeft groenten te verstoppen in maaltijden.

Almudena Rein, head of culinary tomatoes, Kraft Heinz: "Onze pasta­saus is gemaakt met drukke ouders in gedachten die een lekkere maaltijd willen delen met het gezin. Met een beetje hulp van Mr. Ridiculously Good hopen we ouders te ondersteunen om etenstijd soepel en leuk te maken."

De verpakkingen bevatten het personage op vier verzamelpotten, elk gekoppeld aan een ander hoofdstuk van het Heinz x Mr. Men Little Miss-verhaal.

Culturele samenwerking

Gloria Hernández, executive creative director, VML The Cocktail: "Met Heinz Pasta Sauces zoeken we steeds naar manieren om voort te bouwen op de erfenis van het merk. We willen inspelen op cultuur en relevant blijven voor consumenten. Dat heeft ertoe geleid dat de Heinz-pot zelfs op de covers van dit iconische boeken­serie staat."

De samenwerking is de meest recente in een reeks campagnes van Heinz en VML The Cocktail, waarin de pastasauzecategorie wordt gepositioneerd als een domein voor culturele samenwerkingen en verhalen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.